Ik weet niet of je interesse hebt in de techniek van de pdk. Zie bv deze
link.
Op YT is ook wel eea te vinden. Oa van een DIY-er ide een 981 uit elkaar haalt ter lering ende vermaak, maar ook met nuttige DIY filmpjes over de PDK oliewissels (koppeling en bak zijn 2 aparte systemen met elk hun eigen olie).
Adaptiewaarden van automaten (ik heb BMW ZF en XHP ervaring) moet je bij oliewissel van af blijven. Die zijn bedoeld om slijtage van de koppeling/frictie-platen te compenseren. Die pas je alleen aan bij vervanging daarvan. Oliewissel wordt er geen hardware (frictie platen) vervangen (afgezien van een plug oid).
PDK is niet iets magisch, het is gewoon een ZF product. Bij RFF in Aalsmeer vertelden ze mij dat een pdk revisie bij ZF ca 10.000 EUR kost; een boel geld maar nog altijd goedkoper dan Porsche die um niet (wil) servicen en um vervangt voor 20.000 EUR. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing.