Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:00



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
964 waarschuwingslampje remsysteem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 964 waarschuwingslampje remsysteem
Heren, even een vraagje mbt het remvloeistof niveau en het rode waarschuwingslampje in het dashboard.

Betreft een 964.

Gaat deze ook branden indien er te veel remvloeistof in het systeem zit?
_________________________________________
'Life is what you make it!'


08 jul 2021 11:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Volgens mij niet.maar als er teveel in het bakje zit haal je dat er toch zo uit?
Wel als er lucht in het systeem zit ,al is het heel erg minimaal.


08 jul 2021 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Staat deze ook niet in verbinding met de handrem :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


08 jul 2021 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Normaal gesproken zover ik heb begrepen is het een waarschuwing voor het vervangen van de remblokken ofdat het niveau van de remvloeistof te laag staat.

Het lampje gaat branden als ik even onderweg ben (ca 15 minuten) cq de auto warm wordt. Is het een waarschuwing ruim van te voren dat de remblokken een keer dienen te worden vervangen (deze zijn wel een stukje verbruikt maar kunnen nog wel even)? Of is het een ander soort waarschuwing?

De remvloeistof is recent vervangen, ook dat deel dat het koppelingspedaal aanstuurt. Het reservoir is helemaal tot de top toe gevuld, dus tot boven het maximale niveau (aanwijzer op het reservoir).

Het probleem is begonnen nadat de auto enkele uren schuin met de neus naar beneden geparkeerd heeft gestaan. Weet niet ofdat dit er iets mee te maken kan hebben. Indien de handrem bijvoorbeeld aan zou lopen (niks van gemerkt), dan zou je toch verwachten dat het lampje direct gaat branden vanaf het moment dat de auto wordt gestart.

Ik overweeg nu om er ietwat aan remvloeistof uit te halen om te zien ofdat dit het verschil maakt, maar die kans is klein indien het lampje niet waarschuwt voor een te vol reservoir.
_________________________________________
'Life is what you make it!'


08 jul 2021 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Exact hetzelfde heb ik gehad na een remvloeistof wissel.
Ondanks goed ontluchten bleek later dat er toch nog een minimale hoeveelheid lucht in het systeem zat.


08 jul 2021 13:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Ik neem aan dat het hier over een Carrera 2 gaat …. Bij de Carrera 4 kunnen het ongelijke niveaus in het reservoir zijn.


08 jul 2021 13:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Dank voor het meedenken zo ver jongens!!

Ben ook gelijk in overleg met mijn technische man. Het remsysteem van de Carrera 4, de Turbo en de WTL zijn identiek (dus betreft geen carerra 2 remsysteem).

Het lampje kan worden geactiveerd door:
- indicatoren remblokken (4x), wat niet te verwachten is door recente visuele inspectie, alsmede dat hij het eerste kwartier geen signaal geeft.
- De sensor van de handrem, maar die is niet aan de remmen gekoppeld, maar aan de handrem handel zelf.
- De sensor op het dopje van het reservoir, wat overigens ook niet voor de hand ligt.

Interessant dus Erwin, de gelijkenis van het voorval is mogelijk vergelijkbaar. Wij vragen ons daarbij wel af hoe een sensor lucht in het systeem zou moeten kunnen signaleren?

Wij zijn ook nog een 964 expert aan het raadplegen, of hij toevallig bekend is met het euvel. Het lijkt op het eerste gezicht niets cruciaals te zijn, maar desondanks moet het wel worden opgelost.

Een simpele eerste test die ik de komende dagen zelf nog kan doen, is gaan rijden tot het lampje aanspringt en dan de stroomdraadjes van de sensor van het dopje van het reservoir ontkoppelen, om te zien of ie dan uitgaat en het euvel daar toevallig zit.

Zo niet, dan wellicht nog een extra poging ondernemen om te ontluchten, ofdat er dus nog wat verstopte lucht in de leidingen zit zoals Erwin heeft meegemaakt.
_________________________________________
'Life is what you make it!'


08 jul 2021 15:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Ik heb een paar jaar geleden nieuwe schijfremmen geplaatst rondom, toen dacht ik van ben nu toch bezig dus doe meteen de remvloeistof.
Paar honderd km gereden en er was niks aan de hand.
Toen pakte ik de 964 weer en een kwartiertje later ineens de ABS lamp ging branden met rode uitroepteken.
Schrok me dood ,want nog nooit meegemaakt .
Toen een beetje aan het friemelen aan het deksel van het reservoir voorin de koffer en lampje was weer uit.
Ik denk ok was een vuil kontaktje.
Later de 964 weer gepakt en een kwartier later weer de lampjes aan.
Toen moest de auto toch weg om opnieuw te verpakken en heb ik tevens gevraagd of er naar de remmen gekeken kon worden ivm het aanspringen van de lampjes.
Het rijdt niet echt prettig als die branden kan ik je verzekeren.
Tijdje later was de 964 weer klaar en kreeg mbt de remmen te horen dat er toch een minimale hoeveelheid lucht in het systeem zat.
Naderhand nooit geen oplichtende lampjes gehad van de remmen.
Dus in mijn geval was het lucht.
Heb trouwens ook een keer gehad dat het lampje weer uitging toen ik wat bochten had genomen,maar later sprong die toch weer aan.


08 jul 2021 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Heel herkenbaar Erwin, ik zat in Friesland toen het gebeurde, aan het einde van de 9Elfstedentocht. En volgende week heb ik een mooi ritje naar de Veluwe, zwaar irritant als dat lampje dan brandt. :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


09 jul 2021 6:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Voor de volledigheid, woensdag dus een mooi ritje Veluwe gedaan. Had vooraf ietwat remvloeistof uit het overvolle reservoir gehaald, alsmede aan de sensor op het dopje van het reservoir gerommeld en de sensor aansluitingen nog es extra aangeschoven cq vast gedrukt.

Het goeie nieuws: Geen brandend waarschuwingslampje meer gezien!! :cheers: :ba: :drive:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


17 jul 2021 10:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Ai, lampje doorgebrand :shock:


17 jul 2021 12:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


20 jul 2021 8:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 waarschuwingslampje remsysteem
Fingers crossed dat het zo blijft .


20 jul 2021 9:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.