Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: nieuwe stinger,

26 dec 2009 14:36

wat zijn de verschillen enervaringen STINGER “THE CARD”
comfortaccess en
STINGER DSI - DÉ LEGALE RADARDETECTOR

wil er 1 gaan aanschaffen maar welke is beter?

Re: nieuwe stinger,

26 dec 2009 15:03

ze werken het zelfde,

alleen de card komt nog een module bij om op de pc aan te sluiten 100 euro
de dsi heeft een scherm wat meer info geeft( niet echt belangrijk)
de dsi heeft de mogelijkheid voor km registratie (voor sommige makkelijk)

Ik weet niet zo uit mijn hoofd of je op de card ook de laser schield kan aan sluiten

Re: nieuwe stinger,

26 dec 2009 15:23

Is hij legaal in Zwitserland?

Re: nieuwe stinger,

26 dec 2009 15:45

ik denk het niet en dat is hij als radardetector hier ook niet

Re: nieuwe stinger,

26 dec 2009 15:46

In Zwitserland is navigatie met flitsers erin illegaal. Boete kan wel eens ERG hoog zijn...

Re: nieuwe stinger,

26 dec 2009 16:02

Stinger is mijn inziens in Zwitserland ilegaal.
Zowel GPS, Radar en laser module mag daar niet.

Re: nieuwe stinger,

10 jan 2010 10:07

Maarten schreef:In Zwitserland is navigatie met flitsers erin illegaal. Boete kan wel eens ERG hoog zijn...


Bron

Hoger als deze boete :?: :shock: : Dan maar 6 stingers en nog 10 andere waarschuwingsmiddelen in je bolide :mrgreen:



Een Zwitserse automobilist zal heel diep in de buidel moeten tasten. Hij reed met zijn Ferrari Testarossa veel te hard door het plaatsje Sankt Gallen en dat komt hem op een boete van 299.000 Zwitserse frank te staan, bijna een half miljoen euro.

In Zwitserland is de hoogte van de verkeersboete onder andere afhankelijk van het vermogen van de overtreder. Omdat de automobilist enkele tientallen miljoen op de bank heeft staan, moet hij nu heel diep in de buidel tasten.

Geluk bij een ongeluk: de man is nu wel de nieuwe recordhouder. Het vorige record was een boete van 111.000 frank, ruim 160.000 euro.

Re: nieuwe stinger,

10 jan 2010 11:26

Rodger that! schreef:
Een Zwitserse automobilist zal heel diep in de buidel moeten tasten. Hij reed met zijn Ferrari Testarossa veel te hard door het plaatsje Sankt Gallen en dat komt hem op een boete van 299.000 Zwitserse frank te staan, bijna een half miljoen euro.


Een half miljoen is ietwat overdreven, het is 202128 euro volgens mijn calculator.
Nog een ENORM bedrag hoor daar niet van. :bang:

Re: nieuwe stinger,

10 jan 2010 12:55

Als je in NL een beetje doorrijdt en je auto wordt geconfisceerd door de politie heb je met een beetje auto een vergelijkbare boete betaald...
Die zwitserse Testarossa is echter minder waard dan de boete hoog is. jippie.

Re: nieuwe stinger,

25 jan 2010 20:51

Heeft er al iemad ervaring met de nieuwe Stinger Card??

Re: nieuwe stinger,

16 feb 2010 1:43

Stinger Card werkt bij mij perfect, heb geen ervaring met de DSI maar mij is verteld dat ie beter reageert dan de laatstgenoemde en een stuk minder last heeft van valse meldingen (ik vind hem opvallend rustig op de weg), waarschuwt uiteraard wel als het nodig is ;) ...

Ben

Re: nieuwe stinger

21 feb 2010 10:35

Heb zelf recent de DSI laten monteren incl. LS. Met name gekozen voor de DSI omdat je meer info krijgt en het prijsverschil als je het complete pakket incl. inbouw neemt verhoudingsgewijs een stuk minder groot is.

Kan mij niet voorstellen dat de card beter zou werken. De spectrum analyzer is nl. exact hetzelfde, dus dan zou er betere software in de card zitten, terwijl de DSI gewoon van nieuwere software te voorzien is... Dat lijkt mij nou niet slim, de duurste variant voorzien van de minder goede software.

Het verschil zit dus gewoon in functionaliteit en bediengemak.

Re: nieuwe stinger

21 feb 2010 18:31

Helemaal mee eens, was in eerste instantie ook de bedoeling een DSI te laten monteren maar ik gebruik bijvoorbeeld de rittenregistratie helemaal niet, de ervaringen van de dealer waren in Frankrijk zeer positief, waar het blijkbaar nogal lastig is de mobiele controles op tijd te registreren, zijn ervaring was dat de Card het daar een stuk beter deed, nogmaals ik spreek niet uit eigen ervaring...

Ik neem ook aan dat de DSI (evenals de Card) middels een update van de laatste (verbeterde) software voorzien kan worden en dat ze identiek zouden moeten werken, het hanteren van de "false-list" is met de DSI overigens wel eenvoudiger, je kan immers de frequentie zien en dus beter bepalen of het een echte valsmelding is...

Ben

Re: nieuwe stinger

27 apr 2010 16:39

Heb vandaag besloten om ook zo'n mooi apparaatje aan te schaffen. Zijn er hier nog gebruikers met de laatste tips and tricks? Zal ik voor het kaartje gaan (goedkoper) of voor de DSI? Is het ook raadzaam om een laser shield erbij te nemen.

Zijn de prijzen bruto prijzen op de website die de Porsche dealer ook hanteerd (zonder korting) of is er nog te onderhandelen m.b.t. de aankoopprijs en inbouw?

Alvast bedankt voor de informatie.

Re: nieuwe stinger

27 apr 2010 16:54

Arminius schreef:Zijn er hier nog gebruikers met de laatste tips and tricks?



Het systeem registreert geen achterop komende swaantjes :-|

Re: nieuwe stinger

15 mei 2010 18:08

Van de week heb ik hem in laten bouwen bij Porsche Centrum Groningen wat ze prachtige hebben gedaan. Kreeg een geweldige tip van R8911 om hem op een proclip te laten monteren zodat het er netjes uitziet en hij dichtbij en op ooghoogte zit.

Wat een geweldig systeem is kan nu veel ontspannender rijden. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik het systeem eruit heb :)
Plaats een reactie