Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Vervangings schokdempers porsche 997 PASM 2WD

17 mei 2022 14:53

Hoi,

Ik wil preventief mijn elektronische voorvering PASM gaan vervangen, de schokbrekers. (ze worden wat roestig)

Nu zag ik dat je wat keuzes hebt.

De originele van Porsche zelf
De bilstein variant

en wat minder bekend naar mijn idee de schokbrekers van Aerosus die wat goedkoper zijn.
https://aerosus.nl/porsche/911/997/pors ... m-2wd.html

Wat is wijsheid en zijn de Aerosus ook al vergelijkbaar met het origineel? Ik zoek echt ter vervanging in eerste instantie
Graag jullie advies

Als er meer keuzes zijn hoor ik het graag.

Groetjes,
Jan-Willem

Re: Vervangings schokkdempers porsche 997 PASM 2WD

17 mei 2022 21:15

Ik heb de dempers vervangen voor originelle.
De dempers achter hebben eigenlijk nooit roest en kunnen gereviseerd worden.dat scheelt ongeveer de helft met nieuwe.

Gr anton

Re: Vervangings schokkdempers porsche 997 PASM 2WD

18 mei 2022 7:33

Zou voor originele onderdelen gaan, de kosten zitten vooral in de arbeid, niet het materiaal….

Re: Vervangings schokkdempers porsche 997 PASM 2WD

18 mei 2022 9:23

Het vervangen van 2 voordempers bij een 2wd is echt heel weinig werk.

Re: Vervangings schokdempers porsche 997 PASM 2WD

19 mei 2022 11:48

Koni dempers zijn wellicht ook te overwegen? Gunstig geprijsd en beter bekend

Re: Vervangings schokdempers porsche 997 PASM 2WD

19 mei 2022 13:09

Volgens mij heeft koni geen pasm dempers en als ze al wat hebben zullen de stekkers niet passen in de auto en ook de damptronic module zal er niet mee werken. Bilstein is het makkelijks, heb ze zelf bij alpo gehaald kosten echt de wereld niet daar en lekker origineel.

Re: Vervangings schokdempers porsche 997 PASM 2WD

19 mei 2022 14:11

anton964 schreef:Volgens mij heeft koni geen pasm dempers en als ze al wat hebben zullen de stekkers niet passen in de auto en ook de damptronic module zal er niet mee werken. Bilstein is het makkelijks, heb ze zelf bij alpo gehaald kosten echt de wereld niet daar en lekker origineel.


Ik heb inmiddels met Alpo contact en die zet even alles op de mail wat ik moet vervangen, Heb daar wel vertrouwen in en dan lekker het originele spul.
Bedankt ik denk dat ik hier wel ga slagen namelijk.

Re: Vervangings schokdempers porsche 997 PASM 2WD

19 mei 2022 19:07

Oke, bestel ook de ringen mee die boven op de demper liggen, dat is een soort van vul ring. Weet niet meer of die er nu bij zaten bij mij.
Die zijn helemaal verroest namelijk.
De lagers boven op zou ik ook vernieuwen als ik jou was. En natuurlijk ook het aanslag rubber wat je over de demper schuift.

Re: Vervangings schokdempers porsche 997 PASM 2WD

01 jul 2022 23:02

En wat is het nog geworden?
Plaats een reactie