Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

27 jun 2007 15:58

Ook zo´n kitje gestoken vandaag. (Leuk dat Vlaams :lol:)

Afbeelding

Ik had natuurlijk al RSR-mufflers, toch is de sound nu iets luider met de Fabspeed kit er bij, met name boven de 4.000 toeren hoor ik duidelijk verschil tov de standaard luchtvoorziening, veel meer ´throathy´. Ook gasklep openen hoor ik nu duidelijk. Daarnaast zit nu ook meer laag in het geluid, alarm van een geparkeerde buurman-auto ging spontaan af toen ik langsreed. :mrgreen: Deed ´ie anders nooit...

Of de performance beter is weet ik nog niet, waarschijnlijk moet de DME zich sowieso nog aanpassen. Eerst maar eens een snelwegritje doen. 8)

27 jun 2007 18:21

Het GELUID zal best wel anders zijn door wijzigingen aan het inlaatkanaal :idea:

Maar het gevoel over de prestaties, zoals iemand al schreef, die zitten toch volledig in jezelf, een stukje onder je maag :!:

Wat een onzin die K&N, maar commercieel doen ze het goed :P

Harley schreef:Of de performance beter is weet ik nog niet, waarschijnlijk moet de DME zich sowieso nog aanpassen.

Kom terug uit het heelal Stephan, met je beide voeten in de Hollandse klei :!: :lol:

27 jun 2007 18:36

:lol: Nog niet overtuigd Paul. Meer/minder lucht heeft toch echt wel invloed op de prestaties zoals je weet. Waarom zouden anders de formule Fordjes met restrictors rijden. :P Of het merkbaar is in dit geval, zonder rollenbanktest, dat weet ik natuurlijk ook niet. 8) Maakt ook niet uit, geluid is beter en 300 paardjes zijn voor mij genoeg.

Ik mag niet in de klei staan, dan kom ik er thuis niet meer in.

27 jun 2007 20:36

Zeker nog niet .... :)

Uiteraard speelt de inlaatflow een rol, zoveel snap ik wel van motoren 8)

Maar afknijpen van een bestaande optimale stroom door 'beperkers' is nog wel iets heel anders dan pretenderen dat een huidige optimale ( :?: ... :?: ) beter wordt door meer doorstroming mogelijk te maken :idea: :P

27 jun 2007 23:24

Ik ben het helemaal met je eens Paul, dat gedoe met luchtfilters in straatauto's is voor bijna 100% onzin (voor wat betreft vermogen). De restrictie in de luchtstroom zit bij de kleppen/inlaatkanaal en niet bij het filter. We praten over een klepje met een diameter van 40 mm en lift van 10 mm, dat is 12 cm2, oftewel een stukje van 3 bij 4cm. Het luchtfilter van mijn 993 is zeker 30 bij 20 cm. Dat is 50 x zo groot.

28 jun 2007 9:15

Nogmaals, ik betwijfel ook of er vermogenswinst is.

MAAR, weet wel dat het luchtfilter nogal anders in elkaar zit bij een 996 tov een 993. Bij de 996 zit er een demper in het luchtfilterhuis die bijna de helft van het effectieve deel van de luchtfilter afdekt. Zeker niet optimaal. Een soort plastic bak zit in de weg zeg maar. Deze wordt oa verwijderd en er komt dan een net carbon dopje voor in de plaats wat a) geluid scheelt (demper is weg) en b) het effectieve oppervlak waarover lucht aangezogen kan worden over het filter bijna 2x zo groot maakt.

Met mijn beperkte kennis van mechanica lijkt me dat de doorstroming wordt verbeterd hierdoor. :idea: Maakt het een significant verschil :?: Geen idee. :)

28 jun 2007 9:21

Ik heb nu een K&N filtertje in de 964 gestoken. Zou de airintake van fabspeed bij mij nog iets opleveren?

28 jun 2007 9:46

Dit schijnt dus wel te werken.

Direct-Air_intake-System

"Spitzengeschwindigkeiten auf Turbo-Niveau!"
- Porsche Scene Live Nr. 6/2004 S. 23



Bei einem original Porsche GT3 Heckspoiler wird dem Ansaugtrakt die Ansaugluft relativ diffus und unberuhigt zugeführt. Durch das von AP Car Design entwickelte und hergestellte D.A.I.S. Luftführungssystem wird bei Geschwindigkeiten ab 120 km/h die Luft kanalisiert und beruhigt.

Das D.A.I.S. Luftführungssystem führt zu einer Mehrmenge an Luft. Dadurch wird im Ansaugsystem ein erhöhter Luftdruck hervorgerufen. Durch die kühlere und damit sauerstoffhaltigere Luft sowie den erhöhten Luftdruck wird bei Geschwindigkeiten ab 160 km/h ohne weiteres Zutun eine Mehrleistung generiert, die bei Höchstgeschwindigkeit auf bis zu 18 PS ansteigt!


Das neu entwickelte... ...D.A.I.S. mit Stehbolzen.

Bei unseren umfangreichen und aufwändigen Versuchsfahrten mit dem AP Porsche GT3 wurde die bedeutend höhere V-max von 348 km/h laut Digitaltacho erreicht. Ein für den GT3 einzigartiger Wert!

Afbeelding

348 km/h im AP Porsche GT3


AP Car Design hat das D.A.I.S. Luftführungssystem für Porsche 996 GT3 der Baujahre 09/1999 bis 09/2001 (Variante 1) und 02/2003 bis 09/2004 (Variante 2) entwickelt. Das D.A.I.S. Luftführungssystem passt auch auf nachgerüstete GT3 Heckspoiler, unabhängig davon, ob es sich um ein Zubehörteil oder ein Originalersatzteil handelt.


Das D.A.I.S. Luftführungssystem besteht aus stabilem Mehrschicht GFK, kann in Ihrer Wunschfarbe lackiert werden und wird mittels eingelassenen Gewindebuchsen für die Aufnahme von Stehbolzen einfach auf den Heckspoiler montiert. Die Befestigung ist von außen nicht sichtbar.

AP Car Design liefert das D.A.I.S Luftführungssystem selbstverständlich mit einer TÜV Bescheinigung sowie einer Montageanleitung aus. Der Einführungspreis für das AP Car Design D.A.I.S. beträgt 199,- Euro inkl. 16% MwSt. zzgl. Lackier- und Montagekosten.

AfbeeldingAfbeelding
Nachrüstung auf einem... ...älteren Porsche Carrera 4.

AfbeeldingAfbeelding
Das D.A.I.S auf einem... ...neuen Porsche GT3-RS.

Zo te zien alleen i.c.m een spoiler.

28 jun 2007 11:05

zo komt de lucht er met hogere snelheid in en word het niet alleen maar aangezogen.

Dat werkt dus wel maar alleen dan weer op hogere snelheid,moterfietsen hebben dat ook veel .


robert

28 jun 2007 11:07

Vanaf 300km/u begin je het te merken :wink:

28 jun 2007 11:58

Hebben de Ami's niet van die modellen met RAM in de type-aanduiding die dit gebruiken :?:
Het er in rammen van aanzuiglucht :P

28 jun 2007 12:47

porscheware schreef:Vanaf 300km/u begin je het te merken :wink:


Zo die ga ik halen.......................lijkt me wel wat........




FF serieus........


Bij de 9964S had ik ook zo'n ander luchtfilter.......en maakte geen moer uit...de leverancier (Rica Wateringen- ap racing) durfde zelfs te beweren dat het negatief was...enkel met een slurf, die aan de buitenkant van het raam zit gemonteerd (ik weet ff niet zo'n air intake precies heet), kan het iets aan PK's opleveren, maar niet extreem.

Nu leverde het een iets ander aanzuiggeluid op...en ja das ook wel weer leuk..beetje slurpend......doet mijn vader ook, is mijn moeder weer niet zo blij mee, maar dan met soep eten.......


Ben wel benieuwd hoe de tip van Humprey het rijgedrag beinvloed.....lijkt me toch wel iets wat Porsche met al hun ontwikkelingscentra zelf ook wel konden verzinnen........

28 jun 2007 20:08

John: je bent technisch geen specialist, maar wel een man met een hele nuchtere kijk op de dingen :!: :cheers:

29 jun 2007 15:49

John schreef:

Ben wel benieuwd hoe de tip van Humprey het rijgedrag beinvloed.....lijkt me toch wel iets wat Porsche met al hun ontwikkelingscentra zelf ook wel konden verzinnen........


Hebben ze ook,
in de racerij.

29 jun 2007 16:04

gast schreef:K&N is alleen herrie. ( maar daar houden HD rijders wel van dacht ik :wink: )

BMC luchtfilter hoor. En de kit van Fabspeed is niet alleen het filter.

Afbeelding
:wink:

30 jun 2007 14:09

Paul van Engelen schreef:John: je bent technisch geen specialist, maar wel een man met een hele nuchtere kijk op de dingen :!: :cheers:



Nou ben ik geen Duitskenner, maar ik lees deze zin aan het einde van een opsomming van allerlei Liestungskits...ff anders

Wenn Sie weiterhin noch unser AP Air Ram System auf Ihrem GT3 Heckdeckel montieren, sind Höchstgeschwindigkeiten
bis ca. 335 km/h möglich.
Beweis Digital Tacho : 346 km/h Nachts auf der A7 zwischen Hildesheim und Hannover !!!


Ik begrijp dus dat je wel ff meer moet doen dan dat dingetje erop schroeven....

09 jul 2007 16:07

... en heeft er hier dan al iemand K&N op z'n KJN ... :lol:

07 dec 2007 13:36

Mijn kitje is te koop
Plaats een reactie