Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
27 mei 2011 14:40
@Ronald: Thanks voor de verduidelijking! Maar dus wel getest op nieuwe stoffering zonder invloeden vanuit het verleden? Welke stoftype is het precies wat daarin gebruikt wordt? Niet om je bevindingen in twijfel te trekken, allesbehalve zelfs, maar puur om dit zelf verder te kunnen bekijken.
@Lindemans: De reden waarom het textiel, dus de buitenste laag, 'geïmpregneerd' wordt is om de kleur 'echt' te houden en het vuil niet zo snel te laten aanhechten. Dus je krijgt hem makkelijker schoon en het vormt een vertraging (nooit voorkoming) tegen schadelijke invloeden. Als ik zo voor de rest zie wat er soms verkocht wordt in de handel, dus bijvoorbeeld velgenreinigers op (ontzettend hoog) zuurgehalte en shampoo's boordevol ontvetters (leuk voor snel de lak te reinigen, rubbers en kunststoffen kunnen er minder om lachen), zal er ook veel troep verkocht worden in deze categorie middelen. Ik durf dus meteen te geloven dat er genoeg mindere ervaringen zijn met deze middelen die goud beloven en waar je in vele gevallen gewoon plastic krijgt.
27 mei 2011 17:36
al door een aantal genoemd maar groene zeep is i.d.d. goed. Ik gebruik het zowel voor de Saab Cabrio als de P. heb ook divers andere middelen gebruikt (tot een tyf... duur spul toe maar als hij lekt dan is het gewoon tijd voor nieuw dakje en kun je impregneren tot je ons weegt of gewoon altijd open rijden....)
29 mei 2011 15:24
Mijn dak is nogal uitgedroogd, ziet er uit alsof het voeding nodig heeft, net zoals leer ook gevoed moet worden.
Kan me niet voorstellen dat groene zeep het materiaal ook voedt. Hoe denken de cabriodakspecialisten daarover?
30 mei 2011 9:33
helaas is daar geen goed product voor na jaren is het gewoon toe aan een nieuwe.