Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

01 maart 2005 12:25

Een goed dak kost voor de particulier EUR 725 compleet.
Stoffeerder zal het 10-15% voordeliger moeten kunnen inkopen, dus zeg een EUR 650.
Verder is het 2 dagen werk; tegen een uurtarief van EUR 40-50 zit je dus aan een EUR 700-800 arbeid.

Voor EUR 1.400 moet het dus goed te doen zijn; alles meer is m.i. gebakken lucht.....

Dak

01 maart 2005 17:20

Kijk dat is een mooi en duidelijk antwoord, maar verrek 2 dagen.

Re: Dak

01 maart 2005 18:47

Gizmo schreef:Kijk dat is een mooi en duidelijk antwoord, maar verrek 2 dagen.


Kijk, dat is nog eens stoere praat... want :shock: :? Korter? Langer?

2

01 maart 2005 19:46

Dacht gewoon ff een midagje en klaar is klara. :D Blijkt dat ze er 2 dagen :shock: voor nodig hebben.

01 maart 2005 20:18

2 dagen werk is misschien wat veel, maar laat ons zeggen dat je er toch wel 1 heel lange werkdag voor nodig hebt... heel vaak is de kader gebroken of werkt de elektrische bediening niet meer (kabels gebroken), dan moeten er natuurlijk onderdelen besteld worden en kan het zijn dat je auto een dag langer blijft staan want bij de dealer hebben ze deze delen niet voorradig... Dus in principe als je kan doorwerken, zonder oponthoud, toch tellen op een heel lange werkdag...

01 maart 2005 23:00

Kijk, dan gaan er zo weer 6-8 manuren van af.
Dan moet het voor EUR 1100-1200 kunnen.
Als wat je meer kwijt bent is omdat je een PORSCHE hebt en dan denkt men: kassa !

01 maart 2005 23:23

Ik hoor hier de bangelijkste prijzen. Als Porsche zelf het zo goedkoop wil doen, zou ik ze het laten doen. Of werken jullie in Nederland voor noppes?

02 maart 2005 9:53

:?: Goede morgen,

Hier nog een berichtje van de bekleder uit pijnacker.
De arbeid voor het vervangen van een cabriokap ligt gemiddeld op
12 uur arbeid als je alles netjes en goed wil doen a €45,- per uur
en de prijzen van de kappen verschillen want porsche heeft niet een type
maar verschillende types.
en we werken al heel lang voor de porsche de wittebrug en weten echt wel waar we over praten.
zoals iemand al zei je ziet ze vaak rijden met hier en daar een kreukel,
verkeerd gemonteerde kappen.Onze stelling is altijd we doen het goed of we doen het niet.
groeten rovako autobeklederij
ronald van koot

02 maart 2005 21:29

rovako schreef:Onze stelling is altijd we doen het goed of we doen het niet.

Prima instelling :arrow: Tot ziens :!: ..... maar liefst voorlopig nog niet. ;)

03 maart 2005 1:23

rovako schreef:Onze stelling is altijd we doen het goed of we doen het niet.


Mijn ervaring :!: :wink:

Rovako

03 maart 2005 21:10

:D En wat reken je nu voor een dakkie :wink: , ik wil in mei de mijne vervangen.

04 maart 2005 9:50

Ik was deze week in Ieper, Belgie bij iemand die gespecialiseerd is in het plaatsen van kappen en herbekleden van zetels.
Hij komt bij mij over als een echte vakman en levert prima werk.

Het dak van een cabrio (964) bestaat uit 2 delen.
Het stuk met het venster achteraan en het bovenstuk.
Meestal is slechts het bovenstuk van het dak kapot omdat wanneer de kap dicht is, er een ijzeren pin duwt tegen de kap.
Die vakman wist mij te vertellen dat hij deze meestal verwijdert met goedkeuring van de eigenaar.

Het bovenste stuk van de kap kost 560 euro. De montage ervan +- 300 euro. Dit is zonder vervanging van rubbers.
De rubbers boven het raam blijken nogal duur te zijn, en meestal zien ze er slordig uit. Echter, de rubber is meestal nog in goede kwaliteit maar die rubbers zijn overtrokken met een stof die kapot gaat. Die rubbers overtrekt die vakman met nieuwe stof.
Ik heb jammer genoeg geen kostprijs voor het vervangen van de volledige kap. Maar ik kom er een paar keer per week voorbij. Ik wil wel even gaan informeren indien iemand dat wil.
En nog even verduidelijken, ik heb het over een echte vakman die dit werk al héél wat jaren doet.

grtz.
Peter

04 maart 2005 10:37

:wink: Goede morgen Peter,

hier een antwoord van de autobeklederij rovako.
Wij zitten in de autobeklederij sinds 1962!
Dus ook wij weten wel het een en ander.
Je schreef op een gegeven moment dat die vakman uit belgie,de stalen
pen demonteerd.
Maar deze zit er niet zo maar,hij is er voor als de cabriokap open is want dan valt ie in een open rubber waardoor die vergrendeld wordt en de cabriokap niet omhoog kan komen tijdens het rijden en het is ook tegen het klaperen.
Voor een compleet dak voor een 964 betaald men incl BTW en montage
€ 1370,-
met vriendelijke groet,
rovako autobeklederij

04 maart 2005 11:17

rovako schreef:Je schreef op een gegeven moment dat die vakman uit belgie,de stalen pen demonteerd.
Maar deze zit er niet zo maar,hij is er voor als de cabriokap open is want dan valt ie in een open rubber waardoor die vergrendeld wordt en de cabriokap niet omhoog kan komen tijdens het rijden en het is ook tegen het klaperen.

:shock: Deze zou ik niet willen missen :!:
Heb (met een andere cabrio) al eens de ervaring dat de kap op hogere snelheid door lift omhoog komt :? ..... dat wil je niet meemaken :!:

04 maart 2005 13:19

Dit is waardevolle informatie "Rovako".
Ik kijk er op toe dat de pennen er blijven opzitten asl ik ooit mijn kap laat vervangen.
Je hebt meteen ook een antwoord gegeven op de vraag "hoeveel kost een nieuwe kap".

Bijkomende vraag nog.. Worden de rubbers en de ramen ook terug afgestelt bij die vervanging. Maw... als ik mijn 964 binnenbreng, heb ik dan een goed sluitende kap voor 1370 euro?

mvg
Peter

04 maart 2005 14:18

De reden dat die pinnen door de kap gaan is gewoon dat de elastiek die over de kader loopt om de kap op zijn plaats te houden versleten is... de kap plooit dan niet open zoals het moet...

:lol: en ik kan het ook weten... :lol:

04 maart 2005 14:48

Vooral de verticale dikke rubbers (aan de zijkant van de zijruiten, boven de slotvanger van het portier) zijn erg kostbaar.
Je kunt alle rubbers hergebruiken als je dat wilt; reken als je ALLE dakrubbers vervangt op een kleine EUR 1.000 voor alleen de rubbers !!!!

Een kwalitatief goed dak (originele stof) kost in Duitsland bij KHM EUR 715, www.cabrio.de. Rovako heeft zn uurtjes ook al gespecificeerd en daarmee kom je dus wel in die richting.

Zelf zou ik, als ik toch aan de gang ga, beide delen van de kap vernieuwen.

Prijs

04 maart 2005 17:58

Kijk nu heb ik tenminste een reden om bij Rovako langs te rijden :wink: . Ik zal van de week even langsrijden. Dan kunnen we het 1 en ander afspreken.

04 maart 2005 20:30

Gizmo, hou ons even op de hoogte......

Korting bij meerdere auto's ??

Re: 2

21 apr 2005 23:06

Gizmo schreef:Dacht gewoon ff een midagje en klaar is klara. :D Blijkt dat ze er 2 dagen :shock: voor nodig hebben.


Dus morgen brengen en maandag halen :?: :roll:

Gizmo schreef::D ik wil in mei de mijne vervangen.


Of heb je twee weken ipv dagen gepland :wink:

22 apr 2005 6:43

lindemans schreef:Vooral de verticale dikke rubbers (aan de zijkant van de zijruiten, boven de slotvanger van het portier) zijn erg kostbaar.
Je kunt alle rubbers hergebruiken als je dat wilt; reken als je ALLE dakrubbers vervangt op een kleine EUR 1.000 voor alleen de rubbers !!!!

Een kwalitatief goed dak (originele stof) kost in Duitsland bij KHM EUR 715, www.cabrio.de. Rovako heeft zn uurtjes ook al gespecificeerd en daarmee kom je dus wel in die richting.

Zelf zou ik, als ik toch aan de gang ga, beide delen van de kap vernieuwen.


gisteren ook nog ff naar een ander voorraamrubber geinformeerd

kosten:143 euro :( :cry:

dat heeft allemaal te maken met de grote verbouwing[vertel ik nog wel]

23 apr 2005 14:53

Bel me Alpo in Haarlem; ik betaalde voor een rubber (zelfde als voor de 964) volgens mij iets van EUR 85 of zo.

Dak

21 mei 2005 14:26

Nou de mijne staat in Pijnacker voor vervanging van het dak :wink: . Ik zal dinsdag aanstaande foto's plaatsen van het dak en mijn bevindingen.

En wie o wie uit friesland zet de auto woensdag neer :?:

Re: Dak

21 mei 2005 18:49

Gizmo schreef:En wie o wie uit friesland zet de auto woensdag neer :?:


Mischieen dat hij zich nog bedenkt, na het plaatsen van jouw foto's op dinsdag :wink:

Joy

21 mei 2005 21:36

:D Dacht al dat hij het was, ik had nog even naar de niet gemonteerde dak gekeken, maar dat zag er al leuk uit en weer een mooie achteruit.
Plaats een reactie