Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:09



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Oud type velgenslot 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Oud type velgenslot
Op mijn 911 SC 1980 zit op elk Fuchs wiel een lange moer voor een oud type velgenslot. Ik heb een set oude velgsloten met sleutels weten op te duikelen. Als ik het slot op de moer schuif en de sleutel omdraai, kan ik het slot zo van de moer aftrekken. Waren er verschillende types?


05 aug 2021 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oud type velgenslot
Ik heb de onderdelen nog eens bekeken. De lipjes in het slot hebben een diameter van ongeveer 10 mm. Die moeten in de holle moer ergens achter haken. De holle moer heeft wel een randje bijna aan de buitenkant, maar de binnendiameter is ongeveer 13 mm en het kamertje daarachter ongeveer 15 mm. Het lijkt wel of er in dat kamertje nog een onderdeel hoort, een hulsje of een veerring o.i.d. Wie heeft zo'n moer liggen die ik kan lenen of bekijken?


06 aug 2021 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oud type velgenslot
Op Ebay staat een advertentie voor velgsloten. Daar worden twee verschillende versies getoond, een met een dikke slotcilinder (moeren met grote binnendiameter) en een met een dunne slotcilinder (die ik heb). Volgens de advertentie horen daar andere moeren bij (die heeft hij niet). Op zoek dus naar de juiste moeren.


06 aug 2021 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Oud type velgenslot
Ik heb nog een setje van die holle moeren liggen van de 964, zouden dat de zelfde zijn?

Gr anton


07 aug 2021 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oud type velgenslot
Anton,
Gisteren ben ik even bij PSTG langs geweest. Daar stond een 964 met velgsloten. De sloten bleken identiek te zijn aan mijn sloten. Dat zou betekenen, dat de 964 bouten zouden moeten passen. Ik zou dat graag willen proberen. Hoe zouden we dat kunnen regelen?


07 aug 2021 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oud type velgenslot
In de vorige boodschap had ik het over bouten. Het gaat natuurlijk over moeren.


07 aug 2021 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oud type velgenslot
Vandaag mocht ik in de bakjes met oude troep graaien bij een bevriend Porsche-bedrijf. Zo kwam ik erachter dat er wel drie verschillende versies bestaan van de oude velgensloten, allemaal met verschillen in de holle moeren: verschillende binnendiameters, en met en zonder kraagje. Ik heb twee passende moeren kunnen bemachtigen, dus ik ga met deze wetenschap verder op zoek naar nog twee moeren om de set compleet te krijgen. Druk met trivialiteiten!


12 aug 2021 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Oud type velgenslot
Spannend verhaal tot dus ver.
Jij wordt onze velgslotenexpert! :cheers:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 aug 2021 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oud type velgenslot
Vandaag mocht ik weer bij iemand, die veel spul heeft, in de bakjes kijken. Ook daar vond ik drie versies. De oudste versie heeft een glimmend slotplaatje en kleine sleuteltjes weet ik nu. De ontbrekende moeren, om een setje compleet te krijgen, heb ik nu. Netjes schoon maken en smeren en kijken of het goed werkt voor ik ze monteer. Als je een slot niet van de moer krijgt, kan je wiel er niet af. Daarom zijn veel mensen tegen dit accessoire. Het is ook niet zo belangrijk, maar het is voor de heb, deel van de hobby.


13 aug 2021 17:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.