Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:50



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Pirelli P-Zero op 996 4S? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Sinds 26 jan 2013 trotse bezitter van een 964 C4. 964 verkocht in mei 2019. Per 16 augustus eigenaar van een "als nieuwe" 996 C4S met 68K km's.
Abcoude
Bericht Pirelli P-Zero op 996 4S?
Hi Allemaal,

ik moet een paar nieuwe banden onder mijn 996 4S plaatsten - banden zijn niet versleten maar wel oud (voor uit 2008 en achter uit 2014).

Mijn voorkeur gaat uit naar Michelin PS2's - echter, deze zijn moeilijk leverbaar op het moment (voor de maat voor, achter wel te krijgen.

Nu heeft mijn bandenman aangegeven dat hij wel P-Zeros kan plaatsen (N4 codering). Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen op dit forum met deze banden, liefst ook in combinatie met een 996 4S.

Alvast hartelijk dank!

Harm
_________________________________________
If everything is under control, you are not going fast enough.
Weniger aber besser.
Go Cars - Not Show Cars.


19 aug 2021 11:09
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
Oh jee, bereid je voor op heel veel ‘ik ben hier heel tevreden mee en het andere merk niet..:).

Ik heb zowel conti’s, michelin’s en pirelli’s gehad op mijn P’s. Ik rijd nu ook weer met Pirelli’s. Conti’s waren keihard maar gingen ook langer mee (boeit niet voor mij, als ik de 2500km per jaar haal, rijd ik veel). De Michelin’s zwabberden bij mij teveel, en gleden in plaats van een grip gevoel. Dat kan natuurlijk net aan mij liggen, maar op onze Tesla liggen ze ook, en ook daar glijden ze mij teveel en lijken ze moeilijk grip te krijgen.

Pirelli’s nu er dus weer onder, en ben er happy mee. Ze zijn wat zachter en zullen dus wat harder slijten, maar ik heb meer grip en geven mij dus ook meer vertrouwen. Maar dit geldt voor mij, er zijn er hier ook veel die juist zweren bij Michelin’s. Zorg overigens wel dat je een recente DOT code krijgt, bij een bandenboer kun je dat vragen/eisen. Succes met de keuze


19 aug 2021 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
Ik heb begrepen dat posts over banden kunnen rekenen op veel reacties, en discussies. Ik heb mijn P gekocht met P-Zero's eronder en voor mijn gebruik (ik rijd enthousiast, maar niet niet rijbewijs-kwijt-enthousiast) voldoen ze prima. Volgens mij worden er geen echt slechte banden meer gemaakt tegenwoordig, zeker niet met N-codering. My 2 cts.

Er zullen hieronder ongetwijfeld afgestudeerde bandenexperts zijn die je vertellen dat je "moet" kiezen voor Michelin PS4's :popcorn:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 aug 2021 12:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
Alles is beter dan een band van 13 jaar oud :shock:

Ik heb nu PS2 N4'S onder de GT3. Een prima band, maar als je echt gaan rijden, lees veel bochten, vind ik ze ook te veel glijden. Voor mijn volgende set hoop ik op PS4's maar als dat nog niet beschikbaar is gaan ik ook voor Pirelli's.

Cup 2's is trouwens ook een optie, maar daar moet je mee kunnen leven als het nat is.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 aug 2021 13:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
Cup’s had ik onder de 997 (de vorige eigenaar vond dat mooier staan dan gewone banden vanwege het ontbreken van de stoeprand beschermer), maar wat een werk was dat in de regen zeg, of zelfs als de weg al wat vochtig was. Alsof ik continue een slipcursus aan het doen was..:). Zou cup’s op een dagelijkse of niet circuit auto zelf niet aanraden, maar moet iedereen lekker zelf weten


19 aug 2021 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Sinds 26 jan 2013 trotse bezitter van een 964 C4. 964 verkocht in mei 2019. Per 16 augustus eigenaar van een "als nieuwe" 996 C4S met 68K km's.
Abcoude
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
Dank allemaal voor de hulp!

Ik heb de Pirelli's besteld - worden morgen gemonteerd. Morgenmiddag ga ik met de P naar Hamburg, wel zo'n veilig gevoel nu dat de reis op nieuw rubber geschiedt.

:ba:
_________________________________________
If everything is under control, you are not going fast enough.
Weniger aber besser.
Go Cars - Not Show Cars.


19 aug 2021 14:02
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
En bedenk dat de eerste 100km met de nieuwe banden nog wat hobbelig of anders aan kan voelen, dat is de toplaag die er af moet slijten. Soms heb je dit en soms ook niet, maar het is goed om het te weten


19 aug 2021 15:05
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
yup, even binnendoor wat bochten pakken en het is er zo vanaf.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 aug 2021 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Sinds 26 jan 2013 trotse bezitter van een 964 C4. 964 verkocht in mei 2019. Per 16 augustus eigenaar van een "als nieuwe" 996 C4S met 68K km's.
Abcoude
Bericht Re: Pirelli P-Zero op 996 4S?
Top, dank voor de tips!

:cheers:

Afbeelding
_________________________________________
If everything is under control, you are not going fast enough.
Weniger aber besser.
Go Cars - Not Show Cars.


19 aug 2021 18:00
Profiel Facebook  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.