Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

boxster: zelfbouw hardtop lift

18 sep 2011 16:44

na een dagje knutselen een eigenbouw hardtoplift gemaakt om zelfstandig de hardtop te plaatsen en verwijderen.

* standaard fietsenlift gebruikt als lift. geschikt tot 22 kg dus voldoende.

* standaard glasdragers gebruikt om zonder beschadigingen aan het dak te "plakken". kunnen 30 kg per stuk hebben dus ruim voldoende

52516 52517 52518 52519

:wink:

Re: boxster: zelfbouw hardtop lift

18 sep 2011 16:54

ouwe macgyver :thumleft:

18 sep 2011 17:20

Patent op vragen en goed idee.

18 sep 2011 17:28

...motortje van een garagedeur er aan, afstandbediening er bij...cool!
Ideetje?

18 sep 2011 17:44

Mooie oplossing!

18 sep 2011 17:56

nee blijft gewoon handbediening, is toch maar paar keer per jaar. ga ook nog een trolley (karretje) maken om de hardtop op te zetten tijdens de zomer. houten frame met schuim kussens en 4 wieltjes eronder, kan niet moeilijk zijn :idea:

18 sep 2011 19:48

mooie oplossing en zo'n trolley heb ik nog staan (origineel Porsche) mag je voor weinig overnemen en op komen halen.

Hans

19 sep 2011 18:56

:shock: Wowww dat is goed bedacht en super handig om in je eentje een dak te monteren en demonteren :thumleft: :thumleft: :res:

19 sep 2011 20:19

HansA schreef:mooie oplossing en zo'n trolley heb ik nog staan (origineel Porsche) mag je voor weinig overnemen en op komen halen.

Hans

Nou Hans, denk dat ie het liever zelf maakt :mrgreen:

19 sep 2011 21:28

De meeste zetten hun hardtop weer te koop. Zitten meer nadelen aan dan je denkt.

19 sep 2011 22:33

Noem mij eens één voordeel......

On topic: :res: voor de klussert. Mooi staaltje huisvlijt.

20 sep 2011 5:28

eeuh één voordeel: de zeintop verhoogt naar mijn aanvoelen de stijfheid van de carrosserie ... dus beter :drive: gedrag

20 sep 2011 5:47

Mooie oplossing, maar die zuignappen zijn minder plaat/lak vriendelijk dan je denkt...
Echt oppassen...

20 sep 2011 12:23

zuignappen beschadigen de lak niet. wel voor aanbrengen netjes alles schoonmaken met doekje.

voordeel hardtop: meer comfort in de winter en bescherming softtop in het najaar en winter. stiller en meer inbraakwerend dan een softtop. staat natuurlijk niet altijd thuis in de garage :!:

20 sep 2011 12:46

redriver schreef: en meer inbraakwerend dan een softtop.

... MI sprookjes :arrow: maar een zijruitje vervangen is wss makkelijker en goedkoper dan een soft-top vervangen (of herstellen) :wink:

21 sep 2011 17:04

redriver schreef:nee blijft gewoon handbediening, is toch maar paar keer per jaar. ga ook nog een trolley (karretje) maken om de hardtop op te zetten tijdens de zomer. houten frame met schuim kussens en 4 wieltjes eronder, kan niet moeilijk zijn :idea:

ik heb hem aan de muur hangen, zelf 2 beugeltjes gemaakt en een deurstopper als afstandhouder :arrow:

Afbeelding

de tekening :arrow:

Afbeelding

21 sep 2011 17:38

stukje huisvlijt .... respect !

23 sep 2011 17:02

mijn oplossing:

viewtopic.php?f=33&t=32980
Plaats een reactie