Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 18:53



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
987 ABS sensor pulsen/omw 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 987 ABS sensor pulsen/omw
Ik heb veel rondgezocht op fora en bij fabrikanten van wiellagers, maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden. Weet een van jullie misschien hoeveel pulsen per omwenteling er in het wiellager van de 987 zitten?

Voor mijn versnellingsbak ruil heb ik de 987 aandrijfassen in mijn 986 nodig. Deze kunnen in de asschenkel van een 986 S of van een 987. In beide gevallen ben ik aan het puzzelen hoe ik de ABS werkend houd. Niet dat ik perse behoefte heb aan ABS, maar ik heb er ook maar zelden last van en het kan toch net van pas komen in een onverwachte situatie.


21 jan 2024 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: 987 ABS sensor pulsen/omw
Naar mijn weten meet de ABS bij de 986 niet via het wiellager, maar middels lamellen aan de buitenring van de as. Pas vanaf de 987 d.m.v. het wiellager.


31 jan 2024 23:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 987 ABS sensor pulsen/omw
Dat klopt Evan, de 986 heeft reluctor ringen met 48 tanden. Bij de 987 zit het in het lager, maar ik heb niet kunnen vinden hoeveel pulsen / omwenteling.

De 987 andrijfas heeft dus geen reluctor ring en ik ben aan het puzzelen of ik beter de naaf van een 987 kan pakken dan van een 986. Als de 987 ook met 48 pulsen / omwenteling werkt heb ik er redelijk vertrouwen in dat de ABS computer ermee overweg kan, ondanks dat het principieel andere sensoren zijn.


04 feb 2024 21:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.