Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:44



Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Cayman of de Boxter S? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jort schreef:
Marco schreef:
kent een andere concurrentie (z3, tt, slk etc.); wordt vergelijkend gekocht en niet omdat het een porsche is
daarnaast 2e hands leasen doen niet veel bedrijven aan, stel dat dit je matje is...

Dus eigenlijk zeg je dat Boxsters doorgaans niet vanwege diezelfde emotionele redenen zijn gekocht, maar rationele. Dan onderschat je denk ik de kracht van de merknaam als geheel.

nee, porsche heeft zeker kracht als merk; zal ook zeker vaak van doorslaggevend belang zijn; maar "boxster" heeft (nog) niet de emotie die 911 of carrera oproept
_________________________________________
Got coffee?


15 mei 2006 12:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:
nee, porsche heeft zeker kracht als merk; zal ook zeker vaak van doorslaggevend belang zijn; maar "boxster" heeft (nog) niet de emotie die 911 of carrera oproept


Ja en nee. Voor de buitenstaander is een Porsche Boxster net zo goed een Porsche. Alsof men het verschil weet. Ik heb een tijdje een 968 Cabriolet gehad (2001-2002) en aan mij werd geregeld gevraagd of dit het nieuwe model Porsche betrof...


15 mei 2006 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Voor velen. Een ander ziet ze beide als Porsches.


15 mei 2006 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Devils son schreef:
Prijsverschil tussen Boxster en 911 is stuk groter. Tel daarbij op dat je met een Boxster een roadster koopt. Eigenlijk mikt de Boxster op een ander publiek. De Cayman ook wel, maar de vraag is of dat het juiste publiek is...


Dat is precies wat ik hierboven ook bedoelde. Waar de een zegt dat een Boxster voor iemand is die zich (nog) geen 911 kan veroorloven, is het een ander produkt met een eigen (andere) filosofie (Middenmotor, cabrio) en ook een eigen markt.
Ik kan me erg goed voorstellen dat je een Boxster koopt. Om Clarkson maar eens aan te halen met een van z'n wel correcte uitspraken: "you get 90% of the 911's performance for halve the price".

Zet er een dak op, lepel er een 200cc grotere motor in en vervolgens moet ie een ander publiek aanspreken zonder mensen van de 911 af te houden....??
Dapper, maar als de verkopen gaan zoals het straatbeeld doet vermoeden.... :roll:


15 mei 2006 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jort schreef:
Bedoel je dat het meestal inbeelding is?


Dat bedoel ik inderdaad.

Van zodra je in een Nieuwe Porsche, Ferrari, AM of andere duurdere wagen zit, ben je voor heel veel mensen al automatisch een patser.
Vooroordelen noemt men zoiets :roll: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


15 mei 2006 13:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ppp 356 schreef:
Jort schreef:
Bedoel je dat het meestal inbeelding is?


Dat bedoel ik inderdaad.

Van zodra je in een Nieuwe Porsche, Ferrari, AM of andere duurdere wagen zit, ben je voor heel veel mensen al automatisch een patser.
Vooroordelen noemt men zoiets :roll: :wink:


Paul, ik weet dat jij anders in elkaar steekt, maar hier in het Gooi heeft de gemiddelde 997 eigenaar z'n auto echt niet op emotionele gronden gekocht en is er van hun kant geen enkele relatie/link tussen een 30, 20 of 10 jaar oude 911 met die van hun.


15 mei 2006 13:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Generaliseren is altijd gevaarlijk, maar ik denk dat je met deze laatste stelling een heel eind in de goede richting komt...


En idd ; als er íemand niet zo in elkaar steekt, is het Paul wel.


15 mei 2006 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
patrick911 schreef:

Paul, ik weet dat jij anders in elkaar steekt, maar hier in het Gooi heeft de gemiddelde 997 eigenaar z'n auto echt niet op emotionele gronden gekocht en is er van hun kant geen enkele relatie/link tussen een 30, 20 of 10 jaar oude 911 met die van hun.


Er zijn ook mensen met een 30 jaar oude Porsche die zich gaan gedragen alsof ze verheven zijn boven het automobiel-plebs...


15 mei 2006 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Devils son schreef:
Er zijn ook mensen met een 30 jaar oude Porsche die zich gaan gedragen alsof ze verheven zijn boven het automobiel-plebs...


Die ken ik echter helemaal niet.
En nou aan de kant met die $@% opel! :wink:


15 mei 2006 15:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Oh ja, een boxster of een cayman kiezen,
weet je wat, eigenlijk weet ik zelf altijd wat ik echt wil, en dat koop ik dan indien mogelijk,
zo zit ik in elkaar , dus laat uw hart spreken en koop wat je het liefst zou hebben.
Waar u het langst van wakker ligt of juist het meest van droomt
(zolang u niet over mij droomt is alles prima voor mij :lol: :lol: )


15 mei 2006 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Zonder twijfel: een volle Boxster S, zilver of zwart en handgeschakeld.
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


15 mei 2006 22:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
F@RGO schreef:
O
Waar u het langst van wakker ligt of juist het meest van droomt
(zolang u niet over mij droomt is alles prima voor mij :lol: :lol: )


Alleen in de ergste nachtmerries :lol: :lol: :wink:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


15 mei 2006 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
jaja, goe bezig beltar 8) :lol: :wink:


15 mei 2006 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
patrick911 schreef:
ppp 356 schreef:
Jort schreef:
Bedoel je dat het meestal inbeelding is?


Dat bedoel ik inderdaad.

Van zodra je in een Nieuwe Porsche, Ferrari, AM of andere duurdere wagen zit, ben je voor heel veel mensen al automatisch een patser.
Vooroordelen noemt men zoiets :roll: :wink:


Paul, ik weet dat jij anders in elkaar steekt, maar hier in het Gooi heeft de gemiddelde 997 eigenaar z'n auto echt niet op emotionele gronden gekocht en is er van hun kant geen enkele relatie/link tussen een 30, 20 of 10 jaar oude 911 met die van hun.


Misschien is dat wel zo , maar ik ken er toevallig (of is het soort zoekt soort??) wel een aantal bij wie dat écht wel zo is. De dikke nek is ver te zoeken en de p-fever laait hoog op... en het verbruik als we samen ritjes maken ook... :roll:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


15 mei 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Vandaag nog een bijshopke van jou in parijs ontdekt. you've got mail!
Sorry, weer on-topic please :oops: :oops:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


15 mei 2006 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porschûh
Bericht 
On topic dan maar, ik vind de Cayman S een geweldig mooie wagen, en als het geld me op de rug groeide zou ik er gisteren al één besteld hebben. Hoe die rijdt, geen idee, maar het is een P dus dat zal wel goed zitten. Ik heb het alleen over de looks. Ik ben er nog niet over uit of ik hem mooier vindt dan de 997, maar ik nijg naar 'ja'. Maar om hem nu te vergelijken met een Boxster, dat is toch appels en peren...

Weet hier iemand of er misschien ook een Cayman (zonder S) komt? Vroeg me dat zo of.


15 mei 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
GerbenJ schreef:

Weet hier iemand of er misschien ook een Cayman (zonder S) komt? Vroeg me dat zo of.


Naar verluid: ja.


16 mei 2006 9:42
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
GerbenJ schreef:
On topic dan maar, ik vind de Cayman S een geweldig mooie wagen, en als het geld me op de rug groeide zou ik er gisteren al één besteld hebben. Hoe die rijdt, geen idee, maar het is een P dus dat zal wel goed zitten. Ik heb het alleen over de looks. Ik ben er nog niet over uit of ik hem mooier vindt dan de 997, maar ik nijg naar 'ja'. Maar om hem nu te vergelijken met een Boxster, dat is toch appels en peren...

Weet hier iemand of er misschien ook een Cayman (zonder S) komt? Vroeg me dat zo of.


Zeker, en in niet al te korte tijd trouwens, want de verkoopcijfers zijn niet zaols het verwacht werd...vandaar een vroegere introductie.
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


16 mei 2006 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porschûh
Bericht 
Was vanochtend bij Wittebrug en daar vertelden ze dat de verkoop van de Cayman S niet echt wil vlotten. Mensen kopen liever een kale 911 dan een full-optie Cayman S...


16 mei 2006 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Tijd voor de gewone Cayman dan? voor mensne die net wat meer willen dan een boxter, maar geen 911 kunnne betalen
_________________________________________
E-J


23 mei 2006 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
E-J123 schreef:
Tijd voor de gewone Cayman dan? voor mensne die net wat meer willen dan een boxter, maar geen 911 kunnne betalen


Of willen betalen :wink:
Wact tot de Cayman met het 2.7 blok komt.Dan zal het verschilmerkelijk groter zijn in prijs.
Raar dat ze eerst met een "topmodel" aankomen en daarna een instapmodel.
Normaal is dit steeds omgekeerd.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 mei 2006 22:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
patrick911 schreef:
Ik denk dat ofwel de Cayman zichzelf hiermee de das omdoet, ofwel dat de tuningindustrie de Cayman gaat aanbieden zoals die behoort te zijn.


Om mijn voorgaande stelling nog maar eens kracht bij te zetten; hier is er weer een:

Opgeboorde Cayman van Strosek


31 mei 2006 15:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
911-lover schreef:
Wact tot de Cayman met het 2.7 blok komt.Dan zal het verschilmerkelijk groter zijn in prijs.
Raar dat ze eerst met een "topmodel" aankomen en daarna een instapmodel.
Normaal is dit steeds omgekeerd.

dat is hetzelfde als wachten op de zomer :wink:
_________________________________________
Got coffee?


31 mei 2006 16:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Tenzij je verknocht bent aan open rijden, een Cayman (S) nemen, rijdt perfect. Zie mijn ervaring Hier
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


31 mei 2006 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Stel je toch voor dat ze een CS versie gaan maken van de Cayman S maar dan ook nog op de kosten besparende manier dus gewoon standaard blok. Dan moet'ie dus een stuk goedkoper kunnen én heb je speelgoed van de bovenste plank. Graag één in wit met rood a.u.b. (is wel een beetje OT maar met dit weer zit je toch af en toe wat te dagdromen)


31 mei 2006 20:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.