Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Koplampglas vervangen 981

20 jul 2026 8:00

Op de kunststof koplampglazen van mijn 981 Boxster zitten steenslag en kleine barstjes. Renoveren heb ik geprobeerd, maar de barstjes verdwijnen niet. Ik zie dat er aftermarket koplampglazen worden aangeboden voor schappelijke prijzen en op YouTube staan verschillende video’s hoe de glazen te vervangen. Heeft iemand dit weleens gedaan of laten doen? Op YouTube ziet alles er vaak makkelijk uit, maar een koplamp vernielen is een vrij dure grap. Jullie ervaringen zijn welkom!

Re: Koplampglas vervangen 981

20 jul 2026 8:58

Wat noem je een schappelijke prijs voor een los glas? Op KA is voldoende aanbod van 2e hands. ca 1000 EUR/stuk, soms wat goedkoper per setje.

20 jul 2026 14:32

Wimpie67 schreef:Op de kunststof koplampglazen van mijn 981 Boxster zitten steenslag en kleine barstjes. Renoveren heb ik geprobeerd, maar de barstjes verdwijnen niet. Ik zie dat er aftermarket koplampglazen worden aangeboden voor schappelijke prijzen en op YouTube staan verschillende video’s hoe de glazen te vervangen. Heeft iemand dit weleens gedaan of laten doen? Op YouTube ziet alles er vaak makkelijk uit, maar een koplamp vernielen is een vrij dure grap. Jullie ervaringen zijn welkom!

Heb dit met succes gedaan voor mn 997.

Eerst schuren met 1000 tot de krasjes weg zijn en dan met 1200, 1400 en tenslotte 2000 behandeld. Dan polijsten met 3M polijstpasta en als laatste 2x lakken met Meguiars lak als UV laag.
Gr Hans

20 jul 2026 15:34

Polijsten heeft geen zin, er zitten nl kleine scheurtjes in en dat verdwijnt niet met polijsten.

20 jul 2026 15:35

MJW schreef:Wat noem je een schappelijke prijs voor een los glas? Op KA is voldoende aanbod van 2e hands. ca 1000 EUR/stuk, soms wat goedkoper per setje.

Ik kan een setje koplampglazen kopen voor € 50,00. De prijs is dus erg interessant, maar als ik een koplamp onherstelbaar beschadig ben ik verder van huis.

20 jul 2026 18:00

Wimpie67 schreef:Polijsten heeft geen zin, er zitten nl kleine scheurtjes in en dat verdwijnt niet met polijsten.

Te haastig geantwoord en het woord "barstjes" niet gezien

20 jul 2026 23:54

Wimpie67 schreef:... koplampglazen kopen voor € 50,00...
Ja dat is idd een stuk goedkoper dan een goede 2e hands, laat staan (fabrieks)niieuw. Maar ik zou ook huiverig zijn om eraan te beginnen. De barstjes zijn idd en helaas een bekend euvel. Vraag is of het kwaad kan of tot erger leidt zoals een lekke koplamp?
Ik heb me hier als mod ook al eens in verdiept (om de zilveren internals te vervangen door zwarte GTS internals ipv 2e hands GTS lampen op KA). Er zijn ook wel bedrijven die dit doen. Ik kwam er destijds alleen een tegen in de US (overseas deden ze n9et), maar met wat AI-Google zie ik nu ook wat in Europa: oa rennlens.com met 700 pond/paar en ook retrofitlab uit Ermelo wordt genoemd (ook al doen die zo te zien alleen ouder spul).

21 jul 2026 8:29

Mijn detailer doet dit vaker en haalt dan de lenzen wraf om ze helemaal nieuw te krijgen (of zo goed als nieuw indien mogelijk). Zou er zelf niet aan gaan beginnen, risico op breken, lekkages later omdat je het niet goed afdicht etc. Je kunt ze altijd even contacteren of langs gaan, Detail Koning in Hoofddorp. Succes!
Plaats een reactie