Pagina 1 van 1
993 met rode remklauw gebruikt niet de hele remschijf!.....?
Geplaatst: 20 maart 2006 18:38
door Paul II
Bij een 993 4S - dus met de rode remblauwen van de Turbo - zijn de schijven en blokken voor vernieuwd met originele delen.
Normaal is uiteraard dat aan de buitenzijde van de remschijf een rand van enkele millimeters niet wordt geraakt; de rand die blijft staan als de rest van de schijf wordt weggesleten.
In deze situatie is het zo dat de breedte van de rand niet enkele mm. is, maar wel 1 - 1,5 cm

Op de verder 'nieuwe' schijf is een roestrand van die maat onstaan, links en rechts gelijk(alleen buitenzijde bekeken).
Een specialist hier (

) met een goed idee

Geplaatst: 20 maart 2006 18:48
door Erwin
Gewoon even wachten, er meldt zich vanzelf wel iemand

Geplaatst: 20 maart 2006 18:49
door WdePundert
Renntech schreef:Gewoon even wachten, er meldt zich vanzelf wel iemand

En daarop was nu alle hoop gevestigd.

Geplaatst: 20 maart 2006 18:54
door Paul II
Ik word nu wel beetje somber

Geplaatst: 20 maart 2006 19:32
door markk
Lijkt me niet normaal. Randje van 1, hooguit 2mm kan maar 10-15mm is niet goed/normaal.
Mogelijk waren de blokken niet goed en is daar een deel van afgebrokkeld.
Mark.
Geplaatst: 20 maart 2006 19:59
door anton964
ja das vreemd tegrote remschijven kan niet want die zouden de binnenkant van de remklauw raken.
Het zit volgens mij in de rem blokken denk dat ze er dan toch verkeerde in hebben gestopt.
of de zuigertjes zitten vast in de remklauw maar dat denk ik niet om dat het aan bijde zijden is dat zou wel heel toevallig zijn.
anton964
alles wel TURBO?
Geplaatst: 20 maart 2006 20:15
door Martin K.
Is geen specialist voor nodig om te concluderen, dat dit absoluut niet kan.
Je gaf zelf al aan wat normaal is, aan slijtagerand op een remschijf.
De klauw is Turbo, zo schrijf je...ben je er zeker van dat de schijf ook Turbo is??

Re: 993 met rode remklauw gebruikt niet de hele remschijf!..
Geplaatst: 20 maart 2006 20:22
door 911-lover
Geplaatst: 20 maart 2006 21:31
door Erwin
Paul, zitten er wel schijven op met de losse naven? Dus rondom allemaal kleine boutjes?
Re: 993 met rode remklauw gebruikt niet de hele remschijf!..
Geplaatst: 20 maart 2006 22:28
door EriC4C
Paul van Engelen schreef:Bij een 993 4S - dus met de rode remblauwen van de Turbo - zijn de schijven en blokken voor vernieuwd met originele delen.
Kan me nog een 928 herinneren waarbij de remblokken waren vervangen door originele exemplaren ..... van een 959

..... maar daar werd het remmen niet beter van.

Geplaatst: 20 maart 2006 23:00
door Paul II
Erwin,
ben geen specialist vwb de 4S (

) maar die kleine boutjes kan ik me wel herinneren.
Vervanging is gedaan door een monteur die naar mijn mening zeer zorgvuldig te werk gaat, niet zo maar wat koopt, mij zei dat de nummers van de blokken nog vergeleken waren, maar verder ook geen verklaring klaar had.
Zijn er te smalle blokken die beetje zouden passen? Ik kan zelf niet veel anders bedenken dan dat daar toch de oorzaak zit.
Geplaatst: 20 maart 2006 23:52
door Erwin
Paul van Engelen schreef:Zijn er te smalle blokken die beetje zouden passen? Ik kan zelf niet veel anders bedenken dan dat daar toch de oorzaak zit.
De remblokken van de 4S zijn breder dan de blokken van de Carrera.
Echter is de lengte en het model gelijk.
De smallere blokken passen wel in de remklauw, alleen zal de opsluitveer de blokken niet klemmen.
Ik vind het moeilijk om zonder de auto gezien te hebben te zeggen wat er aan de hand is, áls er wat aan de hand is.

Geplaatst: 21 maart 2006 8:33
door Mauk
Paul van Engelen schreef:Vervanging is gedaan door een monteur die naar mijn mening zeer zorgvuldig te werk gaat, niet zo maar wat koopt, de nummers van de blokken nog vergeleken waren
Paul, ik hoorde van "een goede bekende" dat er maar 1 aan jouw auto komt voor onderhoud

.Zou zijn omdat die ene het beter kan dan alle anderen......
Mauk
Geplaatst: 21 maart 2006 9:43
door John
Paul,
Beide schijven??
Beide kanten??
Bij 1 schijf ff meten (is weten) met de andere remblok.
De ........specialist
Geplaatst: 22 maart 2006 17:24
door Johnnyboyporsche
Mauk schreef:Paul van Engelen schreef:Vervanging is gedaan door een monteur die naar mijn mening zeer zorgvuldig te werk gaat, niet zo maar wat koopt, de nummers van de blokken nog vergeleken waren
Paul, ik hoorde van "een goede bekende" dat er maar 1 aan jouw auto komt voor onderhoud

.Zou zijn omdat die ene het beter kan dan alle anderen......
Mauk
Als deze ene het nu verkeerd heeft gedaan
Dan toch maar een andere SPECIALIST

Geplaatst: 27 maart 2006 22:13
door Paul II
Erwin: je informatie klinkt HEEEL interessant

Dat zou de verklaring moeten zijn. Zal eens kijken....
Mauk: in principe werkt er inderdaad maar 1
specialist aan mijn S; binnenkort denk ik (mede) DE
Specialist 
Maar onder de S zitten de originele zwarte klauwen
John: beide precies gelijk, dus consequent gedaan....
Wordt vervolgd

Geplaatst: 02 apr 2006 21:05
door Paul II
UITKOMST: het zijn de verkeerde remblokken voor de zwarte remklauwen
50 mm hoog ipv 60 mm waardoor de roestige 'band' van 10 mm ontstaat

Geplaatst: 02 apr 2006 23:03
door rob964.c4
Renntech schreef:Paul van Engelen schreef:Zijn er te smalle blokken die beetje zouden passen? Ik kan zelf niet veel anders bedenken dan dat daar toch de oorzaak zit.
De remblokken van de 4S zijn breder dan de blokken van de Carrera.
Echter is de lengte en het model gelijk.
De smallere blokken passen wel in de remklauw, alleen zal de opsluitveer de blokken niet klemmen.
Ik vind het moeilijk om zonder de auto gezien te hebben te zeggen wat er aan de hand is, áls er wat aan de hand is.

robert
Geplaatst: 03 apr 2006 0:26
door Olaf
Paul van Engelen schreef:UITKOMST: het zijn de verkeerde remblokken voor de zwarte remklauwen
50 mm hoog ipv 60 mm waardoor de roestige 'band' van 10 mm ontstaat

En welke
specialist heeft dat geconstateerd
