Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:43



Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
@ de moderator, zou je a.u.b. in mijn bericht van 2 April de tekst 'Een bredere velg met een zelfde band zal altijd een hogere cornering power geven omdat de wangen stijver worden door de bredere velg.' willen veranderen in: Bij dezelfde band, merk en afmetingen, zal een iets bredere velg dan een standaard voorgeschreven velg vaak meer codering power geven omdat de wangen stijver worden door de bredere velg'.

Indien men gelooft dat dit statement niet waar is mag je al mijn reacties gerust verwijderen. Ik hoef niets te bewijzen.

Het gaat erom dat de topic starter een goed antwoord krijgt.


03 apr 2021 10:27
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
lol, al die zere tenen.. toch maar eens schoenen met stalen toppen kopen of zo


03 apr 2021 10:44
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Valt wel mee hoor, maar sommige mayonaise zuigt een beetje ... kennelijk. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 apr 2021 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Johann schreef:
banden met N codering is ALTIJD de beste banden voor je Porsche. Het is niet alleen een marketing dingetje, ze testen ook echt met alle auto varianten de banden. En de banden hebben niet alleen een andere mal maar ook vaak een andere samenstelling dan de naamgenoot zonder N codering :idea:

Maar als je je Porsche niet gebruiken zoals ontworpen en vooral snelweg rijden dan hoef je geen N codering te nemen en kan je beter gaan voor een ecoband zoals de Bridgestone Turanza.


https://youtu.be/COA630Juf_U

N codering maar dan bij BMW (*) getest
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 mei 2021 16:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ook net dat filmpje gekeken, zeer goede uitleg waarom je toch voor een band met N codering zou moeten keizen :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 mei 2021 6:14
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Het bewijst niks in gans de discussie

1 Het gaat over BMW

2 Het wil niet zeggen dat er geen andere band zonder N kan bestaan die evengoed is als die met N
of in 't geval van BMW dat er geen andere band zonder * even goed kan zijn dan die PS4s met *

3 Ik weet uit persoonlijke ervaring dat sommige N banden gewoon nergens op lijken in bepaalde maten
Goodyear F1 assymetric R17/205/55 op Cayman 987 voor heeft zachter sidewall dan PS2 beide N coded, maar de GY zwabber je over de weg tot je er zeeziek van wordt,
Goodyear is zelfs ter plekke komen kijken, heeft ze meegenomen en in spec bevonden, wouden ze terug sturen en ik heb ze in de container laten gooien..

4 Dus het bewijst zelfs niet dat de N altijd beter zal zijn dan niet N in alle combinaties voor alle autos.


5 Het bewijst wel dat Michelin oneerlijke marketing doet.. ze verkopen banden als modelnaam PS4S
Maar de ene PS4S is anders opgebouwd dan de andere.. Zijn dus wezenlijk compleet verschillende modellen enkel het profiel op de band komt overeen.


27 mei 2021 9:00
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Misschien moet je ook een YouTube kanaal beginnen op basis van je persoonlijke ervaringen. Voorlopig heb ik meer vertrouwen in wat die jongens van tyrereviews doen. Ik heb trouwens helemaal geen gans in de hele discussie gezien.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 mei 2021 9:10
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Wat een zwakte bod, inhoudelijk heb je dus helemaal niks gezegd behalve dan dat een youtube kanaal wil zeggen dat iemand relevante dingen kan en mag zeggen

doek dan gewoon het hele forum op als niemand zonder youtube kanaal iets mag zeggen !
Vergeet niet op zijn kanaal te subscriben, en hit like.. en patreon zodat ie wel goed kan verdienen met zijn objectieve mening en tripje op kosten van Michelin ;)



oh ja en voor ik het vergeet.. Nederlanders uitleggen wat Nederlandse woorden betekenen :

Betekenis 'gans'
Je hebt gezocht op het woord: gans.

1gans (meervoud: ganzen)
1
(v(m)) inheemse zwemvogel
2
(v) dom, onnozel meisje: een domme gans, een dom gansje

2gans (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
heel: de ganse dag; van ganser harte in volle oprechtheid


27 mei 2021 9:30
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Hoho, niemand heeft gezegd dat jij niets mag zeggen Mayo...

Je wil gewoon je gelijk halen en dat is prima, maar die jonge van Tyrereviews weet wel donders goed waar hij het over hebt, en hij kan ook best een potje sturen...zijn kanaal is zeer professioneel en een van het best bekeken banden kanalen op heel de ganse Youtube (Heb ik gans goed gebruikt zo?)

Nou zou het zo kunnen zijn dat jij ook de hele dag alleen maar bezig bent met banden testen en over zeer goeie stuurmanskunsten beschikken...daarom werd je geadviseerd een eigen concu-kanaal te beginnen :idea:

Oh, en ik heb een Joeptjoep kanaal, dus ik mag wat zeggen :res:

Like, Subscribe and leave a comment :mrgreen:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 mei 2021 9:51
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
maar ik heb nergens gezegd dat ie niks weet op zijn kanaal.

Ik heb enkel gezegd dat ie over BMW bezig is
en dat het niet over N banden gaat.. dat het niet noodzakelijk zelfde test systeem of programma is

Als iemand dan daarop antwoord met "die met zijn youtube is geloofwaardig, jij geen youitube"
dan zeg je in feite "kan me nie schelen jij geen youtube dus meh"

En das onzin.


En ik heb argumenten geleverd.. Want ik heb zelf ondervonden dat de goodyears met N, VEEL minder goed reden dan michelins met N

En ik heb eerder ook al het logische argument aangehaald.. als N banden "de beste zijn" hoe komt het dan dat er verschillende merken N banden zijn.. Want er kan er maar 1 de beste zijn.
Maar goed.. Dat negeert iedereen.. omdat men liever op de man loopt te zeiken dan een logisch argument op te nemen waar je gewoon weg niet anders kan dan gelijk geven.


27 mei 2021 10:14
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ik wil mij nergens mee bemoeien, maar onderstaand "logische" argument slaat als een jippie op een drumstel.
De "beste" band is afhankelijk van hoe de band gebruikt wordt en hoe de bestuurder wilt dat de banden reageren...

Stuggere band of juist niet, banden die wat meer over de wangen rollen of niet, slijtage tov minder slijtage etc tec.

Verder moet iedereen de banden gebruiken waar zij een goed gevoel bij hebben, voor de 1 is dit met en voor de ander zonder N codering.
voor beide is wat te zeggen en ik geloof niet dat er een "goed" of "fout" inzit.
Mogen we niet met ze allen tot de concencus komen dat we in elk geval bij de A merk banden moeten blijven en niet naar de habbibabbi merken gaan?


mayonaise schreef:
En ik heb eerder ook al het logische argument aangehaald.. als N banden "de beste zijn" hoe komt het dan dat er verschillende merken N banden zijn.. Want er kan er maar 1 de beste zijn.
Maar goed.. Dat negeert iedereen.. omdat men liever op de man loopt te zeiken dan een logisch argument op te nemen waar je gewoon weg niet anders kan dan gelijk geven.
_________________________________________
vroem vroem.......


27 mei 2021 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
jippie :ba:
_________________________________________
vroem vroem.......


27 mei 2021 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Als de mayonaise eenmaal zuur is dan is het slecht ermee discussiëren dus dat doe ik dan ook niet meer. Het punt van de OE vs non OE MPS4S banden dat in het tyrereviews filmpje wordt gemaakt ook al ging dat over BMW ontging hem toch. Dan ga ik dat verder ook niet uitleggen. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 mei 2021 11:43
Profiel
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Goofy1 schreef:
Ik wil mij nergens mee bemoeien, maar onderstaand "logische" argument slaat als een jippie op een drumstel.
De "beste" band is afhankelijk van hoe de band gebruikt wordt en hoe de bestuurder wilt dat de banden reageren...

Stuggere band of juist niet, banden die wat meer over de wangen rollen of niet, slijtage tov minder slijtage etc tec.

Verder moet iedereen de banden gebruiken waar zij een goed gevoel bij hebben, voor de 1 is dit met en voor de ander zonder N codering.
voor beide is wat te zeggen en ik geloof niet dat er een "goed" of "fout" inzit.
Mogen we niet met ze allen tot de concencus komen dat we in elk geval bij de A merk banden moeten blijven en niet naar de habbibabbi merken gaan?


Maar dat is net het punt.. Ik ben niet diegene die bij hoog en bij laag zweer dat het met een N op de band wel perfect moet zjin.
Ik zeg net de hele tijd wat jij ook zegt in 't vet.

N codering is niet heilig, en er zijn tal van situaties waar je met een N band niet blij zal worden omdat het voor bepaalde situates net niet de juiste band zal zijn

in de logische stelling "dat er maar 1 de beste kan zijn" was net het conflict dat ik wou aantonen.


27 mei 2021 12:15
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
MarkS schreef:
Als de mayonaise eenmaal zuur is dan is het slecht ermee discussiëren dus dat doe ik dan ook niet meer. Het punt van de OE vs non OE MPS4S banden dat in het tyrereviews filmpje wordt gemaakt ook al ging dat over BMW ontging hem toch. Dan ga ik dat verder ook niet uitleggen. :mrgreen:


Voor BMW wel, maar het is niet omdat het voor BMW * zo is, dat je PS2 banden met N kan hebben die andere compound hebben dan PS2 banden zonder
Dat is dus niet bewezen met die video.. Want hier is het een Porsche forum.


Als je video kan vinden waar men gelijkaardige test doet met N banden en non N banden.. dan pas heb je een punt

en blijkbaar doe je wel nog mee, want je komt steeds terug met niet relevante praatjes.. eerst over gans , nu over zuur.. En nog altijd niet relevant want * spec programma van BMW is niet het N spec programma van Porsche.

Als je op school ook naar het Examen Biologie gaat en er antwoorden geven over Chemie.. Zul je er daar ook 0/20 voor krijgen.

BMW * =/= Porsche N


27 mei 2021 12:17
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Voor een hoop onzin posten krijg jij in ieder geval de maximum score, douze points.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 mei 2021 12:51
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Zo goed Mayo?

Anders deze?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 mei 2021 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Oorspronkelijke Michelin Pilot sport Cup band, non OEM (links) vs OEM (Porsche N spec, rechts)

Afbeelding

*The Porsche OE version has a narrow circumferential groove in the wide outside shoulder, where the conventional tire is solid (both have alternating oval openings).
*The circumferential grooves on the Porsche-OE version are much wider and the intermediate ribs much narrower than the conventional version.
*Not readily visible in these photos is the change to the inside shoulder. Where the notches are molded at partial depth on the conventional PSC, the Porsche-OE version has partial on the inside half, and is full-depth on the outside half of the tread block.
*Both versions are molded at 6/32" tread depth.
*All of these tread pattern changes indicate a move towards improved hydroplaning resistance with the Porsche-OE version versus the conventional tread pattern.
*The Porsche-OE version does not have a rim protector, while the conventional version does.
*The Porsche-OE version has one layer of Rayon for the body ply material, while the conventional tire has two layers.
*The Porsche-OE version is manufactured using Michelin's highly automated C3M manufacturing process, while the conventional version appears to be manufactured with standard hand-operated machinery.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 mei 2021 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ik heb een hoop geleerd van het bewuste filmpje, waarvoor dank!

Ik geloof ook dat een Porsche N codering PS2 beter werkt op mijn 996 dan een PS2 zonder N codering.

Maar ik zie nog geen overtuigend bewijs dan die 20 jaar geleden uitgebreid door Porsche geteste band met N codering vandaag nog steeds beter is dan een moderne band zonder N codering.


27 mei 2021 13:43
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
We zijn inmiddels bij PS2 N4 ivdo….de N4 is nu pas een jaartje of twee oud, dus geen 20.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 mei 2021 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Ah! Dat wist ik niet.

Eerlijk gezegd nam ik aan dat omdat Porsche nieuwe 18” banden geen N codering geeft, ze überhaupt geen 18” testen.


27 mei 2021 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Input gevraagd: ideale banden voor mijn 996
Porsche denkt ook nog aan de “oudjes”. :wink:

Een PS4(S) zal in principe altijd nieuwer/recenter zijn maar is ook bedoeld (lees ontwikkeld) voor een veel nieuwere modernere Porsche, en die worden eenmaal niet met 18inch geleverd. Ben je dan op een 996 slechter af met een PS2 N4? Ik denk het niet. Denk dat die band in principe beter past bij de auto. Nou heb ik de 996 nooit mogen bezitten, wel rijden. Maar ook bij de 993 dacht ik nooit “ik kan nog wel bergen meer grip gebruiken”.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 mei 2021 14:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.