Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 3:45



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Verlagen 991.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Verlagen 991.2
Vind mijn S iets te hoog staan en wil max 20mm lager. De standaard afstelling is voor mij prima en wil dus eigenlijk niet een " harder"onderstel .
Vind wel wat info bij Madeno racing maar die bieden eigenlijk alleen eibach of bilstein aan.
Ben ook wel benieuwd naar K&W of HR ?
Is er al wat kennis op het forum hierover?
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


19 nov 2022 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 GT3
Utrecht eo
Bericht Re: Verlagen 991.2
2000GTV, dat klinkt als een Bertone?

Ik heb mijn BMW M4 op Eibach gezet en dat bevalt erg goed. Verlies in comfort is minimaal en (de veerweg is dus iets korter) dempers slaan nooit op de bumpstops bij normale omstandigheden.
Ik denk dat het bij Porsche niet veel anders zal zijn.
Voordeel van een KW of HR set is dat je ze kan stellen, maar ze zijn meestal ook stugger. Daarnaast met stellen ben je wel even zoet: uitlijnen (moet eigenlijk sowieso) en uitwegen.
Ik weet niet wat een Eibach set kost, maar voor de M4 was het niet echt de hoofdprijs, dus het proberen waard. Ik heb wel de stabi's meegenomen om het hellen wat te verminderen. Maar dat hoeft misschien niet bij een Porsche?
Succes (PS monteren doe je dat zelf?)


27 nov 2022 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Verlagen 991.2
Bertone klopt in een heel ver verleden.

Verlagen(bijv eibach) met standaard dempers is meestal niet zo'n succes.
Maar volgens Modena kan dit met pasm en aanpassen vd achterdempers wel vrij goed bij een 991 maar wil echt weten hoe de combi is met pasm van iemand met ervaring.
Monteren zou ik zelf kunnen alleen het uitlijnen en uitwegen niet dus alles in 1x is het beste en makkelijkste :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


28 nov 2022 0:47
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 GT3
Utrecht eo
Bericht Re: Verlagen 991.2
Verlagen veranderd niets aan de dempers. Zolang het niet extreem veel is ( en de veerconstante niet te gek veranderd) blijft een demper mooi in zijn werkgebied.
Ik heb er erg goede ervaringen mee op standaard dempers én op elektronisch geregelde dempers (M4).
Ik ken Leo en die weet wat hij doet, maar ik zou juist verwachten dat het PASM extra goed met een verlaging om kan gaan omdat alles sensor gestuurd is. De verlaging word dus gecompenseerd. Ik vraag me alleen af of je wel lager wilt/kunt want PASM legt je auto in de sportstand al 10mm lager. Ligt de S zoveel hoger dan bv de GT3?


01 dec 2022 0:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.