Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 sep 2013 17:51
996 is idd een hele fijne Porsche , de motor moet je gewoon de tijd geven om rustig op temparatuur te laten komen, k rij erzelf ook met ''verstand'mee, je kan rustig es goed gasgeven, als alles maar goed op bedrijfstemp is zijn ze zeer sterk!
Ook vind ik het een sportwagen voor relatief zeer weinig geld (op dit moment)
t is de eerste 911 met watergekoeld blok, en ook deze serie zal op den duur weer stijgen in waarde.
iedere 911 heeft zo z'n sterke en minder sterke kanten.
Ben zelf ook een zeer tevreden 996 c4 rijder
16 sep 2013 20:51
erwin996 schreef:De km-stand van Japanse auto's wordt veel gemanipuleerd. Japanse auto is af te raden...
Dit kunnen ze toch uitlezen bij een AKK bij een Porsche centrum? Als de orginele motor er in zit en lezen ze de boordcomputer uit en het aantal draaiuren van der motor. Vervolgens vergelijken met de KM stand......waterdicht systeem?
18 sep 2013 13:32
Door mijn getwijfel ben ik er al 2 misgelopen. Maar vraag toch liever goed raad elke keer.
Ben gisteren weer naar ééntje gaan zien. Nu zat het niveau van het koelvloeistof onder Minimum.
Er was nog niet mee gereden/motor koud.
Is dit normaal bij koude motor of zakt dit nog als de motor warm is? Zag ook nergens lekken...
Wel raar want de P was 6000km geleden nog op onderhoud geweest volgens boekje.
18 sep 2013 16:06
Ik zou voor een 3.6 gaan kijken. Die 3.4 heeft te veel constructieproblemen.
19 sep 2013 21:07
Barolo heb je een 3,4?
20 sep 2013 10:02
Nee, maar ik ken wel de verhalen over zijn zwakke punten. Ga maar eens zoeken op mayo en / of plofmotor. Reparatiekosten gaan dan al snel richting de 7K. Dat geld kan jij beter in een 3.6 stoppen.
20 sep 2013 10:27
De 3,6 is inderdaad weer wat verbeterd. Volgens mij vooral op het gebied van de IMS bearings. De olievoorziening van de rechter cilinder rij is nog steeds gevoelig voor goed warm rijden. Slijtage zou je met een boroscopisch onderzoek op cilinder 6 wellicht kunnen zien. Hoe je de staat van de IMS bearings (snel)controleerd weet ik niet.
Een andere reden om eventueel voor de 3,6 te gaan is het interieur.
20 sep 2013 11:01
praat eens met iemand die veel van die motoren met eigen handen reviseert: Michel van auto resto in Nijmegen. Hij doet echt niet alleen de 3.4 tjes (helaas) de laatste tijd.
23 sep 2013 23:52
Nou ,ik rij al jaren 3,4 geen enkel probleem en de luchtverwarmers zie ik in de spiegels.
Reactie!!!!
24 sep 2013 8:00
Renierstraat schreef: en de luchtverwarmers zie ik in de spiegels.
.. closing in
24 sep 2013 9:25
En de luchtkoelers zitten voor 'm..
Maar ik zou ook altijd voor een 3.6 gaan nu, (of eigenlijk 997), maar dat zegt natuurlijk niet dat iemand niet jaren zinder problemen een 3.4 zou kunnen rijden.
07 nov 2013 13:23
Hoi, sorry even weg geweest (verhuis) Nu achter de rug dus kan terug zoeken naar een leuke P.
Heb echter weer 2 leuke bezien, enkel weet ik niet goed met welke ik best zou doen.
- Porsche 996 3.4 1998 210.000km - Tiptronic. Heeft 16.000km eerder nieuwe cylinderkoppen gehad en zuigerveren/segmenten, cylinders waren nog goed en zijn niet vervangen geweest. Heb met de garage gebelt die deze werken had uitgevoerd.
- Porsche 996 3.4 1999 155.000km - Tiptronic. Heeft nog geen werken ondergaan maar heeft wel mooi ingevuld onderhoudsboek andere kosten of veranderingen zijn onbekend.
Wat denken jullie? De porsche met 155.000km is wel 2000euro duurder.
Groetjes
07 nov 2013 13:30
Lijkt mij een makkelijke beslissing... als je motor aan puin draait heb je weinig aan die € 2000,-
07 nov 2013 14:04
Ok, maar kan er veel vermeden worden met die nieuwe cilinderkoppen e.d.?
Want de cilinders zijn nog origineel (210.000km). Of zijn de motoren die stuk gaan meestal de cilinderkop die scheurt?
07 nov 2013 14:17
Even het topic doorgelezen, zag dit staan:
erwin996 schreef:De km-stand van Japanse auto's wordt veel gemanipuleerd. Japanse auto is af te raden...
Als ik even deze opmerking mag aanhalen, waar is deze op gebaseerd? Ik heb een Japanner en heb ondanks veel zoeken geen bewijzen oid kunnen vinden voor deze bewering. Ben wel benieuwd naar je bron(nen).
08 nov 2013 14:28
P'Sam schreef:Hoi, sorry even weg geweest (verhuis) Nu achter de rug dus kan terug zoeken naar een leuke P.
Heb echter weer 2 leuke bezien, enkel weet ik niet goed met welke ik best zou doen.
- Porsche 996 3.4 1998 210.000km - Tiptronic. Heeft 16.000km eerder nieuwe cylinderkoppen gehad en zuigerveren/segmenten, cylinders waren nog goed en zijn niet vervangen geweest. Heb met de garage gebelt die deze werken had uitgevoerd.
- Porsche 996 3.4 1999 155.000km - Tiptronic. Heeft nog geen werken ondergaan maar heeft wel mooi ingevuld onderhoudsboek andere kosten of veranderingen zijn onbekend.
Wat denken jullie? De porsche met 155.000km is wel 2000euro duurder.
Groetjes

Zouden jullie eerder dan om het model met de hoge km stand, maar wel nieuwe cylinderkoppen ed?
Of andere riskeren en mocht deze ooit stuk gaan en herbouwd worden ik toch een model met "lagere" km stand heb?
08 nov 2013 16:31
Het zijn beide auto's met hogere kilometerstanden. Er wordt gezegd (aangenomen) dat als je eenmaal een hogere km stand hebt weten te bereiken, je minder kans hebt dat je nog de bekende problemen zult ervaren. Persoonlijk zou dit voor mij geen reden zijn om alleen daarom een 911 te kopen met een hogere km stand. Het is niet gezegd dat de bekende problemen echt niet meer zullen optreden (is ook deels afhankelijk van het gebruik). Verder zal er uiteraard slijtage optreden in de blokken en die kan ook problemen zorgen. Daarnaast bestaat een auto uit meer dan alleen een motorblok.
Verder zal een hogere km stand de aankoopprijs verder drukken en ik neem aan dat je deze 2 996'en hebt geselecteerd, omdat ze ten eerste aan je wensen voldoen qua uiterlijk, maar ten tweede ook qua prijs. Als ik zou mogen kiezen uit deze 2 wagens puur gebaseerd op de 2 'samenvattingen' die je hebt geplaatst en zonder de uitslag van een AKK te weten, heb ik een lichte voorkeur voor de eerste optie ('Porsche 996 3.4 1998 210.000km'). Je hebt tenminste een beetje een idee wat voor een vlees je in de kuip hebt, de garage die het onderhoud heeft uitgevoerd is bekend en de prijs is lager. Bij de andere auto kan dit feitelijk allemaal onbekend zijn. Je kunt uiteraard de garages nog even opbellen. Ik vind het wel een moeilijke keuze.
Succes met je keuze en laat zeker weten wat het wordt!
08 nov 2013 16:43
Bedankt!
Ik heb hier ook een goed gevoel bij. Enkel begrijp ik de garage niet goed na de reparatie van het blok.
De cilinderkoppen zijn vervangen wegens scheur alsook de zuigerveren en nog modificaties. Volgens de garage waren de cilinders nog perfect en onnodig te vervangen.
Na 200.000km nog perfect? Kan dit?? Normaal vervormen ze toch?
Enkel dit puntje laat me nog wat twijfel...
Gr.
Sam
08 nov 2013 17:04
Als hij als modificatie mee heeft gekregen de verstevigingen om de cilinderwanden....dan zijn de cilinders hoogst waarschijnlijk opnieuw in model gebracht..Als hij alle modificaties heeft gekregen dan zou ik gaan voor deze.....
08 nov 2013 17:13
Ik zou eens die garage bellen en vragen wat die modificaties inhouden. Andere oliekoeler? Verstevigingen? Andere motorfan? Vernieuwde oliesproeiers?
Wat betreft 'perfecte cilinderwanden' en vervormen. Ik denk dat zij geen beschadigingen (slijtage) hebben aangetroffen in de cilinders. Dus gecheckt, eventuele vervormingen niet nagemeten en weer dicht gedaan.
08 nov 2013 17:17
Hartwiek schreef:Als hij als modificatie mee heeft gekregen de verstevigingen om de cilinderwanden....dan zijn de cilinders hoogst waarschijnlijk opnieuw in model gebracht..Als hij alle modificaties heeft gekregen dan zou ik gaan voor deze.....
Daar vrees ik wat voor, de persoon van de garage vertelde me gewoon dat ze er nog goed uitzagen en onnodig zou zijn deze te vervangen... Weet ook niet hoever hij dit heeft nagekeken. Zal het anders nog eens navragen.
Hij zij wel dat het blok nu beter is dan dat het van het fabriek zou komen. Dus er moet wel wat beter aan zijn
08 nov 2013 19:52
Ik weet niet over welke garage je het hebt, een belgische of nederlandse??
09 nov 2013 11:09
Hartwiek schreef:Ik weet niet over welke garage je het hebt, een belgische of nederlandse??
RSR Motors in België
09 nov 2013 11:11
Die is mij niet bekend. ..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.