Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 14:03



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Banden en N codering. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Double G schreef:
En je komt nog uit "RIJEN" ook :lol: :lol: :lol:



Je kunt beter naar Gilze-Rijen, dan naar Hinde-lopen... :lol:


03 apr 2006 19:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Yep, hij gaat lekker in z'n 993 Rijen.

Maar alle gekheid op een stokkie. Er zal inderdaad wel een verschil in zitten. Bovendien noemt Jaap een punt wat voor mij inderdaad veel leuker is dan rijden met 285 km (gechipped)), namelijk het snel optrekken en eventueel wanneer het wat lijkt zwarte strepen trekken. En nee, niet af- en ook niet in de broek :lol: Bovendien gecontrolleerd driften is ook best lachen.

Echter, ik heb nog steeds geen punten gehoord of gezien hier en op andere plaatsten op internet waarom N-code banden een must zijn. Ik kan je verzekeren dat ik sinds ik van die N-codering gehoord heb ook goed gezocht heb hiernaar. Geloof me, als ik ervan overtuigd was zou er niets anders op zitten. Speedy heeft ook een goed punt trouwens met zijn Lambo's en rooie rakkers. Wat me voornamenlijk verbaasd echter is dat in de afgelopen 13 jaar ik van Wittebrug en A-point nooit iets van N-code gehoord heb. Het enige wat ik tot nu toe echt gevonden heb is dat ZR (240+) specificatie banden geen verplichte normering hebben wat betreft veiligheid. Ik zou me dus heel goed kunnen voorstellen dat Porsche daarom bepaalde types voorschrijft en deze een zogenaamde N-code geeft.

Groeten,

Leon


03 apr 2006 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jaap Brand schreef:
De ene auto hangt meer achterover tijdens het gasgeven dan de ander, tijdens deze beweging komt er meer gewicht op de achterbanden.
Mooi zult u zeggen maar dat geeft minder wielspin, als de banden achter aangedreven zijn, ook dit is waar.
Kunt u zich ook voorstellen wat er in de band gebeurt als u volgas geeft met een Porsche!


De remmen van een snelle auto kunnen vaak een vermogen leveren van ver over de 1000 PK. Dus als wat jij zegt waar is, dan zouden auto's met de motor voorin nog specialere banden moeten hebben...


03 apr 2006 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Ha die Leon,

Heb jij een handbak of automaat?

Ik rij trouwens op Bridgestone's en die bevallen uitstekend!


12 apr 2006 20:13
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hoi 928gts,

Beetje laat maar toch.

Heb helaas een automaat. Was een compromis omdat ik perse weer een 928 wilde. Vorige was een 928GT waarvan ik eigenlijk een beetje spijt heb dat ik hem verkocht heb. Vinden van een hand geschakelde GTS met een redelijke kilometerstand is als een naald in een hooiberg.

Groeten,

Leon


23 apr 2006 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
droopy928gt schreef:
Vinden van een hand geschakelde GTS met een redelijke kilometerstand is als een naald in een hooiberg.


Vind ik niet vreemd...heb met zowel automaat als handbak gereden, en... :twisted:



Blijft natuurlijk persoonlijk... :wink:


23 apr 2006 19:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Vind ik niet vreemd...heb met zowel automaat als handbak gereden, en... :twisted:

..... als je een handgeschakelde hebt, dan wil je 'm niet kwijt :?: :idea: :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


23 apr 2006 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
EriC4C schreef:
Jurgen schreef:
Vind ik niet vreemd...heb met zowel automaat als handbak gereden, en... :twisted:

..... als je een handgeschakelde hebt, dan wil je 'm niet kwijt :?: :idea: :^:


In de tijd dat ze 'courant'waren was de handbak niet weg te geven :!: [ome piet..die er enkele 'versleten'heeft..]
_________________________________________
t beste maar weer...


23 apr 2006 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Wss ben jij net als ik , bij de 928 ook een voorstander van een automaat, of zit ik er naast? :wink:


23 apr 2006 23:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Daarvoor hoef je niet door de regels heen te lezen :wink: vind dat bij elke 8 of 12 cyl een automaat hoort...
_________________________________________
t beste maar weer...


24 apr 2006 9:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Is inderdaad persoonlijk en persoonlijk heb ik liever een hand geschakelde.

Al is de koppeling nog zo zwaar en de file of motor nog zo groot, deze idioot rijd liever met een pook. :lol:

Groeten, Leon


24 apr 2006 12:33
Profiel
PorscheForum Rookie
911SC 3.0 Coupé 1982 Carrera-look
De Rijp
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Mijn 944 staat nu rondom op Fulda Carat Excellero's en dat bevalt prima!


Moet ik hieruit opmaken dat de Fulda Carat Excellero, waar ook mijn keus op gevallen is, geen N-codering heeft?


04 jul 2006 10:11
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
911SC 3.0 Coupé 1982 Carrera-look
De Rijp
Bericht 
droopy928gt schreef:
Dat waren inderdaad de Fulda's waar ik een oogje op heb. Komen schijnbaar goed over bij gebruikers, alleen jammer dat op tyretest.com er in principe maar 4 gebruikers waren die een mening hadden gegeven. De andere Fulda's kwamen er maar bekaaid vanaf.

Lijstje bestaat momenteel uit deze Fulda's, de Bridgestones Turanza E300 of de BF Goodrich g-Force Profiler.

Groeten,

Leon


Moet ik hieruit opmaken dat de Fulda Carat Excellero, waar ook mijn keus op gevallen is, geen N-codering heeft?


04 jul 2006 10:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Frank SC911 schreef:

Moet ik hieruit opmaken dat de Fulda Carat Excellero, waar ook mijn keus op gevallen is, geen N-codering heeft?


Je moet niets, maar ze hebben idd geen N-codering. Ik zou me daar vooral niet druk over maken.


04 jul 2006 10:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.