Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

22 feb 2009 19:36

zoals olaf aangeeft,

WD40 funest:

het lost op en maakt vrij, nu beweegt het weer maar is er geen smering dus extra snelle slijtage en straks een echte reparatie.
zowel de bewegende delen als de contacten zullen sneller verweren en slijten

tipje, als je eigen technische kennis een beetje rammelt (wat niet erg is)
niet denken dat je alles weet. :wink:

22 feb 2009 19:56

Het gaat om een oplossing van een probleem volgens mij!! WD 40 zal op den duur de smerende eigenschappen verliezen maar met teflon spray nabehandelen geeft goede resultaten!!
Beetje flauw om hierover elkaar te betwisten lijkt mij!!!!

Ik heb de wijsheid niet in pacht maar spreek uit ervaring!

Groet,

Paul

22 feb 2009 20:09

Rad911 schreef:WD40 maakt los en vervliegt daarna voor het grootste gedeelte. Maar het laat ook wel een laag achter, deze is echter zéér dun en niet bestand tegen zware belastingen. Dan werkt een wat dikkere (teflon)olie langduriger en ook beter onder belasting.

06 maart 2009 6:07

Ten eerste WD-40 komt uit de ruimtevaart es in de jaren 60 ontwikkeld. Het moest smerende eigenschappen hebben maar mocht niet invreten op metalen en kunstoffen. De uitvinding was WD-40 wat voor meer als 80% bestaat uit visolie.
Terugkomend op het probleem van de niet uitklappende achterspoiler. Mijn collega had hetzelfde probleem met zin 997 van 2005. Het probleem was een defecte motor. Zelfde indicatie wel de aansturing en een foutmelding maar verder geen beweging van de spoiler. Dus check even de elctro motor of die nog loopt.
Lex

06 maart 2009 23:50

ik zou het ook in de motor of schakelaars zoeken als ik het zo lees.

wd 40 is beter dan je denkt.

anton964
Plaats een reactie