Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:49



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Rammelen onderstel voor, 996 Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Rammelen onderstel voor, 996 Cabrio
Hallo,

Ik rijd al een paar maanden met een 996 cabriolet uit 2002, Tip, 104000km. Heb de modificaties bij Resto laten doen, tevens nieuwe Michelins ps2 en nieuwe draagarmen voor (coffin).

Nu het probleem: Na ongeveer 30-45 minuten rijden gaat die voorophanging rammelen/rommelen (klonk geluiden) op wat ruwer wegdek. Alsof er opeens speling zit op een kogel gewricht, je voelt het ook in de vloer voor van de auto en een beetje maar in het stuur. Hij stuurt verder gewoon nog strak. Als de auto dan de volgende dag is afgekoeld en ik ga weer rijden is het weer weg! Totdat alles warm is.

Heeft iemand enig idee??

Dank voor het meedenken!

Gr. Leo


30 mei 2021 16:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Rammelen onderstel voor, 996 Cabrio
Draagarmen, stabistangen, zijn heel bekende oorzaken van rammeltjes, kraakjes enz. Stap voor stap vervangen. Staat ook veel va op YouTube


30 mei 2021 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Rammelen onderstel voor, 996 Cabrio
Klinkt inderdaad als de reactie/stabilisator stangen. Heb ik met de Boxster ook gehad en vervangen.


31 mei 2021 7:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Rammelen onderstel voor, 996 Cabrio
Check ook de dempers. Was bij mijn 996 destijds de oorzaak van een irritant genokkel. Hele zoektocht geweest door Lothar van Rennsport.Vrijhangend op de brug bleek het rechter voorwiel omhoog getild kunnen worden wat normaal gesproken niet lukt. Dempers vervangen en het was opgelost.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


01 jun 2021 22:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Rammelen onderstel voor, 996 Cabrio
Bedankt voor jullie reacties.

Reactie/stabilisator stangen is iets dat ik ook al had gevonden via zoekfunctie en YouTube, dat had ik wellicht kunnen vermelden.. Maar hetgeen mij als technisch persoon doet twijfelen is het feit dat dit verschijnsel steevast pas optreed na 30-40 km rijden. Vandaar dat ik ook de schokbrekers inderdaad als mogelijke oorzaak zie, daar die natuurlijk wel ‘warm’ worden door te rijden, denk ik. Klinkt dat logisch voor jullie?

Gr. Leo


01 jun 2021 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Rammelen onderstel voor, 996 Cabrio
Als ik het mij goed kan herinneren, trad het ook sterker op na een bepaalde afstand. Je ging een stuk verder de snelweg af, hobbelige weg of klinkers. En dan was het geluid sterk aanwezig. Terwijl ik in de woonwijk aan het begin, er weinig van merkte.


02 jun 2021 8:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.