Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 1:13



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Sleutel (Boxster) "kapot" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Sleutel (Boxster) "kapot"
Goede morgen allen,

Ik heb het volgende werldschokkende probleem:
Afbeelding
Nu dacht ik zelf dat dit een kwestie van nieuwe behuizing is, daar de sleutel zelf goed functioneert. Dus ik naar het Porsche Centrum om zo'n ding te bestellen.

I could not have been more wrong. Blijkbaar zit er een transpondertje in het behuizing gedeelte, waardoor je de inhoud van de sleutel niet zomaar over kan zetten naar een nieuwe behuizing.

Om dit te repareren zou ik een volledig nieuwe sleutel moeten bestellen en alle bestaande sleutels opnieuw in moeten laten lezen. Kosten: ongeveer EUR 275,=

Voor dat geld gebruik ik liever gewoon de tweede volwaardige sleutel. Kent iemand misschien een minder kapitaal intensieve manier om de sleutel weer in zijn oorspronkelijke staat te krijgen?

Gr.


15 mei 2011 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Sleutel "kapot"
Ken nog niet alle ins/outs van deze sleutel, maar vond hier interessante info om eens te lezen.
Er staat 2 x dat de complete electronische inhoud gewoon is over te zetten :!:
:bang:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 mei 2011 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Bericht Re: Sleutel "kapot"
Volgens mij is het ook zo over te zetten....

Ik zou deze gewoon als reserve houden en als de andere ook stuk gaat een nieuwe kopen....
_________________________________________
Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!


15 mei 2011 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Sleutel "kapot"
Als je weer eens in Duitsland bent even langs een Pz, kosten daar een heel stuk minder.....


15 mei 2011 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: Sleutel "kapot"
sleutelzaak hoek van woustraat/stadhouderskade A'dam adverteert buiten op het pand dat ze het voor een fractie vd dealerprijs doen - je kunt ze eens bellen volgens mij is het de sleutelkluis


15 mei 2011 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Sleutel "kapot"
ben vast niet de enige die benieuwd is naar je bevindingen topicstarter :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 mei 2011 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Sleutel "kapot"
Hmm... Die sleutelkluis is dichtbij, daar ga ik volgende week zaterdag even langs :)

Will keep you posted!


15 mei 2011 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Sleutel "kapot"
Vanmorgen even langs de sleutelkluis gegaan, maar zij kunnen enkel een niewe sleutel maken, waarbij de complete afstandsbediening (en daarmee volgens mij ook de koppeling met het alarm) verloren gaat. Dat gaat hem niet worden.

Via PB inmiddels met iemand in contact gekomen voor een vervangende sleutel, dus dat is mooi. Nu alleen nog een manier zien te vinden om de transponder uit de originele sleutel en in de nieuwe sleutel te krijgen.

Ik ga die website van Paul II eens uitpluizen.


21 mei 2011 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
houd ons op de hoogte :idea: :idea: :thumleft:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


22 mei 2011 7:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
sandelow schreef:
Om dit te repareren zou ik een volledig nieuwe sleutel moeten bestellen en alle bestaande sleutels opnieuw in moeten laten lezen. Kosten: ongeveer EUR 275,=

Heb eens opgezocht wat een nieuwe sleutel voor de 997 kost: ~ 100 Euro.

Als we er even vanuit gaan dat het voor de Boxster niet zoveel anders is, rekenen ze voor het inleren van 'alle' sleutels dus 175 Euro, maw ~ 2 uur, waarbij 0,5 uur zeker voldoende moet zijn :!:

:evil:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


22 mei 2011 9:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
:bang: :bang: :bang:

Tja maar waar laat je zoiets inlezen..... :?:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


23 mei 2011 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Via PB de tip gekregen om even te bellen met de Sleutelgigant (http://www.de-sleutelgigant.nl/) Deze heren hadden wel ervaring met de transponders, maar wisten me te vertellen dat in 9 van de 10 gevallen de glazen transponder toch breekt.

Aangezien ik nog een volledig functionerende reservesleutel heb ga ik die wel gebruiken de komende tijd. Om €300 uit te geven om mijn sleutel weer aan een sleutelhanger te kunnen zetten gaat mij iets te ver...


26 mei 2011 10:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Boxster 986
Oldenzaal
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Wat is nu de oplossing bij een defecte sleutel?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn sleutel van de Boxster 986 uit 2002.


05 dec 2016 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
http://www.nieuwesleutel.nl/index.php/a ... knops.html

Bv hier een nieuwe behuizing bestellen. Transponder en elektronica overzetten en bi de sleutelboer op maat laten slijpen. Heb ik onlangs gedaan voor zowel de 986 als de 996. Werkt prima. De glazen transponders laat zich makkelijk verwijderen en overzetten in de nieuwe behuizing.
_________________________________________
6 platte groeten, René


05 dec 2016 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Ik had voor mijn 997.2 ook een nieuw huis gekocht bij sleutel.nl en de hele zaak gewoon overgezet. Simpel klusje. De blinde sleutel die er bij zat bewaard.


05 dec 2016 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Nieuwe behuizing kost incl. verzending €13,- bij AliExpress


06 dec 2016 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Interessant topic! Ik zit met hetzelfde probleem bij de sleutels van een 996. @Jens01; heb je de inhoud van je oude sleutel zelf overgezet of heb je dit laten doen door een sleutelboer? En kun je bij vervanging van de behuizing ook de sleutel zelf een beetje fatsoenlijk overzetten naar deze nieuwe behuizing :?:


06 dec 2016 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Overzetten heb ik zelf gedaan. Stelt niks voor. De sleutel zelf (het metalen deel dus) zit vast in de behuizing en kan dus NIET over gezet worden. Een sleutelboer rekend €10- voor het slijpen van je nieuwe sleutel aan de hand van je bestaande sleutel.
Dus voor €30- ben je klaar :thumleft:
_________________________________________
6 platte groeten, René


06 dec 2016 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Nieuwe behuizing voor de 996/986 kost incl. verzending €4,- bij AliExpress


06 dec 2016 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
sandelow schreef:
Goede morgen allen,

Ik heb het volgende werldschokkende probleem:
Afbeelding
Nu dacht ik zelf dat dit een kwestie van nieuwe behuizing is, daar de sleutel zelf goed functioneert. Dus ik naar het Porsche Centrum om zo'n ding te bestellen.

I could not have been more wrong. Blijkbaar zit er een transpondertje in het behuizing gedeelte, waardoor je de inhoud van de sleutel niet zomaar over kan zetten naar een nieuwe behuizing.

Om dit te repareren zou ik een volledig nieuwe sleutel moeten bestellen en alle bestaande sleutels opnieuw in moeten laten lezen. Kosten: ongeveer EUR 275,=

Voor dat geld gebruik ik liever gewoon de tweede volwaardige sleutel. Kent iemand misschien een minder kapitaal intensieve manier om de sleutel weer in zijn oorspronkelijke staat te krijgen?

Gr.


Hoi,
ik had bij de aankoop van mijn Boxster ook een kapotte sleutel. Ik heb een nieuwe behuizing besteld op ebay voor nog geen 10 euro. Het was een kwestie van de inhoud overzetten. 10 minuten prutswerk en daarna nog zeker een keer 10 minuten om de transponder eruit te pielen. Die zit erin verlijmd lijkt het wel. Het is een heel erg klein zwart blokje, je zou er zo overheen kijken. Dat had ik in eerste instantie ook gedaan. Alles werkt dan alleen start ie niet :mrgreen: .

Maar na het overzetten van de transponder is het resultaat super. De nieuwe behuizing heeft een metalen sleutelring waardoor de sleutel meer gewicht krijgt en veel degelijker aanvoelt. Ik ben er erg blij mee.

Hier een foto van het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding


06 dec 2016 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Sowieso kansloos dat ze dat niet standaard van metaal maken, maar van goedkoop en te breekbaar kunststof.. :bang:

Ik zou ook zelf proberen te pielen, kan toch niet ingewikkeld zijn.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


06 dec 2016 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Hoe heb je de transponder uit de oude sleutel gekregen? Ik ben met een Stanley mes aan de slag gegaan maar ben bang dat ik de unit breek als ik teveel kracht zet


06 dec 2016 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Meppel
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Dat is toch gewoon een op elkaar geplakt stukie plastic! even door pielen met je mesje...

-

Dat programmeren ven een nieuwe sleutel bij (oudere) Jaguars is een toetsen en knoppen combinatie in de auto!


07 dec 2016 0:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Ik heb dus dezelfde sleutel als in het linkse filmpje. Maar dan voor rond de 10,-.... geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen maar de sleutel is kwalitatief echt dik in orde.

@sandelow: die heb ik eruit gekregen door lang te pielen en bang te zijn dat ik het stuk zou maken. Uiteindelijk kwestie van het plastic wat eromheen zit weg te breken in stukjes tot je er eindelijk genoeg grip op krijgt om er voldoende kracht op te zetten. Dan is het nog een kwestie van stevig kracht uitoefenen. Het is ook een heel erg klein dingetje. Er zijn bij het wrikken wel een paar hele kleine brokjes afgekomen maar dat heeft uiteindelijk geen enkel effect op de werking blijkt.

Succes!


07 dec 2016 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Sleutel (Boxster) "kapot"
Nieuwe sleutel kopen (nepper van €10) en laten slijpen bij de sleutelboer, oude sleutel in de buurt van het contactslot "verstoppen" (zodat de transponder werkt) en klaar is Kees......


10 dec 2016 18:24
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.