Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:18



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Centrale Vergrendeling 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Centrale Vergrendeling 986
Hoihoi iedereen,
Hier zijn we weer met een volgend probleem.
De centrale deurvergrendeling werkt niet naar behoren, kan de linker deur wel sluiten met de sleutel en terug van slot doen maar niet met de afstandsbediening, met de afstandsbediening kan ik alleen van slot doen. Rechter deur doet helemaal niks, je hoort het slot wel klikken maar gaat niet op slot.
Waar moet ik beginnen met zoeken of heeft er iemand een idee wat er mis is.
De koffer voor en achter gaan wel open met de afstandsbediening....


04 apr 2018 17:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
gaan de ramen een stukje omlaag wanneer je de deuren opent?
er zit in het slotmechanisme een contactje dat een boel zaken aanstuurt.
bij defect in OPEN stand zal het niet mogelijk zijn om je de auto op slot doet met de afstandsbediening

Afbeelding


04 apr 2018 19:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
ja, de ramen gaan een stukje naar beneden bij het openen van de deuren.
heb wel es gehad bij het proberen op slot te doen dat de ramen aan beide kanten geheel open gingen en dat was dan met de sleutel op de deur


04 apr 2018 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Werkt de knop binnenin de auto om je CV te bedienen nog wel? Die recht naast je radio zit.
Als je die even een keer gebruikt kan het zijn dat je CV weer werkt.

Anders is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk je aansturing in je slot en moet daar een nieuwe in. (Laatst gehoord dat dat zo rond de 150 ex kost, maar hang me niet aan de prijs vast...)


04 apr 2018 23:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Schakelaar naast de radio heb ik nog niet geprobeerd maar de sloten zijn vervangen en komen uit een goed werkende auto. Het rare is als ik op de AB duw hoor je de sloten 2X klikken in de deuren.


05 apr 2018 7:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
wie heeft de ombouw van je sloten gedaan en waarom?

2x klikken als op slot en terug open, of geen volledige cycli?


05 apr 2018 7:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
de sloten heb ik zelf ingebouwd, de vorige deden niks als ik op de afstandsbediening duwde


05 apr 2018 7:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Bagheera schreef:
.. hoor je de sloten 2X klikken in de deuren.


Dan ziet het systeem een fout in het sluiten.

Heb je al geprobeerd de deuren 'op slot te doen" met beide deuren en de kofferdeksels open :?:

Klikt deze dan ook 2 keer :?:


05 apr 2018 8:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Deze methode nog niet geprobeerd Olaf, gaan we straks effe doen...


05 apr 2018 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
kan het zijn dat het systeem niet gesynchroniseerd is? dus dat er eentje open gaat terwijl de rest dicht gaat etc? Bij met de hand openen gaan ze bij mij allemaal mee, dus als er eentje alleen een kant op meegaat en de rest wel beide kanten, dan klopt er iets niet in het slot lijkt me?

Niet gebaseerd op feitelijke kennis van het systeem overigens, slechts als hulp in de denkrichting...


05 apr 2018 12:11
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Met alle deuren en kofferdeksels open heeft hetzelfde resultaat, met de schakelaar op het dashboard gebeurt er niks.
Is het systeem ook gezekerd? ik kan daar niks van terug vinden... :cry: :cry:


05 apr 2018 12:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Bagheera schreef:
Met alle deuren en kofferdeksels open heeft hetzelfde resultaat...

dat betekent dus dat het contact in je slot aangeeft dat de deur open staat terwijl deze toch dicht is. volgens auto logica werkt AB dan niet.
dus contact in slot defect (ondanks werkend overgebouwd) of niet correct aangesloten of kabelbreuk


05 apr 2018 16:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Deze middag nog maar es de kabelboom doorgemeten maar niks abnormaals gevonden.
Nog effe een korte uitleg: met de sleutel gaat de linker deur op slot en van slot, de rechter deur alleen van slot, de ramen gaan aan beide kanten open en dicht met de bediening van de sleutel in de deur. Met de afstandsbediening alleen de linker deur op slot, de beide deuren van slot, ramen reageren niet.
Als ik met de afstandsbediening de koffer open doe, zowel vooraan of achteraan, dan gaan ook de deuren van slot. snap er helemaal niks meer van... :scratch: :scratch:


05 apr 2018 17:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
ramen reageren nooit wanneer je de auto van slot doet.
raam li deur zakt 0,5 cm wanneer je de li deur opent en zelfde langs re zijde > contact in beide sloten OK
met afstandsbediening of bediening op dashbord alleen linker deur op slot > CV van rechter deur kaput
PS. bij mij reageert de CV totaal niet op de AB indien er een deur of klep open staat.


05 apr 2018 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Citaat:
Nog effe een korte uitleg: met de sleutel gaat de linker deur op slot en van slot,

Dat is mechanisch, klopt.

Citaat:
de rechter deur alleen van slot,

signaal 'open' gaat vanuit het linkerslot niet naar de module. signaal 'sluit' wel.
Citaat:
de ramen gaan aan beide kanten open en dicht met de bediening van de sleutel in de deur.

deze snap ik niet, sla ik even over
Citaat:
Met de afstandsbediening alleen de linker deur op slot, de beide deuren van slot,

signaal 'op slot' van module naar linkerslot werkt. signaal 'open' niet. rechts wel correct.

nou lijkt me duidelijk: het signaal 'op slot' gaat niet tussen module en linkerslot.

nu nog bedenken of dat 1 draadje is. of dat het slot dat niet stuurt/op reageert.

- ander slot proberen (past die van rechts qua stekker?)
- draadje omwisselen als je weet welke voor open en sluiten is, als het er twee zijn...


Citaat:
[ab) ramen reageren niet.

klopt.


Citaat:
Als ik met de afstandsbediening de koffer open doe, zowel vooraan of achteraan, dan gaan ook de deuren van slot.

dat weet ik niet meer, ik kan overigens de voorklep niet openen met de ab, achter wel. (986 2000)

dus weer in de schema's duiken en draadjes vogelen


05 apr 2018 21:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Citaat:
Citaat:
Als ik met de afstandsbediening de koffer open doe, zowel vooraan of achteraan, dan gaan ook de deuren van slot.

is volkomen normaal


06 apr 2018 11:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
effe een foute uitleg corrigeren: met de ab gaat links en rechts niet op slot, alleen met de sleutel gaat links op slot.
hoor in de deur wel 2x een klik als ik de deur op slot wil doen met de ab. zowel links als rechts, met de sleutel hoor ik niks aan de rechter deur, links gaat dan wel op slot.


07 apr 2018 20:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
heb ook nog het probleem dat het lampje van de handrem blijft branden op het instrumentenpaneel, ook met de stekker los aan de handrem, ruitenwissers werken niet, heb wel op 3 draden stroom bij de motor met de schakelaar op 0. ruitensproeier werkt wel. Toeter werkt ook nie, alhoewel er stroom vertrekt bij het relais maar komt niet aan bij de toeter...
Nog puzzelwerk genoeg lijkt me... :ba: :ba:


07 apr 2018 20:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Nog iemand ideeën??


11 apr 2018 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
Bij mij was het de stekker naar de carosserie (bij de deurscharnieren), daar waren een paar draden geoxideerd..
Je kan er altijd even kijken...
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


12 apr 2018 15:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Centrale Vergrendeling 986
hallo iedereen,

heb nu de oude originele sloten terug gemonteerd met nieuwe motortjes erin, deze hoor je nu wel werken maar alleen van slot, niet op slot.
Wat mij wel opvalt dat het slot van de tankdop niet werkt en op slot blijft staan, Zou het daar iets mee te maken hebben dat het systeem niet werkt??


19 apr 2018 18:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.