Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Dynamo 964 stuk?

01 sep 2008 14:38

Gisteravond bij het starten van mn 964 bleef het acculaadlampje branden, dit icm een ABS-lampje wat ook af en toe aan en uit ging..vanmorgen de spanning aan de polen gemeten maar onder de 12 volt, en bij het verwijderen van de plus-pool met draaiende motor bleef de motor niet lopen, conclusie lijkt mij duidelijk maar misschien dat iemand hier nog een 'trucje' weet en het wat anders zou kunnen zijn?

Re: Dynamo 964 stuk?

01 sep 2008 15:10

brian951 schreef:.... en bij het verwijderen van de plus-pool met draaiende motor bleef de motor niet lopen.

:shock: :shock: :shock:

Bij een wisselstroomdynamo vaak funest voor de dynamo.

Doordat de opgewekte spanning nergens naar toe kan is de kans aanwezig dat de diodebrug de geest geeft. :roll:

.

01 sep 2008 15:19

staat volgens mij ook in het handboekje, iniedergeval in het werkplaats handboek

recentelijk dynamo laten reviceren + nieuwe spanningsregelaar, ding zag er weer hagel nieuw uit

100 euro, bedrijfje in delft
Laatst bijgewerkt door john's Porsches op 01 sep 2008 15:25, in totaal 1 keer bewerkt.

01 sep 2008 15:22

Je zult vast gelijk hebben.. maar het lampje brandde echter al voordat ik deze 'testmethode' toepaste.. en hij sloeg bovendien gelijk af.. :? Je zei mij eerder dit jaar al toen ik bij je was voor mn G-bocht dat de dynamo een beetje 'gaar' klonk.. dus helemaal onverwachts komt dit niet

01 sep 2008 17:52

Is het veel werk om een dynamo uit te bouwen bij een 964?

01 sep 2008 17:58

bij een 993

http://p-car.com/diy/alternator/alternator.html

robert

02 sep 2008 11:37

john's Porsches schreef:staat volgens mij ook in het handboekje, iniedergeval in het werkplaats handboek

recentelijk dynamo laten reviceren + nieuwe spanningsregelaar, ding zag er weer hagel nieuw uit

100 euro, bedrijfje in delft

Waar was dat dan precies? Heb je contactgegevens?
Plaats een reactie