Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:14



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
111 puntencheck - remmen 991.2 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
991.2 4S
Bericht 111 puntencheck - remmen 991.2 4S
In januari bij Porsche Zentrum Düsseldorf mijn mooie 911 gekocht. Tijdens het verkoopgesprek kwam uiteraard de 111 checklist ter sprake: de remmen waren aan vervanging toe, en deze zouden dan nog voor uitlevering “volledig” vervangen worden.

Nadat de transitplaten in orde waren ermee naar huis gereden, en alle papieren eens in detail doorgenomen: bij het Duitse keuringsbewijs stond als opmerking dat er rekening gehouden moest worden met de slijtage van de remmen voor en achter !! :scratch:

Na dit aangekaart te hebben bij de verkoper gaf hij toe dat dit nog moest gebeuren. Ondertussen hebben ze de auto bij me thuis komen ophalen en netjes terug afgeleverd, maar wat als ik niks gezien/gezegd zou hebben? Een fikse rekening bij het eerstvolgende onderhoud dus.
Wat ik me nu afvraag: zou het een bewuste zet geweest zijn, wetende dat ze een buitenlander doorgaans niet meer terugzien? Of een vergetelheid?
Wat kost een volledige vervanging van alle remmen (inclusief schijven) tegenwoordig voor een 991.2 4S?


13 maart 2024 15:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 111 puntencheck - remmen 991.2 4S
Ik ben wat wantrouwend, maar met inmiddels 15 uit Duitsland geïmporteerde auto's op mijn lijstje ben ik bang dat ze 'gok de goals' gedaan hebben. En dat jouw eerste beurt pas eind van dit jaar kwam en ze dan niets meer te vrezen hebben van een eventuele claim, want te lang geleden... Lijkt me nl wel sterk dat ze dit 'vergeten'.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 maart 2024 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 111 puntencheck - remmen 991.2 4S
Bij de Prijzen onderhoud Porsche 911 / serviceprijzen van Porsche zelf staan alleen de remblokken voor en achter benoemd: 789 euro voor de blokken voor, 749 euro voor de blokken achter. Beide voor een S. Er staan geen prijzen van schijven vermeldt.


13 maart 2024 18:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.