Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
24 jun 2010 23:35

voor Robbert. Niet aan gedacht, maar ook een goed adres. Nu nog een keer uitlezen...
24 jun 2010 23:54
..... gelijkertijd een vervolg vraag van mij.... zo ja kan ik deze sonde(s) zelf controleren op vervuiling en/of op defecten?. Het gaat (volgens de testmeter) over de lambdasondes L en/of R NA de katalysator.
Dikke Leo
25 jun 2010 7:56
Weet niet of je deze dingen kan schoonmaken. Meestal worden ze vervangen geloof ik. Is niet het goedkoopste onderdeel (ook niet het duurste). Meen dat je eerder zei dat het erg onwaarschijnlijk was dat beide lambdasondes een foutmelding gaven.
Heeft dit misschien te maken met opnieuw calibreren/resetten van de ecu na de reparatie nu het blok zijn volle vermogen heeft? Zijn je catalysators misschien wat verstopt geraakt door een niet helemaal goede verbranding o.i.d.? Zit het standaard uitlaatsysteem er nog onder?
25 jun 2010 11:20
Jasje Dasje inderdaad gaf Robert Visser aan dat dit onwaarschijnlijk zou zijn maar zonder zijn expertise in twijfel te trekken, hij heeft alles bekeken op de sondes na, want dat kan het eenvoudig niet zijn was zijn redenatie. Ik, als leek, dacht (gek genoeg) ineens aan het liedje van Flappie (Youp vt Hek) "over in de schuur hoef je niet te kijken want daar .... je kent hoogswaarschijnlijk het verhaal ook.... kortom iets moet de oorzaak zijn en als je alles hebt bekeken behalve de sondes... ik kan wel tegen Robert zeggen vernieuw de sondes maar 1e. zijn dat weer kosten zonder het gevolg zeker te weten en 2e. als het ook op een andere manier kan (bv eerst checken of ze defect zijn en dan pas vervangen?
Je twee andere opties, dat weet ik ook niet, misschien heeft iermand anders daar een menining over?
25 jun 2010 12:24
Ga ik doen.
Leo
25 jun 2010 16:32
Lambdasondes hebben ook niet het eeuwige leven natuurlijk. Ooit zijn ze gewoon versleten of meten ze niet accuraat meer en/of té traag.
29 aug 2010 13:05
Het heeft even geduurd maar (nu na mijn vakantie) heb ik mijn 996 voor een second opinion naar Porsche Amsterdam gebracht en wat blijkt nadat hier alle sondes met een meetapparaat zijn doorgemeten ........ 4 sondes zijn (toch) defect (iets wat ik als "leek" altijd al gedacht had en wat ook al eens is aangedragen op dit forum).
Nu wil ik niemand voor zijn hoofd stoten maar ik heb (na deze "verrassende" constatering, ook wat "kleine" andere punten onder hun aandacht gebracht en ...... wederom met wat meten en onderling overleg, ook nu weer een passend antwoord waarvan ik zeg "dit moet het zijn, dat kan niet anders".
Begin oktober heb ik de afspraak staan om al deze punten te laten repareren/verhelpen en dan zal ik een beslissing nemen om wel/niet over te stappen naar een andere garage.
Ja, uiteraard zijn er kosten aan verbonden maar ik wil graag plezier hebben in het rijden in mijn 996. In dat geval moet ik éénmalig kiezen voor het bedrag maar ik zit dan wel bijna dagelijks met een plezierig gevoel op de weg.
Overigens zeg ik hier NIETS slechts over mijn huidige specialist ..... slechts de tijd (en reparatie) zal het leren. Ik hou u op de hoogte.
groet,
"Dikke Leo"
05 sep 2010 22:39
USA ECU !! geprogrammeerd op lage uitstoot en knock sensor waarde voor RON 93 benzine....
HAMMER time !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.