20 dec 2006 0:59
20 dec 2006 17:54
bert964c4 schreef:Duidelijk verhaal.
20 dec 2006 23:37
Paul van Engelen schreef:maurice schreef:Daarnaast kan de accu een hogere piekstroom leveren wat bijvoorbeeld bij het starten kan betekenen dat de startmotor de startkrans veel te hard aan slaat.
Ik begrijp niet waar dit argument op gebaseerd is![]()
De capaciteit van een accu bepaalt de totaal te leveren energie.
Maar de spanning blijft gewoon 12 V en de (piek)stroom wordt nog steeds bepaald door de weerstand van de gebruiker - in dit geval de startmotor - en die is echt vast en dus ook de stroom![]()
Op de laadstroom, van de dynamo dus, valt ook nog wel wat af te dingen.....
21 dec 2006 15:12
21 dec 2006 15:22
21 dec 2006 15:23
21 dec 2006 15:59
22 dec 2006 14:20
WdePundert schreef:De verwarring wordt nu alleen maar groter.
22 dec 2006 14:47
maurice schreef:WdePundert schreef:De verwarring wordt nu alleen maar groter.
Valt mee hoor. Mijn eerdere statement blijft overeind staan.Probeer alleen even iets meer technisch toe te lichten en te reageren op de post van Paul v. Engelen.
27 dec 2006 15:56
27 dec 2006 16:34
WdePundert schreef:Volgens de leverancier kan er zelfs tot 100Ah in...
27 dec 2006 16:36
Olaf schreef:WdePundert schreef:Volgens de leverancier kan er zelfs tot 100Ah in...
' tuurlijkdie wil wel verkopen
![]()
27 dec 2006 20:32
WdePundert schreef:Mee eens, maar ik heb meegekeken in de computer en daarbij gaf hij voor mijn P. alle genoemde accu's aan en daarnaast nog enkele meer.
28 dec 2006 12:16
maurice schreef:WdePundert schreef:Mee eens, maar ik heb meegekeken in de computer en daarbij gaf hij voor mijn P. alle genoemde accu's aan en daarnaast nog enkele meer.
Met die 76 Ah zul je echter geen enkel risico lopen. Dat moet allemaal binnen de marges kunnen.
Bij zo'n tabel wordt er meestal van uitgegaan wat mechanisch past en mogelijk is bij de diverse upgrades voor een auto. Ik weet niet hoe het bij Porsche zit maar voor BMW kun je bv kiezen voor een zwaardere electrische installatie. Dan wordt de dynamo door een zwaarder exemplaar vervangen en ook de accu. Als ik mijn auto opgeef voor een nieuwe accu krijg ik ook een hele waslijst van 67Ah tot 110 Ah terwijl bij mijn dynamo een 88Ah type hoort en er standaard een 67Ah in zit volgens mij.
28 dec 2006 13:55
28 dec 2006 14:14
28 dec 2006 14:21
WdePundert schreef: Ik overweeg verder nog de aanschaf van een druppellader. De "accu-instalateur" heeft al voorgesteld vaste aansluitpunten op de accu te maken als ik tot aanschaf overga.
28 dec 2006 14:31
Olaf schreef:Voor het geld van 'n goede Accu koop je zo'n 4 druppelladers![]()
28 dec 2006 15:06
WdePundert schreef:De accu-leverancier had het over €132,-- voor een goede drupellader.
28 dec 2006 15:48
28 dec 2006 15:51
craze schreef:vraagje, kan mijn druppellader v.d. motor (12v) ook dus gebruikt worden voor de P![]()
28 dec 2006 16:26
Olaf schreef:WdePundert schreef:De accu-leverancier had het over €132,-- voor een goede drupellader.
.... zelfs 'n originele van porsche kost 'n heel stuk minder![]()
Ik heb m'n druppellader gewoon bij Brezan gekocht (automaterialenzaak) ... maar weet ook dat MIJN accu-leverancier ze voor 'n hele schappelijke prijs verkoopt
Je kan er ook een bij Conrad On-Line bestellen
... of hier
.... of mss hier
29 dec 2006 0:19
craze schreef:vraagje, kan mijn druppellader v.d. motor (12v) ook dus gebruikt worden voor de P![]()
thx mensen
29 dec 2006 14:39
maurice schreef:Als de lader voldoende stroom kan leveren wel. Voor dit soort accus heb je een druppellader nodig die ongeveer maximaal 1,5A af kan staan bij 12V
29 dec 2006 16:00