Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Inbouw airco 964C4

17 maart 2006 23:52

Beste forummers,

Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een geweldige 964C4. Superauto! Echter ik vraag mij 1 ding af. Door de oorspronkelijke eigenaar is niet het vinkje gezet bij airco, waardoor deze ontbreekt.

Is het mogelijk om achteraf een airco in te laten bouwen. Is dit verstandig en tsja, wat zal het kosten (ben al bang dat ik het antwoord weet... :shock: veel. :roll: ..)

Alvast bedankt voor de massale respons (-;

tsja

18 maart 2006 0:31

Jl964,

Dan begin ik de massale respons :lol: Maar effe op je vraag terugkomende. Technisch mot het volgens mij wel kunnen, zou niet weten waarom niet. Bij mijn wagen zat het er wel origineel op en ik heb al eens gevraagd wat ombouw van R12 naar R134a in "worst-case" scenario kan kosten. Men noemde zo -vlug over de de duim- al een bedrag van €1500,- :shock:, te bedenken dat er al leidingen inliggen.

Moet zeggen dat dit bij mij zeer ontmoedigend werkte en ben er vervolgens niet meer verder op in gegaan.

Kijk, de originele verwarmings/airco/climatecontrol unit in je interieur kost al ruim € 1200,- dus dan moet je voor jouw versie (zonder airco) aansturing al flink wat terug krijgen want anders schiet het al hard op.

Ventilator-unit (ventilator, kunststofbehuizing, voorschakelweerstandje)voor de condensor (dus niet de condensor zelf) gaat je ook ongeveer €350,- kosten...toevallig laatst prijzen aangevraagd dus......dan nog compressor met steun, condensor, expansieventiel, verdamper, drukschakelaar, droger, leidingen, aandrijfriempje compressor...installeren (manuren) bemoedigend he :wink: Ene of de kabelboom standaard wel voorziet in airco aansluiting :roll: :?:

Ik zou zeggen: vraag het eens aan bij een paar P-bedrijven (specialisten) en dan weet je het.

succes,

Roi

18 maart 2006 0:50

hallo

de ombouw naar r134a koudemiddel plus 700gr koude middel en verloopnippels en compr olie koste bij die van mij in 2000.

fl 411.25 moet denk ik toch wat goed koper kunnen als 1500 euro

anton964

18 maart 2006 0:59

Klopt Anton964,

Maar "worst-case" houdt in ook dingen vervangen bijv. compressor en andere hardware vandaar...leek me dichter in de buurt te komen bij het naderhand inbouwen dan ombouwen.

Roi

18 maart 2006 1:15

Een EUR 3.500 - 4.000 zit je al gauw aan....tenzij je onderdelen uit een schade-auto kunt opduikelen; ga er dan nog wel vanuit dat je aan een nieuwe compressor moet.

18 maart 2006 11:43

lindemans schreef:Een EUR 3.500 - 4.000 zit je al gauw aan....tenzij je onderdelen uit een schade-auto kunt opduikelen; ga er dan nog wel vanuit dat je aan een nieuwe compressor moet.


Via ebay kun je de duurste onderdelen "opsparen", dus het moet goedkoper kunnen... Maar het blijft een dure aangelegenheid en je vraagt je af: had je dan niet beter een 964 MET airco kunnen kopen?

Mijn vorige 964 C4 had geen airco. Op de echt warme dagen mis je het, maar het is prima te doen zonder. En het bespaart gewicht! Ik zelf zou het dus niet achteraf gaan inbouwen...

18 maart 2006 14:09

Als je per se een airco had gewild, dan heb je mi de verkeerde auto gekocht... 8) Heb je er wel een schuifdak inzitten? Achteraf inbouwen van een airco zou ik persoonlijk niet doen.

18 maart 2006 14:14

BJ964 schreef:Als je per se een airco had gewild, dan heb je mi de verkeerde auto gekocht... 8) Heb je er wel een schuifdak inzitten? Achteraf inbouwen van een airco zou ik persoonlijk niet doen.

En een schuifdak ook niet.

Re: Inbouw airco 964C4

18 maart 2006 14:55

jl964 schreef:Is het mogelijk om achteraf een airco in te laten bouwen. Is dit verstandig en tsja, wat zal het kosten (-;



Had nog een oude prijsopgave liggen uit 1998,voor de 964 Hfl.5.700 all-in,zal nu zo'n 3.000 Euro zijn schat ik :roll: :!:
Plaats een reactie