Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 jul 2026 17:29

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Hulp gevraagd raamafstellen 987 S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 987 S 3.2 zwart Ex-BMW Z4 2.0 grijs 2007 ex- VW Golf 4 cabriolet 2.0 grijs 2001 En uiteraard meerdere niet zo interessante auto’s
Assen
Bericht Hulp gevraagd raamafstellen 987 S
Hallo

Ik heb een vraag , is er iemand in het Noorden die ervaring heeft met het afstellen van mijn raam ?
Deze maakt boven de 80 veel geruis binnen

Het dak is goed gespannen en zit strak in de geleiders .

Groet
Freddy

22 jul 2026 20:12
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Hulp gevraagd raamafstellen 987 S
Mijn vriend Ai schreef:
Windgeruis bij het portierraam van een Porsche 987S wordt meestal veroorzaakt door een onjuiste afstelling van het raam, versleten deurrubbers, of speling in het raammechanisme (mechaniek).

Omdat de ramen bij het openen en sluiten automatisch een fractie zakken/stijgen (de 'drop'), kan dit systeem ontregeld raken.

De volgende stappen helpen om dit specifieke probleem op te lossen:

Raam opnieuw inleren:

De computer kan zijn referentiepunt kwijt zijn. Open het raam volledig en houd de knop 10 seconden ingedrukt. Sluit het raam en houd de knop wederom 10 seconden vast.

Positie van het raam afstellen:

Als het raam niet strak genoeg tegen de afdichtingsrubbers drukt, ontstaat er windruis. Dit is handmatig bij te stellen. Verwijder het deurpaneel om toegang te krijgen tot de stelbouten onderin de deur. Hiermee kun je de hoek en de hoogte van het glas aanpassen zodat het beter aansluit op het dak.

Controleren op speling:

Pak het raam vast als het halverwege open is. Zit er speling op of beweegt het raam als je eraan trekt? Dan zijn waarschijnlijk de raamklemmen of het raammechanisme (regulator) versleten en moeten deze worden vervangen.

Op Porscheforum.nl wordt door gebruikers gesuggereerd dat bij de Boxster modellen het geluid ook kan komen door een uitgerekt elastiek aan de zijkant van de softtop, waardoor de kap iets naar buiten wordt gedrukt.

Tip: Als het mechanisme vervangen moet worden, kun je de Porsche 911, Boxster & Cayman Window Regulator Failure gids doornemen voor het bestellen van onderdelen en de demontage van het deurpaneel.

22 jul 2026 20:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 987 S 3.2 zwart Ex-BMW Z4 2.0 grijs 2007 ex- VW Golf 4 cabriolet 2.0 grijs 2001 En uiteraard meerdere niet zo interessante auto’s
Assen
Bericht Re: Hulp gevraagd raamafstellen 987 S
Bedankt , dit had ik ook al gedaan… maar ik zou graag dit samen met iemand willen doen de er ervaring mee heeft

22 jul 2026 20:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]