Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 jun 2024 22:40



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
deurslot zit vast sc 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 930 '89+speedster wtl'89+911 SC '80
belgie
Bericht deurslot zit vast sc
hallo,

m'n vrouwtje geeft vorige week een sc '80 gekocht. Daar de vorige eigenaar de wagen bijna nooit afsloot . heeft ze gisteren de linkerdeur op
slot gedaan,maar deze blijkt nu vast te zitten. we krijgen ietsje beweging erin,maar daar blijft het bij. wat staat er ons te doen ! + hoe krijg je eventueel uw deurpaneel af wanneer de deur op slot is (kan dit wel ????) of slot doorboren ? thanks

Lieven


29 sep 2006 12:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Uurtje midden in Amsterdam op de Zeedijk parkeren misschien.... :?: dan is ie zo open :mrgreen: :wink:

Dat zijn vervelende geintje. Maar er zijn hier vast wel mensen die een serieus antwoord kunnen geven voor wat betreft de SC
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


29 sep 2006 12:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Zoetermeer
Bericht 
heb dit zelf ook een keer aan de hand gehad, heb er toen kruipolie in sleutelgat gespoten en even laten inwerken...vervolgens ging de sleutel weer gelukkig om.
_________________________________________
Carpe Porsche ;)


29 sep 2006 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Kruipolie inspuiten helpt idd.
Mijn Beemer had dit kwaaltje ook toen ik hem kocht
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 sep 2006 17:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
911-lover schreef:
Kruipolie inspuiten helpt idd.
Mijn Beemer had dit kwaaltje ook toen ik hem kocht


gebruik steeds de "plip" om mijn auto te openen dus ken het gevoel van een stroef werkend slot - ik gebruik wel grafiet (= zgn. droog smeren) ipv kruipolie want dat trekt toch vuil aan wat de zaken nog verergert? :?:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


29 sep 2006 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb ergens wel eens gehoord dat kruipolie of grafiet bij centrale deurvergrendeling uit den boze is.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


30 sep 2006 13:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
WD40 erin en nachtje laten slapen. Als het 's morgen niet werkt, dan naar een sleutelboer gaan.

Sloten van auto's zijn niet zo moeilijk uit te boren maar het gaat je wel een setje sloten kosten vrees ik.

Succes
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


30 sep 2006 14:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
WdePundert schreef:
Ik heb ergens wel eens gehoord dat kruipolie of grafiet bij centrale deurvergrendeling uit den boze is.

Zie de relatie tussen het slot en de CV niet zo.

Het mechanische slot waar dus de sleutel in gaat kan je zonder problemen smeren - zou ook zeggen met grafiet ivm het plakken op de olie van vuil - en dat heeft geen invloed op een kastje van de deurvergrendeling :!:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


30 sep 2006 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Deurvergrendeling werkt ook niet op de cylinder maar op het mechaniek dat door de cylinder wordt bewogen. De stift die bij het raam uitsteekt en waarmee je zelf de auto van binnen kunt sluiten, die wordt er eigenlijk mee bediend.

Zit in mn 928 nog steeds te kijken hoe het daar werkt. Schijnt met een vloeistof te gaan, met de bijbehorende ellende vrees ik...

Overigens: ik laat mijn P ALTIJD open. Ik heb er niks spannends in zitten en als ze er een ruit uit tikken, dan ben ik helemaal de pineut. Nee, laat ze maar lekker kijken, even zitten en dan beseffen: ik ben een loser, had ik er zelf maar een.
Maar goed, een Cayman zou ik wel even afsluiten al was het voor de geur van dat dieventuig.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


30 sep 2006 21:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
thijzer schreef:
Zit in mn 928 nog steeds te kijken hoe het daar werkt. Schijnt met een vloeistof te gaan, met de bijbehorende ellende vrees ik...


bij de Honda is het electrisch - ik herinner me echter dat bij de Mercedes W123 (dus van rond het BJ van je 928) het een hydraulisch systeem was - erg knap, maar als de wagen een zekere leeftijd had werkte het niet meer naar behoren : pas na het starten van de motor kon de CV weer druk opbouwen en gingen de vergrendelingsknopjes omhoog en de deuren van slot - niet bijster handig als je weet hoe lang die dingen indertijd moesten voorgloeien voor te starten :D
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


30 sep 2006 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
WdePundert schreef:
Ik heb ergens wel eens gehoord dat kruipolie of grafiet bij centrale deurvergrendeling uit den boze is.

Zie de relatie tussen het slot en de CV niet zo.

Het mechanische slot waar dus de sleutel in gaat kan je zonder problemen smeren - zou ook zeggen met grafiet ivm het plakken op de olie van vuil - en dat heeft geen invloed op een kastje van de deurvergrendeling :!:

Mischien kan kruipolie wel via een stangetje naar het kastje van de cv lopen, maar ik ben ook maar een leek.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


01 okt 2006 10:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
De tip van thijzer is wel de beste. Eerst een beetje WD40 erin. Dat lost corrosie en vuil op. Daarna als alles weer een beetje droog is na één of twee dagen wat grafiet gebruiken.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


01 okt 2006 23:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 930 '89+speedster wtl'89+911 SC '80
belgie
Bericht 
hallo,

'k heb veel kruipolie in het slot gespoten en na enkele uren de deur
gelukkig open gekregen. Enkel krijg ik geen beweging in het draaislot
(waarmee je vanaf binnen kan afsluiten). Dit kan nu wel gemakkelijker opgelost worden. Voornaamste is dat we die deur terug open krijgen. :D :D :D

Thanks,
Lieven


02 okt 2006 6:12
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.