Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:33



Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Alright! Dus, 225/40 voor en 285/30 achter. 225 op 8.5, het kan net aan. Het enige wat ik apart vind, is dat de wang achter 30 wordt. Ik snap dat dat per het officiële Porsche advies is, maar toch. Dan staat de neus relatief gezien dus iets meer omhoog dan de achterkant t.o.v. 265/35.
_________________________________________
996.2 c2c


25 maart 2021 23:13
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Johann schreef:
banden met N codering is ALTIJD de beste banden voor je Porsche. Het is niet alleen een marketing dingetje, ze testen ook echt met alle auto varianten de banden. En de banden hebben niet alleen een andere mal maar ook vaak een andere samenstelling dan de naamgenoot zonder N codering :idea:

Maar als je je Porsche niet gebruiken zoals ontworpen en vooral snelweg rijden dan hoef je geen N codering te nemen en kan je beter gaan voor een ecoband zoals de Bridgestone Turanza.


Niet echt.. Heb ooit eens Goodyear F1 assym op mijn 987 met 17 inch wielen gelegd.
Dat leek nergens op
N band, maar ik geloof voor geen meter dat Porsche die specifieke band, in die specifieke maat op die specifieke auto heeft gelegd.
De 17 inch op 987 heeft hoog profiel sidewall, en die is prima met Michelin PS2 omdat die stijve sidewall heeft.. maar die Goodyear N1 band heeft dat dus niet.
Ik werd zeeziek in de bochten van het zwabberig gevoel..

Goodyear is komen kijken omdat ik er zo over klaagde. Ze hebben de banden meegenomen en na 2 weken kreeg ik te horen dat ze volledig in spec waren.
Ondertussen had ik terug PS2's, was ik terug blij en toen ze vroegen wat met die GY's, heb ik ze laten weten dat ze die in de container mochten flikkeren.

Dus nee.. N codering is niet altijd de beste band voor je Porsche, soms is het gewoon een slechte match. voor uw specifieke Porsche en velgen combi.
Ik geloof best dat de Goodyear F1 Assymetric O.K. werkt op een andere, grotere velg, met lager banden profiel... En dat Porsche die daarmee heeft getest.
Maar ik geloof voor geen meter dat N codering betekent dat ze ALLE mogelijke maten van dat type band hebben getest.


En er zit een hoop Marketing en markt werking achter.

Bovendien.. de stelling dat N wil zeggen dat het "DE BESTE" band is voor je Porsche kan onmogelijk kloppen.
Want als je er eens goed over nadenkt.. Er kan maar 1 band de beste zijn, en toch heeft Porsche meerdere banden merken/modellen met N codering...
Die kunnen on-mo-ge-lijk allemaal de beste zijn..

Goodyear N codering is omdat Amerikanen liever Made in US banden kopen
En Michelin doet het beter in Europa..
En Yokahama is beetje beter te krijgen in Azie..

Zoals de Highlander zei : There can only be one.

De beste band zou wereld wijd de beste moeten. Maar dat is duidelijk niet van toepassing met N coderingen over verschillende merken.. Das die Marktwerking en heeft dus niets te maken met "de beste band voor je Porsche".

En PS4 was lang niet N coded.. je maakt me niet wijs dat die minder goed is dan een PS2 want het is een evolutie van de Pilot Sport Lijn.. Michelin zal toch niet evolueren richting minder goeie banden??


25 maart 2021 23:35
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Hier is wat Porsche over de N codering te zeggen hebben

Dit heeft Pirelli te zeggen


Als jij gelooft dat het alleen maar marketing is vind ik dat prima, ik ga je ook niet probeer te overtuigen. Jouw auto jouw keuze.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 maart 2021 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Mayonnaise maakt een denkfout.

PS4 is de opvolger van PS3 en dat is niet de opvolger van de PS2

Het correcte rijtje is PS2 -> PSS -> PS4S
Althans toch volgens Michelin.

Maar goed voor een niet n-code band ga je idd goed moeten kijken dat hij specifiek stijver en wat geblokter is. Maar het is lastig zeggen. Ik vind het leuk wat te experimenteren, niet altijd een doorslaand succes.

Een interessante optie niet genoemd is misschien ook de Toyo Proxes T1 sport. PS4 zou ik sowieso links laten liggen.

Als topicstarter echt experimenteel wil zijn zou hij kunnen afwijken en voor niet N-code gaan in evt afwijkende maat.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 26 maart 2021 0:01, in totaal 1 keer bewerkt.



25 maart 2021 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ik heb al een tijdje PS5...we hebben het over PlayStations toch?


26 maart 2021 0:00
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Johann schreef:
Hier is wat Porsche over de N codering te zeggen hebben

Dit heeft Pirelli te zeggen


Als jij gelooft dat het alleen maar marketing is vind ik dat prima, ik ga je ook niet probeer te overtuigen. Jouw auto jouw keuze.




Ik heb niet gezegd dat het "ALLEEN" maar marketing is.
Het is veel marketing + markt werking + Porsche krijgt er geld en benefits voor
En die banden zijn getest , door Porsche, op bepaalde modellen om een minimum performantie volgens Porsche's criteria te leveren.

Het kenwoord is hier : Minimum.

Porsche stelt dat van banden volgens hun requirements aan bepaalde minimums moeten voldoen, En dan krijg je de N codering.

1 Wat Pirelli er van zegt.. das leuk, maar ze moeten er toch wel IETS van verhaal bij plakken want die N codering krijgen ze ook niet voor niets van Porsche.
Dat kost de banden fabrikanten zakken geld.

Michelin heeft er ook een verhaaltje over
Good year ook


2 Leg jij mij dan eens uit hoe ze allemaal de beste band voor je Porsche kunnen zijn? Pirelli, Michelin, Goodyear , Yokahama

Want die halen allemaal.. dat Minimum

3 Dat er banden zijn die getest zijn om dat minimum te halen, dat de fabrikanten er moeite voor deden en voor betaalden
Wil daarom niet zeggen dat andere merken/bandentypes ook niet dat minimum zouden halen, ALS ze ervoor zouden willen betalen en hun banden door Porsche laten testen.

Er zijn er die het niet doen en die volgens alle tests goeie banden leveren.. op diverse Ring Taxi voertuigen bv liggen er Hankooks, Niet N coded, Wel goed.



Je kan het zien als een diploma.

Velen kunnen een diploma hebben van dezelfde school, zelfde algemene technische richting
A Er kan maar 1 de primus zijn van dat studie jaar

B er zullen er ongetwijfeld bij zijn die maar met de hakken over de sloot kwamen

C Er loopt ongetwijfeld wel ergens iemand rond die zei, amehoela school, ik heb die onzin niet nodig,
Ik ga meteen werken, ben slim genoeg en met zelf studie haal ik er ook wel uit wat ik nodig heb.
En dat dan ook succesvol doet, en in gans zijn carriere minstens even veel bereikt als zoeentje met diploma.

D en een hoop anderen zonder diploma die het nooit hadden kunnen halen omdat ze het gewoon niet kunnen met of zonder school.


Das al wat N codering is.. een diploma voor de band
Dat een minimum spec oplevert.

Dus niet noodzakelijk "de beste band".


26 maart 2021 0:24
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Dank voor de interessante toevoegingen. Eens met Stijn.

Terugkomend op de vraag die ik eerder stelde, vindt niemand het gek dat er bij de mk1 265/35 onder zit en bij mk2 285/30? Het verschil in wanghoogte zorgt er toch voor dat de neus verder omhoog gericht is?
_________________________________________
996.2 c2c


26 maart 2021 0:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ik kan hier alleen nog aan toevoegen dat ik sinds vorig jaar de Pirelli eronder heb liggen en ik er echt DIK tevreden over ben op mijn 996MKII. Een weekje of 3/4 geleden eens flink wat bochtjes gepakt op de 'sportieve' manier en plakken echt goed. Geen momentje gehad dat ze het niet zouden redden, en dan moet de zomer nog beginnen qua weg temperatuur.
Is overigens voor mij geen standaard rij gedrag, meestal gewoon relaxed en lekker rustig aan :salut: . Duurzaamheid kan ik vanwege de korte duur dat ik ze heb nog niet veel van zeggen.

Het verschil in de hoogte van de band, daarover kan ik niets logisch roepen, maar wat Kheldar aangeeft klopt voor de MKII.


26 maart 2021 9:04
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
@Mayo, je hebt een duidelijk standpunt en zoals ik al zei ik ga je niet proberen te overtuigen. Als jij denkt dat het Porsche niet boeit hoe hun klassieke wagens rijd dan is dat zo. :salut:

De 265/35 band is 92,75 mm hoog, de 285/30 is 85,5 mm hoog dus er zit inderdaad een verschil van 7mm in hoogte. Nou is de ophanging van de Mk2 ook weer aangepast en zal daar dan ook op berekend zijn. Maar 7mm zal geen wereld van vershil maken in wegligging...de loopvlak kan ook al met circa 4mm hoogte kwijt raken van nieuw tot versleten :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 maart 2021 9:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ik zat nu even opnieuw te zoeken naar banden van 285, en wat blijkt: er zijn in dit formaat alleen N-codering banden verkrijgbaar. It figures... Dus dan of toch 265 kiezen, of voor een N-codering band gaan. Vraag me af wat betere rijeigenschappen geeft.

Ik ben wel benieuwd naar de mening van Kheldar op dit gebied.
_________________________________________
996.2 c2c


26 maart 2021 9:59
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Johann schreef:
Als jij denkt dat het Porsche niet boeit hoe hun klassieke wagens rijd dan is dat zo. :salut:


Heb ik niet gezegd, das de 2e keer dat jij woorden in mijn mond legt.
Als je niet op argumenten die ik heb aangebracht, wil debateren,
gelieve dan ook niet te argumenteren op dingen die ik helemaal niet heb gezegd.


26 maart 2021 10:32
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
robinmg schreef:
Ik zat nu even opnieuw te zoeken naar banden van 285, en wat blijkt: er zijn in dit formaat alleen N-codering banden verkrijgbaar. It figures... Dus dan of toch 265 kiezen, of voor een N-codering band gaan. Vraag me af wat betere rijeigenschappen geeft.

Ik ben wel benieuwd naar de mening van Kheldar op dit gebied.


Mijn mening is als je het niet helemaal goed weet gewoon N code en 225/40 icm met 265/35 of 285/30.

Als je wat anders sportiever wil moet je kijken naar semi-slicks die ook op straat hun mannetje staan. Daarvoor kon ik je tot voor kort blindelings de Yoko Advan Neova AD08r aanbevelen. Maar de update AD08rs is nog niet in de goeie maat leverbaar. Blijft over de Michelin Pilot Sport Cup 2 of alternatief Yoko A052 als je er de euro’s aan wil spenderen.

Dus mijn persoonlijk advies blijf dan toch Bridgestone s02a of Pirelli pzero. Als je toch wil experimenteren zou ik zoveel mogelijk de goeie maten aanhouden. En dan kijken wat er beschikbaar is.

Welke maten hebben je huidige wielen. Die met de winterbanden.


26 maart 2021 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Die zijn 8J en 10J, met 225/40/18 en 265/35/18. Op zich kan dat dus prima. Maar er zal wel een reden zijn dat ze voor de mk2 285 aanbevelen. Dan kan ik wel betere banden er onder zetten, maar de vraag is of dat met 265 wel beter rijdt dan 285. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
_________________________________________
996.2 c2c


26 maart 2021 11:57
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Hoe rijd je met je auto? Vooral als de zon schijnt, of rij je heel jaar door? Ben je een sportieve rijder, of ben je meer van het cruisen op mooie landwegen en boulevards?

Iets om over na te denken is dat hoewel moderner banden beter presteert je met smaller banden een flinke stuk van je "contact patch" opofferen. Dus wat je moet uitvogelen is of de verkleinde oppervalk van je contact patch en daarmee de verlies aan mechanische grip word geannuleerd door de verbeterde wegligging van een moderne band. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 maart 2021 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Johann schreef:
Hoe rijd je met je auto? Vooral als de zon schijnt, of rij je heel jaar door? Ben je een sportieve rijder, of ben je meer van het cruisen op mooie landwegen en boulevards?

Iets om over na te denken is dat hoewel moderner banden beter presteert je met smaller banden een flinke stuk van je "contact patch" opofferen. Dus wat je moet uitvogelen is of de verkleinde oppervalk van je contact patch en daarmee de verlies aan mechanische grip word geannuleerd door de verbeterde wegligging van een moderne band. Ik denk het eerlijk gezegd niet.


Ja precies, dit soort overwegingen ben ik naar op zoek. Ik zou willen zeggen dat ik wel een sportieve rijder ben. Niet zo van het eeuwig cruisen, wel van leuke bochtjes pakken.
_________________________________________
996.2 c2c


26 maart 2021 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Je wintervelgen zijn prima voor 225/40 285/30
De tweede set waar je in je openingspost overschrijft kan ook met zelfde setup.

Verder is het lastig vergelijken. Heb een andere setup dan jij. Hoogstwaarschijnlijk ook een andere rijstijl. Mijn winterwielen hebben doorgaans een n-code zomerband. Nu dus deze keer niet want de Potenza Sport komen er nu op en rij er deze komende lente zomer mee verder. De zomerwielen normaliter met semi-slick. Zijn ook velgen met afwijkende ET, bredere stance.


26 maart 2021 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ja precies. Ik denk dat ik ga voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 in de maten 225/40/18 en 275/35/18. Als deze in 285/30/18 verkrijgbaar was had ik dat gedaan, maar ach. Dan neem ik de gok dat deze kleine afwijking goed zal vallen. Overigens heb ik op http://www.911uk.com/viewtopic.php?p=1565090 twee 996 eigenaren gevonden die zeer tevreden waren over de banden :thumleft:
_________________________________________
996.2 c2c


Laatst bijgewerkt door robinmg op 26 maart 2021 16:44, in totaal 1 keer bewerkt.



26 maart 2021 15:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Wel oppassen in bochten bij nat wegdek..


26 maart 2021 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Natuurlijk, altijd oppassen. Maar ook om een specifieke reden voor deze band? Schijnt het ook nat wel goed te doen: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Sport-Auto-UHP-Summer-Tyre-Test.htm
_________________________________________
996.2 c2c


26 maart 2021 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Omg. Aalsmeer
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Interessant topic, aangezien ik ook een nieuw setje achterbanden nodig heb.

Ik zou zelf ook altijd voor N codering banden gaan. Nou heb aan de voorzijde Continental Sportcontact 2 met N2 codering in 225/40/18, in nog zeer goede staat. Achter zit momenteel Continental Sportcontact 3 in 265/35/18 maar zonder N codering. (wel XL) Moet ik nu weer kiezen voor nieuw setje Sportcontact 3 zonder N codering, of toch een ander merk band kiezen met N codering? :scratch:

Op de website staat overigens dat de Sportcontact 3 wel speciaal gemaakt zijn voor de OEM's. Dit staat weer niet bij ander banden vermeld.

Afbeelding


26 maart 2021 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 c2c
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
MOD: graag geen quote gebruiken als je de post direct boven je de jouwe beantwoorden

Als ik het zo lees heb je dus al ruime ervaring met non-N banden. Als het beviel, waarom zou je dan specifiek terug naar N willen? En als het een must is, lijkt het me logisch dat je dezelfde banden neemt als voor.
_________________________________________
996.2 c2c


26 maart 2021 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ruime ervaring met non N banden? Ja op de achteras. ;-) Hij heeft, los van de N codering, nu op de voor en achteras sowieso een ander type band gemonteerd.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 maart 2021 21:21
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ik zou gewoon voor Haida's gaan. Moderne band en geen N codering, en je bent voor 80 euro klaar :mrgreen:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 maart 2021 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ik heb die al eens eronder gehad. Best goed. Niet zo fijn als m’n huidige all seasons. Zonder N codering he. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 maart 2021 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Omg. Aalsmeer
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
robinmg schreef:
MOD: graag geen quote gebruiken als je de post direct boven je de jouwe beantwoorden

Als ik het zo lees heb je dus al ruime ervaring met non-N banden. Als het beviel, waarom zou je dan specifiek terug naar N willen? En als het een must is, lijkt het me logisch dat je dezelfde banden neemt als voor.


Oh ja, even vergeten te melden, ik heb de auto nu 1 maand, dus geen echte ervaring met de banden....


26 maart 2021 23:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.