Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:18



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Vandaag eindelijk de grote dag, auto opgehaald bij Das Import. Mijn 718 GTS 4.0 Boxster. Het was erg nat en koud vandaag met flink wat sneeuw, dus heel rustig gereden. Dat ging prima. Alleen bij het uitstappen rook ik een sterke lucht van heet of bijna verbrand rubber ter hoogte van het rechter achterwiel. De auto heeft 15dkm op de teller. Ik voel de warme lucht uit het spatbord komen. De remschijf en velg zijn gewoon koel. Zou dat nieuwigheid zijn of is dat iets om naar te laten kijken?
_________________________________________
Yolo


10 maart 2023 19:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Tja, als je warme lucht uit je wielkast voelt komen maar je remschijf en je velg zijn koel zal er vast iets anders zijn dat warm is. Wellicht loopt je band aan in je wielkast? Zou je moeten zien als je je auto opkrikt en het rechter achterwiel loshaalt. Ik zou eens beginnen met te kijken of je kan vinden wat er dan wél zo warm wordt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 maart 2023 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Ik zou even 2 weken in jouw auto moeten rijden om een goed oordeel te kunnen geven :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


10 maart 2023 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Probleem met dit soort dingen is dat je snel iets verkeerd zegt dus zou er zeker naar kijken als je het niet vertrouwt. Dat gezegde hebbende….. ik had een 718 S en daar rook ik ook altijd de banden of iets dergelijks na het rijden. Verder zijn die auto’s gewoon snel warm aan de achterkant. Er zit niet voor niets een motor. :o Bij mij was het na 10 minuten weg. Voor wat het waard is.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


10 maart 2023 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Bedankt voor jullie reacties.
Twee weken lenen is zeker een optie :lol: maar ik wil eerst zelf nog even genieten :drive:

Ondertussen lees ik op Engelstalige forums ook over rubberluchtjes, daar lijkt het vaker voor te komen. Sommigen zeggen dat het normaal is en spreken zelfs over Porsche parfum :?:
Ik zal ik in ieder geval kijken of de band aanloopt. Volgende week naar PC Gelderland voor het inbouwen van het alarm daar zal ik ook even vragen.
_________________________________________
Yolo


11 maart 2023 1:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
MightyM2005 schreef:
Vandaag eindelijk de grote dag, auto opgehaald bij Das Import. Mijn 718 GTS 4.0 Boxster. Het was erg nat en koud vandaag met flink wat sneeuw, dus heel rustig gereden. Dat ging prima. Alleen bij het uitstappen rook ik een sterke lucht van heet of bijna verbrand rubber ter hoogte van het rechter achterwiel. De auto heeft 15dkm op de teller. Ik voel de warme lucht uit het spatbord komen. De remschijf en velg zijn gewoon koel. Zou dat nieuwigheid zijn of is dat iets om naar te laten kijken?


Niks zinnigs te vertellen over je vraag, maar:
Een Boxster GTS 4.0...
CONGRATZ :cheers:
Licht jaloers.. :roll: :mrgreen:


11 maart 2023 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Iets op de uitlaten misschien?
Lastig te zeggen van een afstand. Maar een aanlopende band lijkt me wel sterk hoor, want waarom zou dat gebeuren? En zou je dat niet horen en voelen?


11 maart 2023 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Toen ik net mijn auto had rook ik ook banden na een rit. Later niet meer.
Kan zoiets komen doordat ze de banden vaak zgn. mooi maken met spray? Moest ik aan denken toen ik dit las.
Aanlopen van een band is niet lang houdbaar, dat zie je en je band is snel kapot.


12 maart 2023 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Ik heb de band gevoeld na een ritje gisteren. Die is prima, loopt absoluut niet aan. Banden zijn niet in behandeld met dressing. Ik heb met een laser thermometer even wat proberen te meten. Er komt een hoop warmte van een hitteschild en de uitlaten. Ik zie geen walm het is alleen de geur. PC heeft al gereageerd. Ff in de gaten houden zeggen ze. Ik laat ze donderdag wel even ruiken en kijken. :scratch:
_________________________________________
Yolo


12 maart 2023 11:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Ik "ruik" de achterkant van mijn 981 ook altijd na het rijden. Niet per se de geur van verband rubber, maar wel een geur die te omschrijven is als een mengeling van brandstof/uitlaatgas, rubber en heet metaal. Niet vreemd natuurlijk aangezien de motor, aandrijving en uitlaat in het midden en achterkant zitten.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


12 maart 2023 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Mijn 991 "ruikt" ook altijd iets bij de achterwielkast als ik hem heb weggezet na een rit. Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


12 maart 2023 16:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Bij mij idem dito. Als het droog is, dan ruik je nauwelijks iets, behalve dat typische (Porsche) luchtje. Zeker als je hem even op zijn staart trapt.

Bij regen zijn de luchten - zoals hiervoor omschreven - sterker aanwezig. Spatwater met wat vuil op de gloeiend hete onderdelen lijkt dan een logische oorzaak.


28 maart 2023 12:11
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
De uitlaat van de Cayman loop over de aandrijfassen vlak naast je achterband, als je een aftermarket uitlaat heb zijn ze vaak zonder hitteschild, dan is dat verbrande rubberlucht extra aanwezig, maar zelfs met een standaard uitlaat zal je dat altijd hebben.

Hier kan je de uidlaat duidelijk zijn lopen pal naast de schokdemper, dat is dus ca 15cm vanaf je achterbanden.

Afbeelding

Als je de laatste kilometers iets rustiger rijden krijg je uitlaat ook de tijd iets af te koelen en zal je ook minder rubberlucht ruiken
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 maart 2023 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Bedankt voor het meedenken :thumleft:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Na een lange rit naar PC Gelderland had ik gehoopt dat de geur ook voor een monteur waarneembaar zou zijn. De auto was goed warm maar de rubberlucht was niet waar te nemen.

Laatst, na wat enthousiast bochtenwerk leek ik het wel weer te ruiken. Ik denk dat het misschien wel iets te maken kan hebben met de achterremmen icm de Porsche torque vectoring.

Donderdag ga ik de eerste Porsche Advanced Driver training. Ben benieuwd hoe het daarna is.

De laatste kms rustig rijden doe ik meestal wel. Zal dit beter in de gaten houden.
_________________________________________
Yolo


28 maart 2023 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Zelf heb ik geen relatie kunnen leggen met PTV. Ik weet ook niet of dat mogelijk is. Lijkt me een gesloten systeem. Het is wel zo dat bij een potje sturen de geur sterker is. Dat dan weer wel. Vaak is dat gerelateerd aan hogere snelheden en harder remmen, dus meer hitte.

Inmiddels ben ik eraan gewend :wink:


28 maart 2023 13:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Met de 991 merk ik af en toe ook een "luchtje" ter hoogte van de achterwielen. Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 maart 2023 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
In dit draadje wordt ook de 'Cosmoline' coating die Porsche gebruikt als schuldige aangewezen. Geen idee of dat plausibel is en of jouw 718 dat ook heeft..
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 maart 2023 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Bedankt voor de tip. Ben op dit onderwerp gaan zoeken. Op een Engelstalig forum las ik een theorie dat rubberstof van de banden op de uitlaat komt. Dat lijkt me wel aannemelijk. Zeker na de foto en uitleg van Johan
_________________________________________
Yolo


30 maart 2023 6:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
MightyM2005 schreef:
las ik een theorie dat rubberstof van de banden op de uitlaat komt. Dat lijkt me wel aannemelijk


Niet als deze lucht waarneembaar is na het rijden in de regen :roll: :wink:


01 apr 2023 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Totmbo maakte mij er al een paar keren attent op dat na een stevig ritje mijn auto ook een rubbergeurtje afgeeft. Ik had dat met de Michelin PS2, maar niet met de PS4S en ook niet met de winterbanden Pirelli Sottozero. Zou het kunnen dat de samenstelling van het rubber er iets mee te maken heeft?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 apr 2023 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Ja met nat weer ruik ik het ook.
Ik heb Michelin PS4S eronder maar ik ben echt niet aan het gummen.
_________________________________________
Yolo


02 apr 2023 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Ik bedoel meer als grapje, dat tijdens regen je toch geen rubberstof zou moeten krijgen, toch?


02 apr 2023 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
Misschien staat de uitlijning niet goed en staan ze te schrubben . Ooit een keer gehad met mn 993. Ook soms rubberlucht.( Banden waren ook snel op :lol: ) Na goede uitlijning en weging nooit meer gehad.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


09 apr 2023 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Sterke geur verbrand rubber Boxster 718 GTS 4.0
2000 gtv schreef:
Ooit een keer gehad met m'n 993. Ook soms rubberlucht.( Banden waren ook snel op :lol: )


Ik heb dat in Luxemburg ook altijd . . . rubberlucht :mrgreen:

Krijg dan ook klachten van degenen die achter mij rijden, die zien dan even niets . . . vooral na haarspeldbochten :D :D :D

En met mijn achterbanden doe ik ongeveer 5000 km, ligt aan de uitlijning van mijn rechtervoet volgens Johan (v.d. Gugten).
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


09 mei 2023 16:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.