Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

01 okt 2004 20:31

Mijn 911 is van de winter ook aan een nieuwe koppeling toe gaat iets van 1100 euro kosten ex BTW.

vervangen

01 okt 2004 23:03

ontkenne heeft geen zin: vervangen volgens mij... je kan lang wachten en risico lopen dat ook de rest (vliegwile) gaat slijten: zou ik niet doen...

ik heb het toen (half jaar terug) laten doen (sorry jongens: ik heb geen garage / takel) en was 1600 kwijt..... bij een echte porsche dealer. Heeft ie netjes en grondig gedaan (heeft erbij nog wat kleine dingen gezien en gemaakt zonder meerprijs..) Hoogeboom in Rotterdam. Er zijn heel veel goede specialisten die dat kunnnen, maar Renn tech kende ik toen nog niet... en dat lieve 911 je van mij reed niet meer...

Succes

02 okt 2004 9:36

A hoogeboom Porsche Vw Audi dus.
Daar is mijn 911-je ook veel in onderhoud geweest in het verleden door de vorige eigenaar.
Alle rekeningen daarvan heb ik nog en dat zijn er heel wat.
Zowieso alleen al bij hoogeboom is er voor ik schat 4000 euri's aan gewerkt.
Ook zitten er rekeningen bij van Erpa( ook daar is hij in onderhoud geweest).

Zelf laat ik hem onderhouden bij Wams sportscars en bij Carreric.
Gisteren bij Carreric in Mook geweest omdat ook mijn koppeling wat schokkerig begon aan te voelen met wegrijden.
Ik heb een scheurtje in mijn vliegwiel of drukgroep ( ik weet het ff niet meer precies) maar hij wordt gemaakt op 20-10-04.
Kosten incl uren enz enz c.a. 510 Euro's. ( netjes vind ik)

Ben nog bij de bock geweest in heythuysen maar heb mijn 911 maar gehouden.
Hij heeft echt hele mooie 911's staan maar we kwamen er niet helemaal over uit qua inruil van die van mij dus over de prijs.
Temeer omdat er nu net zoveel gedaan is aan die van mij anders kon ik makkelijker overstag gaan '''maar nu hou ik hem voorlopig maar.

19 okt 2004 14:42

Hee MobyDick,

Hoe is het afgelopen :?:

Shark :wink:

19 okt 2004 17:57

Nou '' hoe het is afgelopen kun je lezen in mijn verhaaltje. :D
Ik hou mijn 911-je voorlopig gewoon .
Mag particulier weg voor pak hem beet 10.000 eurootjes :!: .
Mischien dat ik hem in de lente van 2005 op marktplaats en het Forum te koop zet. :?
Morgen de 20e breng ik hem naar Carreric in Mook en dan wordt de 21e het vliegwiel vervangen en gelijk gekeken of er evt nog iets moet gebeuren omdat het blok er dan toch uit ligt.
Dan heb ik er dit jaar weer ff-tjes 2000 euro aan onderhoud aan uitgegeven en hoop dan dat ik voorlopig uit de kosten blijf maar dat zal ongetwijveld wel lukken want het is een goed karretje verder en ik rij er alleen in de weekenden in. :)

Mijn 320i moet ook nog een kleine beurt hebben dus die kosten komen er ook nog aan en dan is alles weer in kannen en kruiken. :)
Ik probeer he tuit te stellen tot de Apk ook moet en overschrijdt de 10.000km beurt dan met c.a. 2500 km. ( zou dat heel erg zijn??). :?:
Afijn genoeg gekletst weer voor nu.
Andere Forummers nog bezig met andere 911's of zo ???? :wink:

19 okt 2004 19:17

Mijn 911 krijgt 2 november, bij P P in roggel, een nieuwe koppeling en een grote beurt verder nog een nieuw rubbertje in het schuifdak en nog wat kleine dingen.

19 okt 2004 20:22

ja een : jaarbeurt + 4 banden + 2 kachelpotten + dashboardverlichting+ Ruitenwisserbladen + nog wat kleinigheden heb ik pas uit laten voeren bij mijn 911.

Komt nu dus het vervangen van het vliegwiel bij.

Dus vandaar een totaalplaatje van dik 2000 euro aan onderhoud dit jaar.
Mijn bmw 320i nog niet mee gerekend dus.

Je hebt trouwens een ontzettend mooie groene orginele 911 met fuchs enz enz .
Ik vind hem heel mooi.
zo eentje heb ik in het wit gehad.
:D

20 okt 2004 8:55

Even afwezig geweest bij dit onderwerp... Nee, ik heb nog niets laten vervangen. Het punt is dat het schokken van de koppeling dan weer eens hevig, dan weer eens bijna afwezig is. Met name als ik er regelmatig mee rijd, lijkt er weinig aan de hand. Het koppelingspedaal voelt nog normaal aan, de koppeling slipt niet en grijpt ook niet al te hoog aan. Wat zal ik daar nou eens mee doen?? Kijk, als er een nieuwe koppeling in moet, dan moet het - eens met degenen die hier al hebben geroepen dat je niet te lang moet wachten en het risico lopen dat het vliegwiel schade oploopt. Maar als het (nog) echt niet nodig is... nou ja. Ik ga hem sowieso nu snel in winterslaap zingen - zo tegen half November is het seizoen wel voorbij. De eerste sneeuw ligt al in de Alpen (wintersportliefhebbers opgelet!!) en de Volvo krijgt volgende week de wintersloffen aan. Heb een mooi setje Swissol cleaner/shampoo/wax gekocht en ga de 911 een dezer dagen mooi schoonmaken (zit nog Duits Autobahnstof op) en - met volle tank dus - wegzetten tot maart/april. Dan verder zien...

20 okt 2004 9:02

MobyDick911 schreef:Morgen de 20e breng ik hem naar Carreric in Mook en dan wordt de 21e het vliegwiel vervangen en gelijk gekeken of er evt nog iets moet gebeuren omdat het blok er dan toch uit ligt.

suc6 :!:

22 okt 2004 20:35

Beste fred,

Een iets over het ratelen van de versnellingsbak en tevens storend lawaai.
Er is indertijd een technische mededeling geweest in verband met dit euvel waar ze melden om de achtersteun van de versnellingsbak te vervangen door een steun waar aan de bevestiging naar het chassis een silentblok is gemonteerd,maar je moet er ook niet te veel van verwachten ,je moet je oor eens te luister leggen bij een 964 rs dat is pas ratelen.
Dit is ook de reden dat ze bij een 964 een dubbelmassa wiel gebruiken .

Met beleefde groeten speedy

22 okt 2004 21:17

''''''''''''''''''''Morgen de 20e breng ik hem naar Carreric in Mook en dan wordt de 21e het vliegwiel vervangen en gelijk gekeken of er evt nog iets moet gebeuren omdat het blok er dan toch uit ligt''''''''''''''''''''''''. :D :D :D

KLAAAAAAARRRRRRR. :P Verder was alles OK met nakijken op een te harde olieslang na en deze hebben ze keurig vervangen. :)

Alles is binnen de perken gebleven qua kosten en keurig volgens prijsopgave van te voren zonder daar echt van af te wijken. :wink:

Wie gaat er zondag nog mee met die najaars toerrit van Tiel naar Nijmegen Cuijk Boxmeer Duitsland Emmerich eindpunt.
Als het even kan kom ik ook. :P

24 okt 2004 16:40

Speedy,

Bedankt voor je bericht. Ik moet zeggen, het ratelen stoort me niet echt, althans niet genoeg om serieus in actie te komen. Het enige wat ik zeker wilde weten (en met alle reacties hierboven ben ik dat!) is dat geen "ellende" betekent, en dat het als normaal moet worden beschouwd. Nu dat zo blijkt te zijn, rammel ik denk ik gewoon lekker verder....

Nogmaals dank,
Fred

Prijzen

24 okt 2004 16:48

:D Jongens als ik de prijzen zie voor een koppeling vervangen zou ik als ik jullie was ook ff informeren bij Renntech. :wink:

30 okt 2004 9:51

O ja Gizmo?
Ik was nu incl uren e.d 534 euro kwijt bij Carreric. :)

Koppelingsplaat vervangen ( als nieuw gebruikt )

Drukgroep vervangen ( als nieuw gebruikt )

Olieslang motor/olietank vervangen (nieuw )

Diverse kleine werkzaamheden uitgevoerd.

Dacht dat dit wel netjes was toch?

Heb nog heerlijk de Toerrit meegereden met PFD afgelopen zondag en schakelen gaat nu fijner als ooit.

Echter merkte ik wel dat ik een bijgeluid hoorde deze week ( alsof ik achter ergens mijn banden harder hoorde rollen.
Een wiel-lager dacht ik ( had zoiets al eens gehad met een quattro ) en het geluid kwam redelijk overeen.

Dus ik naar Carreric in Mook ( voor mij maar 7 minuten rijden van mijn woonplaats) en ja hoor : Rechtsachter moet het wiellager vervangen worden.
Gaat incl uren ( c.a 3.5 uur ) materiaal enz enz c.a. 200/250 euro kosten.
Ook dit is dacht ik wel netjes. :?:

Maar ben er van overtuigd dat je bij Renntech ook zeker goed zit en als hij ook zo dicht bij mij in de buurt zat dan ........................
Moet je alleen al eens kijken hoe behulpzaam hier op het forum '' echt klasse hoor.
Maar mischien wel eens een bezoekje waard op een zaterdag ochtend als ik weer eens naar Groningen rijdt . :wink:
Plaats een reactie