Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 8:28



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Targadak 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type 2 targa '86
Bericht Targadak 944
Ik heb een probleem ontdekt met het targadak van mijn 944. Ik heb het dak ontkoppeld gehad (er dus volledig uit genomen). Hierna kwamen de stangen die het targadak omhoog horen te duwen niet meer omhoog. Het dak zit dus nog steeds los. Als ik het contactslot op stand 1 zet (dus motor uit, dashboardlichten uit, etc) en ik druk de knop van het targadak naar onder in, hoor ik een zeer kort gezoem van een electromotortje, als ik de knop naar boven druk, gebeurt er niks. Kent iemand dit probleem en waar kan het aan liggen?


14 jun 2008 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Bericht 
Bekend verschijnsel van de 944.
Kijk even op het 944forum.com. Het is even zoeken (veel leesvoer).
Zit waarschijnlijk in de afstelling van een der microschakelaars. (Een in het dak en twee in de nabijheid van het elektromotortje dat je bedoeld links achter in).
_________________________________________
De 944 II voor af en toe en de Impresa WRX+Prodrive (245+) voor elke dag !

http://www.docu-check.nl


15 jun 2008 10:56
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
ik heb dat ook gehad en was bij mij niks mis.

aan de voorkant van het targa dak zit een microswitch.

Als het dak er uit is word deze niet bedient waardoor de motor niet gaat draaien.

gewoon even zelf op die microswitch duwen en alles werkt perfect.


17 jun 2008 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type 2 targa '86
Bericht 
Ik heb het targadak geprobeerd met de microswitch ingedrukt zoals peter_944 poste. Toen ik de targadak knop omhoog indrukte, hoorde ik wel een relais klikken. De microswitch wordt dus niet ingedrukt door het dak. Heb het metalen uitsteksel aan de voorkant van het targadak bijgesteld zodat dit wel gebeurt. Echter elke keer als ik de targadakknop omhoog indruk, en de microswitch is ingedrukt, brandt zekering nummer 1 (25 Ampere, hebedach) door. Ergens moet dus dan kortsluiting gevormd worden? :shock: Ik heb op het 944forum.com rondgekeken, en nuttige links gevonden voor het testen van onderdelen uit het systeem van het targadak (www.clarks-garage.com). Heb de beide relais achter bij het targadakmotortje getset, deze lijken ok, evenals de microswitches, het motortje zelf en de schakelaar op het middencosole. Waar zou nog meer kortsluiting gevonden kunnen worden?


18 jun 2008 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Vreemd dat de zekering doorslaat. Meestal is het motortje zo sterk dat die de hele zaak kapot trekt als de slipkoppeling te strak staat. Of de zaak moet nu zo vast zitten dat die teveel stroom gaat trekken. Als je de bekleding links achter in de bak losmaakt kan je met een sleutel ( 17 ?) het systeem met de hand bedienen. Wel goed kijken welke kant je uitdraait.

Als het dak erin ligt en je gaat rijden dan moeten de beugels automatisch omhoog gaan. Als dat niet gebeurd kan de microswitch in het dak geen goed kontakt maken en als er wel geluid uit het systeem komt maar er beweegt niets dan zijn waarschijnlijk de tandwieltjes die de beugels aandrijven stuk. Wat ik ook wel eens gehad heb is dat de wormdraad helemaal uit het systeem getrokken was of dat het buisje waarin de wormdraad zit bij het motortje los zat.

Het is een heel gepruts om het goed af te stellen.


18 jun 2008 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
lijkt op een doorgeschuurde kabelboom. 25 ampere is niet niks. dat hoor je knetteren..


19 jun 2008 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type 2 targa '86
Bericht 
@mooiweerrijder; Het was inderdaad een doorgeschuurde kabel.
ik heb vandaag het hele targadaksysteem weer uitelkaargehaald, en vond bij het motortje een doorgeschuurde draad. na deze geisoleerd te hebben, deed het dakje het weer prima :D 8)


01 jul 2008 12:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.