Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Sproeiers 993 sproeien niet meer

25 jan 2009 18:46

Gisteren hielde de sproeiers van m'n 993 er spontaan mee op. Vloeistof was niet op.
Als ik de hendel naar me toe trek, dan maken de wissers wel gewoon een paar slagen. maar geen vloeistof uit de 4 sproeiers (2x raam en 2x koplampen).
Wat is het meest waarschijnlijk? Pompje(s) kapot? Zekering van pompje?
In de handleiding staan geen hints. Iemand een idee?

25 jan 2009 18:48

eerst maar even de zekering checken.

25 jan 2009 18:49

slangetje los misschien.
Maar bij een 964 zijn de koplamp en raam sproeiers twee pompjes dus zou een van de twee het moeten doen.

de pompjes zitten op de tank boven en voor het linker voorwiel.
Hoor je die wel pompen of hoor je niks.

robert

Re: Sproeiers sproeien niet meer

25 jan 2009 18:51

pat69 schreef:Gisteren hielde de sproeiers van m'n 993 er spontaan mee op. Vloeistof was niet op.

... was het toen niet min 4 :?: :idea:

25 jan 2009 18:52

ja idd heb ik ook nog aangedacht.

robert

25 jan 2009 20:34

bij een 993 zijn het ook 2 verschilende pompjes :idea:

en zijn afzonderlijk te bedienen

25 jan 2009 21:14

mr.burns993 schreef:bij een 993 zijn het ook 2 verschilende pompjes :idea:

en zijn afzonderlijk te bedienen

2 verschillende pompjes = 2 zekeringen :?:
De 4 sproeiers doen het alle 4 tegelijk niet, dus 1 zekering zou ik denken.

-4 moet toch niet uitmaken?! In de handleiding staat dat de sproeiers verwarmd worden (bij lopende motor).

25 jan 2009 21:23

pat69 schreef:-4 moet toch niet uitmaken?! In de handleiding staat dat de sproeiers verwarmd worden (bij lopende motor).

Jij zegt het :roll:

Wat heb je er voor ruitensproeiervloeistof in zitten :?:

25 jan 2009 21:26

wat er in zat weet ik niet
vandaag aangevuld met kant-en-klaar spul van Shell

25 jan 2009 22:23

Bij mij zijn de sproeiers volgens mij alleen verwarmd als ik ook de spiegelverwarming aanzet...

26 jan 2009 22:42

Bedankt voor de tips
zal van de week de zekering(en) checken en of ik een pompje hoor
laat het weten als ik een verklaring heb
Wordt vervolgd

26 jan 2009 22:48

Doorprikken met een naaldje , is verstopt misschien .

26 jan 2009 22:56

Gewoon bevroren geweest? Afgelopen weken ook een paar keer gehad. Maar dat was met een 964 en zonder verwarmde sproeiers.

26 jan 2009 23:39

een 964 heeft toch ook verwarmde sproeiers volgens mij wel incombi met de achterruit verwarming.

robert

27 jan 2009 1:22

Zover ik weet zijn alleen de spiegels ICM de achterruit verwarming geschakeld :arrow: Sproeiers zijn dus altijd verwarmd. Is ook niet zo vreemd, met warm water is het ook makkelijker wassen 8)

27 jan 2009 14:15

Nah dan heb ik weer een zekering om na te kijken. Of de verwarming doet er een beetje langer over. Met de strenge vorst van begin januari sproeiden ze pas na een kwartier. Ik dacht ook dat alleen de spiegels en achteruit gekoppeld zijn.

27 jan 2009 15:48

pat69 schreef:Bedankt voor de tips
zal van de week de zekering(en) checken en of ik een pompje hoor
laat het weten als ik een verklaring heb
Wordt vervolgd

Tip: Wanneer de linker koplamp is verwijdert kun je zo bij de twee pompjes om er even wat stroom op te steken.

mvg
Jack-in-the-box

08 feb 2009 9:57

anders kun je wellicht de aanzuig slangetjes in een fles met warm water doen en dan weer proberen te sproeien.
warm water heeft reinigend effect en wellicht is het gewoon wat bevroren..

01 maart 2009 17:37

Even bij de garage langs geweest:
achter de linker koplamp zitten 2 pompjes: 1 voor de sproeiers voor de voorruit en 1 voor de sproeiers voor de koplampen. Het pompje voor de voorruit is kapot; wordt binnenkort vervangen; schijnt niet triviaal te zijn en een uurtje te duren. Het andere pompje (die voor de koplampen) doet het wel (maar alleen als je de verlichting aan hebt :lol: )

01 maart 2009 19:03

1 uur? :shock:

doe ik in minder dan 15 min en dat als hobbyist! :?

Ik word dan ook niet per uur betaald :(

02 maart 2009 2:12

pat69 schreef:Even bij de garage langs geweest:
achter de linker koplamp zitten 2 pompjes: 1 voor de sproeiers voor de voorruit en 1 voor de sproeiers voor de koplampen. Het pompje voor de voorruit is kapot; wordt binnenkort vervangen; schijnt niet triviaal te zijn en een uurtje te duren. Het andere pompje (die voor de koplampen) doet het wel (maar alleen als je de verlichting aan hebt :lol: )

En nog tegen een dik uurtarief ook zeker .....

07 maart 2009 0:24

Kapotte pompje is vervangen. Mij is verteld dat het een pompje van een 996 is en dat bij de montage daarom de stekker moest worden aangepast. Anyway, het duurde 2 capuchino's en ze sproeien weer als een dolle olifant

07 maart 2009 0:31

ik heb die dingen nog nooit gebruikt in mijn leven. ik mis ze dan ook niet :D die van de koplampen dan

07 maart 2009 11:28

pat69 schreef:Kapotte pompje is vervangen. Mij is verteld dat het een pompje van een 996 is en dat bij de montage daarom de stekker moest worden aangepast.

Wordt veel verteld :o
Fijn bedrijf kom je :roll:
Er zijn gewoon originele die dus netjes origineel zijn aan te sluiten 8)

07 maart 2009 14:47

Paul van Engelen schreef:
pat69 schreef:Kapotte pompje is vervangen. Mij is verteld dat het een pompje van een 996 is en dat bij de montage daarom de stekker moest worden aangepast.

Wordt veel verteld :o
Fijn bedrijf kom je :roll:
Er zijn gewoon originele die dus netjes origineel zijn aan te sluiten 8)

+1
Plaats een reactie