| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

Zweverige 991.2 advies gevraagd
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=57099
Pagina 2 van 2

Auteur:  Binko [ 18 feb 2023 9:14 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Beetje Spuit Elf (maar het is tenslotte carnaval), maar de bandenspanning is hier nog niet genoemd en lijkt mij toch het eerste om naar te kijken. Je kunt niet volledig op je bandenspanningsindicator vertrouwen.

Auteur:  Enguess [ 18 feb 2023 9:31 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

TS is van de weg gezwabberd vrees ik…

Auteur:  Olaf [ 18 feb 2023 10:24 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Stond wél al op de vorige pagina

Polydeukes schreef:
Is je bandenspanning juist?


Bandenspanningsensoren geven toch niet de druk in de banden aan, maar waarschuwen bij een verschil onderling (als ik mij niet vergis).

Rondom 1.8 bar is dan volgens de sensoren ook goed :popcorn:

Auteur:  Ticcie [ 18 feb 2023 10:55 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Vlgs mij is het nog net anders. Je zet je banden op de juiste spanning en geeft dat aan de sensoren door: die onthoudt deze druk en geeft een seintje als er meer dan 0,5 (?) bar verlies is.

Auteur:  Johann [ 18 feb 2023 11:00 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

In alle Porsches vanaf 2012 zie je de echte druk staan. En bepaalde modellen heeft zelf een track mode zodat je met lagere bandenspanning kunt beginnen zonder een melding te krijgen over te lage bandenspanning.

Auteur:  Bocaloco [ 18 feb 2023 12:37 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Mijn GTS lag als een blok op de weg met 250+. Pilot sport 4S met N codering.

Auteur:  2.2VTEC [ 18 feb 2023 13:02 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Allemaal goed en wel die zogenaamd specifieke ontwikkelde banden met XYZ codering voor een merk of model.

Wat ik me dan afvraag : eens de auto de status van young- of oldtimer bereikt heeft, is het dan commercieel nog voldoende interessant om er nog die specifieke banden voor te produceren?

Auteur:  GinnFizz [ 18 feb 2023 14:02 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Ik denk dat de bandenfabrikant de inspanningen al vroeger stopzet. De PS4 S is niet met N codering te verkrijgen in de maten 235/35-19 en 295/30-19. In 20 en 21 inch dan weer wel dus voor alle Porsches nà de 997 reeks. Desondanks heb ik de PS4 S in die maten op mijn 997.1 en ik heb nog niks gemerkt van enige instabiliteit. Ook warmen ze niet meer op dan de PS2 S die wél de N codering heeft. Daarentegen wel meer grip (ook in het nat) dan de PS2 S. Qua levensduur zou de PS4 S ook beter moeten zijn dan de 2 S maar zover ben ik nog niet.

Auteur:  disciple [ 18 feb 2023 14:40 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Ik heb ook PS4S onder mijn 997.2 S liggen en vind ze top. Superstabiel, scherp sturen. Veel gelezen over PS2 met N-codering vs PS4S en veel ervaringen van mensen gelezen die deze banden hebben gehad maar ook ervaring hebben met de PS2 en de conclusie is over het algemeen dat als je heel hard op een circuit rijdt de PS2 heel iets scherper schijnt te sturen, maar nauwelijks merbaar. Groot voordeel van de PS4S is dat ze stiller zijn en veel beter in de regen. Tel daarbij op dat het een veel modernere band is, toen werdt voor mij de keuze duidelijk.

Auteur:  Enguess [ 18 feb 2023 16:18 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

2.2VTEC schreef:
Allemaal goed en wel die zogenaamd specifieke ontwikkelde banden met XYZ codering voor een merk of model.

Wat ik me dan afvraag : eens de auto de status van young- of oldtimer bereikt heeft, is het dan commercieel nog voldoende interessant om er nog die specifieke banden voor te produceren?

Ik heb onder mijn 3.2 uit ‘87 ook banden met N codering. Spoeling is wel dun.

Auteur:  NordRack2 [ 18 feb 2023 16:36 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

horn schreef:
Klein dus geen plek voor een reservewiel.
Wat? De Mini, die tegenwoordig het formaat van een kleine vrachtwagen heeft, heeft geen reservewiel?
Heeft met plaats niks te maken.

Auteur:  horn [ 18 feb 2023 18:11 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

@ de forumtechniker: Yep 243 pk op de voorwielen icm een mooie ppo & bang zorgde voor bovengemiddelde slijtage :cheesy:

@ nordrack: waren de ‘eerste BMW mini cabrio’s’. Daar paste niet eens een AH kratje achterin …. Had alles met plaats te maken.

Auteur:  NordRack2 [ 18 feb 2023 20:22 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Het is een keuze. De Nissan Micra Cabrio (hard dak) heeft een reservewiel en die is echt niet groter.

Edit: ik moet wel zeggen dat de "eerste BMW-Mini's" bij mij geen licht doen branden dus ik weet het niet zeker :cheesy:

Auteur:  Polydeukes [ 20 feb 2023 11:40 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Johann schreef:
In alle Porsches vanaf 2012 zie je de echte druk staan. En bepaalde modellen heeft zelf een track mode zodat je met lagere bandenspanning kunt beginnen zonder een melding te krijgen over te lage bandenspanning.

Alle Porsches vanaf 2012 geven de exacte bandendruk aan, en dat is dynamisch (dus als je banden warmer zijn, geeft je scherm daadwerkelijk een hogere druk aan). En mijn instapper Cayman heeft zelfs een trackmode voor de banden, dus neem aan dat dit ook in alle modellen zit.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
(Ik kon ze snel geen NL plaatjes vinden, maar het idee is wel duidelijk lijkt me)

Auteur:  anton964 [ 21 feb 2023 10:49 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Op de 997.2 van 2009 heb ik dit ook al.
Dus systeem is er al best lang. Heb nog nooit een melding gehad. Zou ook niet weten bij welke spanning die er wel een melding komt

Auteur:  MarkS [ 21 feb 2023 15:10 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

De leukste melding is die bij (te) hoge snelheid als hij meldt dat je banden spanning niet geschikt is om de 300 aan te tikken. En die krijg je ook pas ergens bij 250+ meen ik.

Overigens nooit last gehad van een zweverig gevoel. Zelfs niet op een achterwiel aangedreven GTS. En ook niet bij snelheden boven de 300kmu.

Auteur:  ruud964 [ 09 maart 2023 22:20 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Ik weet niet of je een 981 mag vergelijken met een 991, maar juist boven de 160/180 gaat alles nog strakker en beter aanvoelen. Dan moet het wel bandenspanning of kwaliteit zijn.

Alhoewel: Pcay heeft bij zijn 981CaymanS al de schokbrekers laten vervangen, omdat hij ze te slap en verouderd vond.

De bandenspanning gaat bij een lekker snelweg tempo dan ook al aardig oplopen.
van 2,5 achter / 2,3 voor :arrow: 3,0 achter / 2,8 voor
Boven de 20 graden welteverstaan.

Auteur:  Turbo Johan [ 09 maart 2023 22:41 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Ik zou eerst goed naar de uitlijning laten kijken en evt de voorkant iets meer toespoor geven.

Auteur:  MarkS [ 09 maart 2023 23:13 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Waar maken we ons druk over als TS hier niet meer komt en niet reageert.

Auteur:  horn [ 10 maart 2023 22:57 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

16 feb zijn vraag gesteld en nooit meer terug geweest. hit and run ofzo. :scratch:

Auteur:  MarkS [ 10 maart 2023 23:06 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Beetje zweverig type.

Auteur:  W166 [ 23 apr 2023 22:36 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Dank voor uitgebreide reacties! Uiteindelijk gekozen voor set nw banden en auto is snaarstrak! Wat een verschil. 250+ Duitse Autobahn geen probleem!!!!

Auteur:  MarkS [ 24 apr 2023 7:33 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Mooi! :thumleft:

Auteur:  Clueless [ 24 apr 2023 7:49 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

W166 schreef:
Dank voor uitgebreide reacties! Uiteindelijk gekozen voor set nw banden en auto is snaarstrak! Wat een verschil. 250+ Duitse Autobahn geen probleem!!!!


Heel fijn! En wat zat er voorheen onder? Wel goede banden of een beetje waaiboom spul?

Auteur:  SvB [ 24 apr 2023 8:41 ]
Berichttitel:  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd

Vorige week op en neer naar Italië geweest, weer heerlijk om de auto de "sporen" te geven.
Wat gaat het toch allemaal gemakkelijk, hoge snelheden, bochten, noem het maar op.
Toen wij naar huis reden veel regen gehad, op verschillende stukken op de AuitoBahn toch wel last gehad van veel regen.
Ik moet zeggen dat zelfs met 110 km/h de auto af en toe toch tricky werd.
De banden zijn rondom nagenoeg nieuw (Pirelli) ik moest dan wel denken aan onze "Porsche vrienden" die verongelukt waren.
Nogmaals heel triest.

Voor jou, fijn dat de auto nu wel goed rijdt, zo moet het ook zijn en niet anders.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/