Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Verlagen 991.2

19 nov 2022 11:15

Vind mijn S iets te hoog staan en wil max 20mm lager. De standaard afstelling is voor mij prima en wil dus eigenlijk niet een " harder"onderstel .
Vind wel wat info bij Madeno racing maar die bieden eigenlijk alleen eibach of bilstein aan.
Ben ook wel benieuwd naar K&W of HR ?
Is er al wat kennis op het forum hierover?

Re: Verlagen 991.2

27 nov 2022 14:18

2000GTV, dat klinkt als een Bertone?

Ik heb mijn BMW M4 op Eibach gezet en dat bevalt erg goed. Verlies in comfort is minimaal en (de veerweg is dus iets korter) dempers slaan nooit op de bumpstops bij normale omstandigheden.
Ik denk dat het bij Porsche niet veel anders zal zijn.
Voordeel van een KW of HR set is dat je ze kan stellen, maar ze zijn meestal ook stugger. Daarnaast met stellen ben je wel even zoet: uitlijnen (moet eigenlijk sowieso) en uitwegen.
Ik weet niet wat een Eibach set kost, maar voor de M4 was het niet echt de hoofdprijs, dus het proberen waard. Ik heb wel de stabi's meegenomen om het hellen wat te verminderen. Maar dat hoeft misschien niet bij een Porsche?
Succes (PS monteren doe je dat zelf?)

Re: Verlagen 991.2

28 nov 2022 0:47

Bertone klopt in een heel ver verleden.

Verlagen(bijv eibach) met standaard dempers is meestal niet zo'n succes.
Maar volgens Modena kan dit met pasm en aanpassen vd achterdempers wel vrij goed bij een 991 maar wil echt weten hoe de combi is met pasm van iemand met ervaring.
Monteren zou ik zelf kunnen alleen het uitlijnen en uitwegen niet dus alles in 1x is het beste en makkelijkste :wink:

Re: Verlagen 991.2

01 dec 2022 0:49

Verlagen veranderd niets aan de dempers. Zolang het niet extreem veel is ( en de veerconstante niet te gek veranderd) blijft een demper mooi in zijn werkgebied.
Ik heb er erg goede ervaringen mee op standaard dempers én op elektronisch geregelde dempers (M4).
Ik ken Leo en die weet wat hij doet, maar ik zou juist verwachten dat het PASM extra goed met een verlaging om kan gaan omdat alles sensor gestuurd is. De verlaging word dus gecompenseerd. Ik vraag me alleen af of je wel lager wilt/kunt want PASM legt je auto in de sportstand al 10mm lager. Ligt de S zoveel hoger dan bv de GT3?
Plaats een reactie