Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Stoelen 986 / 996 lendesteun / opvullen ?

16 okt 2023 10:06

Ik heb een 986 (2003) met gewone stoelen (wel elektrisch verstelbaar en verwarmd). Zijn dezelfe stoelen als in een 996. Nu voelt de bestuurderstoel al langere tijd wat "ingezakt" en ik vindt de rug wat vlak en daardoor niet goed ondersteunend.

2 vragen:

1. Is zo/n stoel (het zitvlak) op te (laten) vullen zodat deze weer wat meer volume krijgt er beter zit ?

2. Is er op een of andere manier een lendesteun in te bouwen of een andere oplossing zodat de onderrrug wat meer steun heeft ?

Dank.

Re: Stoelen 986 / 996 lendesteun / opvullen ?

16 okt 2023 10:54

Ik zou Rovako even vragen

Re: Stoelen 986 / 996 lendesteun / opvullen ?

16 okt 2023 12:58

Ik heb het gevraagd. Nu wachten op antwoord :thumleft:

Re: Stoelen 986 / 996 lendesteun / opvullen ?

18 okt 2023 13:42

ik herken je klacht, ik heb exact dezelfde stoelen (electrisch en verwarmd) die daardoor al wat hoger/ platter zitten. Ik heb 2,5 cm uit de zitting weg laten halen en inmiddels ook voorzichtig aan wat materiaal uit de (midden) rug laten halen. Daardoor kom ik dieper in de stoel te zitten en krijg dus automatisch meer steun.

Bij mij is bijkomstig dat ik door mijn lengte zo laag mogelijk in de auto wil zitten, anders kijk ik teveel tegen de bovenkant van het raam aan. Dan ga ik als vanzelf voorover zitten --> kromme rug --> onprettige zit voor langere ritten.

Re: Stoelen 986 / 996 lendesteun / opvullen ?

18 okt 2023 17:04

Bij mij is mijn lengte vs. stoel binnenruimte niet het probleem. Wel de zit in de stoel zelf, ik denk door de jaren heen hebben de stoelen hun steun en vorm wat verloren. Hiervoor zoek ik een oplossing. Rovako is na 25-10 weer beschikbaar want is nu op vakantie.
Plaats een reactie