Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 mei 2024 12:55



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
928 S4, vervelend geluid bij in versnelling zetten. 
Auteur Bericht
Bericht 928 S4, vervelend geluid bij in versnelling zetten.
928 S4 '91 automaat.

Als ik de bak in een versnelling zet met de voet op de rem in stilstand, dan hoor ik een soort krakend geluid. De auto beweegt dan ook een heel klein beetje. Het lijkt wel een soort speling op de remmen. De auto is helemaal gecheckt en de remmerij is in orde. Bij Van Zweeden vertelde Tonny mij dat dit een typisch kwaaltje is van de 928. Het zou wel opgelost kunnen worden maar dan zou er heel veel los gehaald moeten worden.

Wat veroorzaakt nu dit geluid en is dit inderdaad een typisch 928 kwaaltje? Kan ik dit zelf verhelpen?

Groeten,

Shark


27 aug 2003 13:51
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Het is duidelijk dat de tanden knarsen ;-) Sychro ringen op het eind van hun leven misschien? Het is op zich wel handig om daarnaar te kijken, ik kan me niet voorstellen dat zoiets 'normaal' is, zulke shit gaat je gewoon klauwen met geld kosten als een tand afbreekt en ergens tussenkomt (is een keer met onze differentieel gebeurd, gelukkig fixen we alles zelf en scheelde het ons zo 1000 euro aan loon).


17 sep 2003 10:12
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik zie net in een ander topic staan dat je'm net hebt gekocht, ik zou teruggaan naar de dealer en even van hem eisen dat ie dat goed repareert. Het laatste wat je wil is een brakke auto in de garage waar je om de haverklap problemen mee hebt.


17 sep 2003 10:14
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht Moeilijk uit leggen
Bedankt voor je reactie 944 guy,

Een geluid en een gevoel zijn voor mij altijd erg moeilijk te omschrijven.
Het is geen knarsend geluid, het is meer het geluid van een heel slecht gesmeerde deur die je open of dicht doet. En dan maar een halve seconde. Het is niet de synchro of het diff. Het zit in de ophanging of in de remmerij. Het lijkt of wel of er ergens speling op zit. Ik ben heel benieuwd of het een groot of een klein probleem is. Van de week ga ik even bij Van Zweeden langs. 8)


17 sep 2003 15:06
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht Het is de remmerij
Na wat meer onderzoek kom ik tot de conclusie dat het de remmen zijn. Of in ieder geval iets wat er aan vast zit. Even voor de duidelijkheid, het is een automaat. Het verschijnsel treedt op als ik de remmen een klein beetje los laat en de auto staat in de versnelling (D,3,2,R). Er kraakt dan iets. Als ik de remmen in één keer los laat hoor je niets. Ik ben nog niet bij de garage geweest, maar ga van de week zeker langs. Hij moet 27 sept. natuurlijk wel helemaal ok zijn. :D


21 sep 2003 20:43
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Je kan je remmerij ook zelf is lekker schoonmaken.

Die jongens in de garage doen het uiteraard makkelijker maar toch ik heb het ooit (vroeger toen ik nog in mijn opeltje reed en alles zelf deed)
zelf gedaan.


Wiel eraf en je blokken eruit en dan lekker schoonmaken met petroleum of een goedje dat je kan kopen bij Brezan of iets dergelijks.

Wellicht je blokken en geleiders ect. ect. (nooit het rem oppervlak) in smeren met koperpasta.

Je remmen blijven geheid nooit meer hangen piepen enz. enz.


Zeker bij een Porsche, laat staan een automaat krijgen die remparachutes veel te verduren, dus veel stofvorming en das altijd ellende.


22 sep 2003 8:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Heb nu gemerkt dat bij nat weer het geluid een stuk minder is. :roll:
Schoonmaken is misschien wel dè oplossing!


22 sep 2003 18:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Regent het dan al bij julie ??


22 sep 2003 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
john radder schreef:
Regent het dan al bij julie ??


Ja John, het regent in Middelburg! :cry: Wel goed om de nieuwe bandjes even te testen. :wink:


22 sep 2003 18:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.