Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 16:16



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
911SC 3.0: Elektrische schakelaars op hoofdremcilinder. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911SC 3.0 Coupé 1982 Carrera-look
De Rijp
Bericht 911SC 3.0: Elektrische schakelaars op hoofdremcilinder.
Ik heb een 91SC 3.0 coupé uit 1982.

De (2) elektrische schakelaar(s) op hoofdremcilinder blijven soms hangen, waardoor de remlichten niet branden (denk ik, want ik kan het zelf niet zien).

Als ik nieuwe bestel, zijn ze dan te vervangen door de oude eraf te schroeven en de nieuwe snel terug te plaatsen (systeem staat natuurlijk onder druk)? :?:


28 jun 2006 13:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Als je van het rempedaal afblijft is er volgens mee géén druk. Correct me if I'm wrong. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 jun 2006 16:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Inderdaad is er dan geen druk... Maar... "al vervang je ze nog zo snel, de luchtbellen achterhalen je wel...." :lol:

Na het vervangen van deze schakelaars (werken dus op oliedruk...) moet je het geheel ontluchten...

Succes,

Dick

PS: soms blijft er nog steeds lucht in de nieuwe schakelaars zitten waardoor je remlicht dan nog steeds niets/of heel laat iets gaat doen...
Ik weet effe geen truc om dit te voorkomen... iemand anders nog een goed idee ??


28 jun 2006 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Bij andere auto's heb ik soms de truc gebruikt om juist druk te geven op het moment dat je hem vastschroeft: erin draaien zonder druk, bij de laatste slag een maatje even je rempedaal laten indrukken. evt. lucht wordt er via het schroefdraad uitgeperst, dan snel vastdraaien.

Wel een beetje vieze klus, maar het is mogelijk.

Ik zou er bij een 911 toch voor kiezen om maar meteen geheel door te spoelen en te ontluchten, wel met een pomp en niet met het voetje om je hoofdremcylinder te sparen.

Succes,

Gijs.


28 jun 2006 22:09
Profiel
PorscheForum Rookie
911SC 3.0 Coupé 1982 Carrera-look
De Rijp
Bericht Re: 911SC 3.0: Elektrische schakelaars op hoofdremcilinder.
Frank SC911 schreef:
Ik heb een 91SC 3.0 coupé uit 1982.

De (2) elektrische schakelaar(s) op hoofdremcilinder blijven soms hangen, waardoor de remlichten niet branden (denk ik, want ik kan het zelf niet zien).

Als ik nieuwe bestel, zijn ze dan te vervangen door de oude eraf te schroeven en de nieuwe snel terug te plaatsen (systeem staat natuurlijk onder druk)? :?:


Samen met mijn buurman (Wegenwacht bij de ANWB) de 'plunjer' losgetikt, m.a.w. gangbaar gemaakt. Toch nog mijn twijfels over de werking van de achterlichten (omdat sommige mensen het nodig vinden om zo dicht op mijn achterspoiler te hangen, dat ze bij mijn afremmen, tja dat moet wel eens bij een file, een noodstop moeten maken). Omdat de P. toch voor de APK moest, gelijk even de garage ingelicht, die hadden de elektrische schakelaars op voorraad, dat bij niet werken ze vervangen zouden worden. Het bleek echter niet nodig, ze werken nu naar behoren.


23 aug 2006 8:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht tja...
Heb er ook een... maar hier geen verstand van..... :roll:
_________________________________________
Rijden met die Porsche's!


23 aug 2006 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Zoetermeer
Bericht 
Citaat:
Samen met mijn buurman (Wegenwacht bij de ANWB) de 'plunjer' losgetikt, m.a.w. gangbaar gemaakt. Toch nog mijn twijfels over de werking van de achterlichten (omdat sommige mensen het nodig vinden om zo dicht op mijn achterspoiler te hangen, dat ze bij mijn afremmen, tja dat moet wel eens bij een file, een noodstop moeten maken). Omdat de P. toch voor de APK moest, gelijk even de garage ingelicht, die hadden de elektrische schakelaars op voorraad, dat bij niet werken ze vervangen zouden worden. Het bleek echter niet nodig, ze werken nu naar behoren.


Ik heb het zelfde probleem met mijn remlichten, ga in het weekend op zoek naar die schakelaars. Eerst even wat meer info vergaren.
_________________________________________
Carpe Porsche ;)


24 aug 2006 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Zoetermeer
Bericht 
@frankSC911, hoe heb je die plunjers weer gangbaar gemaakt?

groet,

Bernardo
_________________________________________
Carpe Porsche ;)


26 aug 2006 12:02
Profiel
PorscheForum Rookie
911SC 3.0 Coupé 1982 Carrera-look
De Rijp
Bericht 
Bernardo schreef:
@frankSC911, hoe heb je die plunjers weer gangbaar gemaakt?

groet,

Bernardo


Voorzichtig met een hamer getikt (mijn buurman :shock: ), echt waar. Ik zat zelf in de auto om het rempedaal te bedienen, dus zelf niet gezien (wilde ik ook liever ff niet! :oops: ).


29 aug 2006 10:40
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.