| Auteur | Bericht | 
        
			| lagunamak 
					996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen   |   915 bak schakelt moeilijkDe bak van mijn 911SC uit 1981 (de 915 5-bak) begint een beetje te haperen. Het wordt steeds lastiger om de 1 in te leggen, zeker bij een half-warme bak. De overige versnellingen gaan prima. 
 Heb al een kannetje Swepco gekocht en zal dat er binnenkort in doen, maar denkelijk zal dat het niet geheel oplossen, maar je weet maar nooit...
 
 ingeval dit niet mocht lukken, heeft iemand een handige tip voorhanden waarin de revisie van deze bak beschreven wordt, voor mj als een mooie klus deze winter?
 
 ben benieuwd.....
 
 alvast dank!
 
 
 | 
		
			| 11 jul 2012 23:44 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| JorisLoet 
					Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich   |   Re: 915 bak schakelt moeilijk_________________________________________Is moeilijk om goed te krijgen en niet alle onderdelen zijn zomaar verkrijgbaar. Een goed adres is PSNH. Heeft kennis van me de bak laten reviseren en die schakelt als boter  There is no try - just do or do not!
 
 
 | 
		
			| 12 jul 2012 0:01 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Delnoy 
					LadaHelemaal in het zuiden.   |   Re: 915 bak schakelt moeilijkVolgens mij heeft Manuel Pelzer gereviseerde 915 bakken liggen. Niet naast de deur voor je maar bel hem eens._________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
 
 
 | 
		
			| 12 jul 2012 1:29 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| patrick911 
					1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne   |   Re: 915 bak schakelt moeilijkVoordat je misschien onnodig veel geld gaat uitgeven is het misschien een goed idee om de 'bushings' (jemig, ik weet geeneens het Nederlandse woord meer)  te checken.     Je kan bij de oude 911 daarbij via het luikje voor de achterbank. Neem aan dat dat bij de SC nog steeds zo is.  Na enthusiast sturen op de nurburgring afgelopen jaar kreeg ik de 915 bak niet meer in de 2 vanuit de 3. Uiteindelijk opgelost door de afstelling aan te passen.
 
 | 
		
			| 12 jul 2012 1:55 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen C3.0 
					carrera 3.0 1977Asperen   |   Re: 915 bak schakelt moeilijkPrecies, (laten) afstellen en vervangen onderdelen/bushings in dat luikje icm met Swepco. Heb ik ook gedaan, is meteen een wereld van verschil._________________________________________ The difference between men and boys...
 The size of their toys!
 
 
 | 
		
			| 12 jul 2012 12:08 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| bully 
					
				   |   Re: 915 bak schakelt moeilijkBak afstellen en hier  staat nog wat. 
 
 | 
		
			| 12 jul 2012 16:34 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| lagunamak 
					996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen   |   Re: 915 bak schakelt moeilijkbedankt!
 ik ga één van de komende weekenden eens aan de slag.
 
 hopelijk niet synchromesh vervangen.
 
 
 | 
		
			| 13 jul 2012 0:40 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| lindemans 
					911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem   |   Re: 915 bak schakelt moeilijkIk hoor altijd dat het juist afstellen van de schakelstangen (incl vervangen van delen met te veel speling) een enorme wereld van verschil kan zijn._________________________________________
 Alleen nieuwe olie kan ook al veel verschil maken; dat was mijn vervaring met mn G50 tenminste.
 Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
 
 
 | 
		
			| 16 jul 2012 10:05 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| michelm1978 
					Porsche 911 3.0SC 1982Varik   |   Re: 915 bak schakelt moeilijkKoppelingskabel goed afgesteld? Als deze niet ver genoeg vrij komt gaat schakelen ook moeilijk, danwel met bijgeluiden! 
 
 | 
		
			| 16 jul 2012 10:43 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| tvanbroekhoven 
					911 SC '82Antwerpen, Belgie   |   Re: 915 bak schakelt moeilijk_________________________________________Via oa http://www.rosepassion.com  kan je alles nog makkelijk krijgen. Heb net nog mijn 915 laten reviseren met stukken die ik daar besteld heb (hondentanden 1, 2, 3 + alle lagers). Kzou zeggen, laat de olie er eens af en kijk wat er aan de magneet hangt. Dan weet je meestal wel waar je aan toe bent...If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they'll kill you.
 
 
 | 
		
			| 31 jul 2012 10:02 | 
					
					     | 
	
	
		|  |