Ik heb soort gelijk probleem en geluid gehad bij mijn 964. De lagering van het motortje is soms echt op en dan helpt geen olie of vet meer. Bij mij was de lagering zo ver heen dat de as scheef in het huis van de motor was gaan zitten waardoor de ventilator tegen de zijkant behuizing schuurde. Na veel ergernis en na doorbranden van de ventilatorzekering (motor liep soms echt vast) heb ik de beide blowers vervangen.
Het vervangen van de blower is

-klus. Je kunt er moeilijk bij en hebt geduld nodig. De benzinetank kan blijven zitten maar dat is het dan ook.
Volgorde welke ik heb aangehouden;
-accuklemmen los
-zekeringkast los schroeven en naar buiten klappen zodat er ruimte ontstaat
-ontluchtingstank op benzinetank los schroeven en verwijderen
- de plaat tussen tank en kachelunit los schroeven
- vervolgens kun je deze plaat via de bovenzijde er tussen uit halen.
- vervolgens is er voldoende ruimte om de beide kappen op de beide ventilatoren er af te schuiven (zitten vast met clipjes)
- ook in geval van een airco kun je deze kappen eraf krijgen
- beide ventilatoren met motor zie je dan zitten.
- de motoren zitten vast met twee torx-schroeven aan de voorzijde en lastiger twee plastic clips aan de achterzijde van de unit.
- deze plastic clips krijg je niet los, zonder speciaal gereedschap (speciaal tangetje te verkrijgen bij porsche voor veel geld) alternatief tank eruit en hele kachelunit eruit. Ik heb deze clips met enig geweld afgebroken, en ben op zoek gegaan naar twee goede ventilatoren met hele clipjes.
Zeker als je geen brug hebt voel je na lange tijd prutsen je rug (constant onder vervelende hoek aan het sleutelen). Maar als de ventilatoren erin zitten een wereld van verschil. O ja bij demonteren/monteren laat geen clipjes ringetjes en schroefjes vallen ze vallen definitief onder je tank.