Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 13:21



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
964: verlagen zelf doen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 964: verlagen zelf doen?
Ik zit te denken om een set verlagingsveren onder de 964 te zetten.
Is het vervangen v/d veren zelf te doen? Ik wil als de boel openligt de boel eens goed schoonmaken en weer mooi maken.
Na plaatsing v/d veren wordt de uitgelijnd en uitgewogen.
Ik hoor graag de ervaringen.


13 jul 2006 6:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Geen ervaring.
Als je handig bent -> Waarom niet.
Ik zou 'm daarna wel even laten uitlijnen door een prof.
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


13 jul 2006 7:41
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
volgens mij heb je in iedergeval deze nodig

Afbeelding


en heb je gezien dat je bij de boven kant van de achter schokbrekers niet echt makkelijk bij komt?


robert
_________________________________________
remmen is angst


13 jul 2006 9:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 964 verlagen zelf doen?
porscheware schreef:
Ik zit te denken om een set verlagingsveren onder de 964 te zetten.
Is het vervangen v/d veren zelf te doen? Ik wil als de boel openligt de boel eens goed schoonmaken en weer mooi maken.
Na plaatsing v/d veren wordt de uitgelijnd en uitgewogen.
Ik hoor graag de ervaringen.


Als je toch de auto wil verlagen zou ik ook de schokbrekers vervangen door b.v. Koni's. Enerzijds omdat dit de wegligging ten goed komt. Anderzijds omdat schokbrekers niet het eeuwige leven hebben.


13 jul 2006 10:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
rob964.c4 schreef:
volgens mij heb je in iedergeval deze nodig ...


Rescue911 heeft het (ooit bij z'n 964) zonder dat specialistische stukje gereedschap gedaan .....

Denk dat een luchtsleutel ook wel erg handig is - verder een beetje kennis van zaken, dosis geduld en vrije tijd ....

Omdat je toch aan het uitwegen en uitlijnen slaat - en naar ik aanneem dit bij een Porsche-uitweeg-en-uitlijn-specialist laat doen :arrow: waarom besteed je het hele verlagingsproces dan niet uit :?:


13 jul 2006 10:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Uitlijnen en uitwegen wordt bij Renntech gedaan.
Misschien dat het toch handiger is om het plaatsen ook te laten doen.
Dat schoonmaken kan ook als alleen het wiel er af is :roll:


13 jul 2006 10:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
porscheware schreef:
Dat schoonmaken kan ook als alleen het wiel er af is :roll:


Dat is nog het makkelijkste van het verhaal .... de wielen demonteren :wink:


13 jul 2006 10:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
ja snap ik. Dacht lekker op het gemakje de boel te demonteren, schoonmaken en weer in elkaar te zetten. Maar als ik speciaal gereedschap nodig heb sla ik even over denk ik.
Of toch een ervaring van iemand die het zonder speciaal gereedschap gedaan heeft ???


13 jul 2006 10:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
het kan allemaal wel zonder speciaal gereedschap maar bedenk wel
dat die veer onder spanning staat.
En als je die in zijn geheel naast de auto hebt liggen en hem dan uitelkaar schroeft kan je wel eens onaangenaam verrast worden.

Tuurlijk heb je van die mensen die hem in de bankschroef zetten :roll: of hem onder de druk van de auto alvast uit elkaar schroeven.


Maar het moet ook weer in elkaar ik denk dat als je zelf handig bent dit soort knutsel acties kan doen, ben je niet zo handig of ervaren dan moet je het doen met het goede gereedschap anders krijg je er spijt van en heeft erwin weer een mooi verhaal voor de volgende verjaardag


robert
_________________________________________
remmen is angst


13 jul 2006 10:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Rob, ik ben het met je eens. Uit elkaar lukt meestal wel, het in elkaar is meestal het probleem. Thx voor het meedenken.


13 jul 2006 10:55
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zou sowieso die veer niet (de)monteren zonder het daarvoor geschikte gereedschap :arrow: stel maar eens voor dat je 'm tegen je giechel aan krijgt :shock: :?


13 jul 2006 10:59
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
porscheware schreef:
Rob, ik ben het met je eens. Uit elkaar lukt meestal wel, het in elkaar is meestal het probleem.


en zie 'uit elkaar' nog maar eens met de boel in Steenwijk te komen... :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jul 2006 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Ik heb meerdere keren auto's zelf verlaagd.

Als je de veerpoot er in zijn geheel uithaald dan is het goed te doen (mijns inziens). Ik heb iedere keer een verentang geleend bij plaatselijke garage. Een vriend van mij heeft het ook wel eens gedaan met een spanband, en dat lukte vrij aardig eigenlijk.


13 jul 2006 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
porscheware schreef:
Rob, ik ben het met je eens. Uit elkaar lukt meestal wel, het in elkaar is meestal het probleem.


en zie 'uit elkaar' nog maar eens met de boel in Steenwijk te komen... :?


Afbeelding
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


13 jul 2006 12:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zal moeilijk gaan Paul als er geen ophanging en wielen meer onderzitten :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


13 jul 2006 12:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Zal moeilijk gaan Paul als er geen ophanging en wielen meer onderzitten :wink:


Met een goede winch (takel), kijg je alles erop :wink: Kraakt en piept wel een beetje, maar ja :lol:

En dan heb je nog altijd deze

Afbeelding
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


13 jul 2006 12:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

Dat zal beter gaan :cheesy:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


13 jul 2006 12:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ik heb onlangs mijn 993 laten verlagen. Voor die 120 Euro arbeidsloon ga ik niet zelf zitten klooien... met alle risico's van dien...
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


13 jul 2006 13:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Iemand ervaring met deze veren:

TEC verlagingsveren voor Porsche

TEC verlagingsveren:

SKG carstyling levert in samenwerking met de grootste verenfabriek van Nederland een uitgebreid programma voor de Porsche modellen.
De verlagingsveren geven de auto niet alleen een optische styling, maar zorgen ook voor een betere wegligging. Vooral het bochtengedrag van de auto komt dit ten goede. Door het progressieve karakter van de TEC verlagingsveren zal het comfort niet hoeven te wijken voor het verlagen

Voor Porsche hebben we het volgende programma:


PORSCHE 911 CARRERA 4 vanaf bj. 10/98 (verlaging 30 mm) € 155,45

PORSCHE 911 vanaf bj. 10/97 (verlaging 30 mm) € 155,45

PORSCHE 911 + CABRIO vanaf bj. 03/93 (verlaging 30 mm) € 155,45

PORSCHE 911 CARRERA 2/4 + CABRIO vanaf bj. 01/89 tot 02/93 (verlaging 30 mm) € 155,45

PORSCHE 924 vanaf bj. 1975 tot 1991 (verlaging 20 mm) € 103,20

PORSCHE 944/944 TURBO vanaf bj. 1975 tot 1991 (verlaging 30 mm) € 103,20

PORSCHE 968 vanaf bj. 1992 (verlaging 30 mm) € 103,20

PORSCHE BOXSTER vanaf bj. 1997 (verlaging 20 mm) € 155,45


Al ONZE VEREN HEBBEN EEN LEVERTIJD VAN MAX 3 DAGEN, MITS OP VOORRAAD

Naast het standaard programma kunnen wij u ook van dienst zijn met custom made oplossingen, wat u de mogelijkheid geeft om veren naar eigen specificatie bij ons te laten ontwikkelen. Ook leveren wij de complete verenlijn van de volgende merken: H&R, EIBACH en FK automotive
Met deze eigen lijn aan veren kunnen we indien mogelijk ook een complete set maken. Dit met dempers van FK, KONI en BILSTEIN. Prijzen op aanvraag.

Indien wenselijk montage mogelijk, prijs op aanvraag

Heeft u interesse neem dan contact met ons op.
SKG carstyling
Tel 0544 376268
Of kijk op www.skg-carstyling.nl

SKG Carstyling levert diverse soorten tunings artikelen voor alle automodellen. Op onze internetsite www.skg-carstyling.nl worden nu al meer dan 12.000 producten weergegeven. Mocht het product wat u zoekt hier niet bij staan dan kunt u ook telefonisch of via de mail info@skg-carstyling.nl contact met ons opnemen.


Website: www.skg-carstyling.nl


13 jul 2006 17:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
porscheware schreef:
Iemand ervaring met deze veren:

TEC verlagingsveren voor Porsche


Nee, maar ik zou dan ook voor een beproefde variant gaan. H&R en Eibach bijvoorbeeld.


13 jul 2006 17:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Nee, maar ik zou dan ook voor een beproefde variant gaan. H&R en Eibach bijvoorbeeld.


H&R inderdaad ..... Eibach weet ik zo net nog niet :wink:

:@: porscheware :arrow: .... je zou natuurlijk (ook) jouw uitlijn & uitweeg specialist kunnen vragen naar zijn visie mbt de veren en de schokbrekers :idea:


13 jul 2006 17:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Olaf schreef:
..... Eibach weet ik zo net nog niet :wink:

En wat is er mis met Eibach :?: :evil: :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


13 jul 2006 18:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:

H&R inderdaad ..... Eibach weet ik zo net nog niet :wink:

:@: porscheware :arrow: .... je zou natuurlijk (ook) jouw uitlijn & uitweeg specialist kunnen vragen naar zijn visie mbt de veren en de schokbrekers :idea:


Ik zou ook eerder voor H&R kiezen (sterker nog: ik heb voor H&R gekozen), maar Eibach is niet slecht en volgens mij voor iemand die zoveel mogelijk het comfort wil behouden de beste keuze.


13 jul 2006 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
En is H&R zoveel beter dan naamloze veren. Ik heb geen idee.


13 jul 2006 18:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
porscheware schreef:
En is H&R zoveel beter dan naamloze veren. Ik heb geen idee.


Het extra geld zit misschien deels in de naam + reclame, maar ook deels in de ontwikkeling. Als het om een 15 jaar oude golf gaat, prima. Maar op een Porsche monteer ik alleen onderdelen waarvan ik weet dat het goed is.

Maar het is mijn geld niet...


13 jul 2006 18:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.