Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Vraag over vorm * in VIN Porsche 996 (Turbo)

15 dec 2015 9:41

Master Ken schreef:Nog contact gehad met de vorige eigenaren?
Mocht ik iets voor je moeten nakijken bij mijn turbo (2001), dan laat maar weten.

Ja, contact met vorige eigenaar gehad die weer contact heeft gehad met de eigenaar daarvoor.
Laatst bijgewerkt door Beezztie op 05 jun 2017 23:22, in totaal 1 keer bewerkt.

15 dec 2015 9:55

Ik vraag me af hoe vaak een Porsche dealer (goed) naar een ingeslagen VIN nummer kijkt .... Het staat tenslotte ook goed leesbaar achter de ruit ...

Franse keuring (APK) heb ik geen ervaring mee, maar in NL kijkt men bij de APK lang niet altijd naar het nummer .... meestal alleen naar de kentekenplaat die er op geschroefd is ...

Naast dit ingeslagen VIN zijn er nog tal van andere plaatsen waar nummers staan ... hopelijk geven die duidelijkheid.

Wat je wel kunt verwachten is, dat nu de RDW er over gevallen is, je in de toekomst nog weleens vragen kunt krijgen van een serieuze en bijdehandte APK-meester ...

Ik ben benieuwd naar het vervolg én hoop voor jou op een goed einde!

15 dec 2015 13:06

Olaf schreef:
Franse keuring (APK) heb ik geen ervaring mee, maar in NL kijkt men bij de APK lang niet altijd naar het nummer ....
Ja,wordt naar gekeken!

15 dec 2015 13:17

Maar ook op die specifieke plek? Vanochtend voor Reinier nog gekeken en mijn nummer gefotografeerd om te vergelijken. Maar je moet naast de accu het plastic-paneel verwijderen om het nummer te zien (kon er namelijk niet goed bij voor de foto). Lijkt me te veel werk tijdens een apk, of dat ze niet door de opening van het plastic paneel kijken. Zelfs misschien wel tijdens een AKK, omdat het ook al onder de voorruit staat.

15 dec 2015 13:24

Nu je het zegt,bij de Porsche idd niet, Wel bij de andere "gewone" autos die we hier hebben!
Daar zit het dan ook gewoon onder de motorkap.

15 dec 2015 15:07

Je hoort bij APK altijd naar ingeslagen chass.nr te kijken. Niet het plaatje door het voorraam.

15 dec 2015 16:30

Drie jaar geleden met 4 Porsches aan de Zwitserse grens gecontroleerd.
De ingeslagen VIN-nummers van alle 4 werden nagekeken, slechts 2 uur vertraging.

Dus ook in de toekomst kan dit rare nummer problemen geven.

Afbeelding

15 dec 2015 19:49

en dat waren nette ingeslagen nummers, maar we hadden wel volop zon dat dan weer wel. :mrgreen: :mrgreen:

15 dec 2015 20:13

Als je motor- en bak nr kloppen met het chassisnr, dan denk ik eerder aan schade dan aan diefstal. Kun je niet alle (3 st?) panelen demonteren waar je accu onderstaat en goed naar de aansluitingen van het chassis aan het schutbord kijken. Lasnaden, kitnaden andere afwijkingen. Heb hetzelfde met een 930 meegemaakt, bleek hele andere neus op te zitten.... :shock: Als het goed gemaakt is, absoluut niets aan de hand. :wink:

18 dec 2015 20:53

Zou dit een auto uit een voor-serie geweest kunnen zijn? Dwz prototype gebruikt voor EU homologatie en daarna door de fabriek als 'conform' verkocht? Heb je een Certificate of Conformity bij de wagen?

Gr. Siepel

31 jan 2016 23:24

Nog nieuws van de RDW?

01 feb 2016 13:45

idd! goed om m weer op te gooien! wat is de status?

01 feb 2016 16:45

Jullie zijn me net voor, wilde posten dat ik afgelopen vrijdagmiddag bericht van de RDW heb gekregen dat eea is goedgekeurd en ik BPm aangifte kon doen om ze kenteken te krijgen :cheers: :ba:
Meteen naar RDW gecrosst om BPM aangifteblad op te halen en eea in de brievenbus van de Belastingdienst te droppen.
Het ff geduurt zullen we maar zeggen..
Laatst bijgewerkt door Beezztie op 15 sep 2016 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.

01 feb 2016 16:49

eind goed al goed dus! fijn dat ze dit geaccepteerd hebben. nu veel :drive: plezier!

01 feb 2016 16:50

Da's positief nieuws, Congrats! :cheers:

01 feb 2016 16:51

Fijn te horen dat het uiteindelijk dan toch nog gelukt is. Nu lekker gaan :drive:

01 feb 2016 17:27

Hoi Beezztie. Goed om te horen dat het allemaal goed is gekomen. De schadehersteller had best iets meer zijn best mogen doen op dat nieuwe VIN nummer om jou die ellende te besparen. Op de eerste Barendrecht Porsche meeting zullen we hem wel kunnen bewonderen denk ik. :cheers: :drive: :thumleft:
Plaats een reactie