16 jun 2009 9:22
16 jun 2009 9:26
16 jun 2009 9:27
horn schreef:Iets anders: stel dat je accu na 3 weken het gewoon nog doet, dat zal hij toch wel een opdoffer gekregen hebben (lees: redelijk leeggetrokken zijn). Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden?
16 jun 2009 9:49
16 jun 2009 11:12
Bert schreef:lindemans schreef:Ik begrijp er niks van,
Als je accu leegloopt komt dat of door eigen ontlading (tot op zekere hoogte normaal, kun je niet voorkomen) of doordat er ergens een verbruiker stroom blijft trekken die dat niet hoort te doen.
Als je systeem in orde is voegt zo'n schakelaar niets toe.
Mijn klasse 3 trekt mijn accu in 3 weken leeg!
16 jun 2009 11:15
horn schreef:Alfred schreef:Wat is nu precies de functie van de andere 4 polen
Die zijn nu bezig je radio uit je auto te halen....
@ Lindemans - zo'n schakelaar voorkomt toch dat je alarm en/of andere stroomtrekkers je accu leegtrekken als je 4 weken stilstaat en geen stroom hebt om een druppellader te gebruiken?
16 jun 2009 11:17
LongJohn schreef:@Bert
Ik heb er noodgedwongen een nieuw klasse 3 alarm in laten zetten, de nieuwe trekt slechts 13 mA.
16 jun 2009 11:18
horn schreef:Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden?
16 jun 2009 11:24
lindemans schreef:Ik begrijp er niks van,
Als je accu leegloopt komt dat of door eigen ontlading (tot op zekere hoogte normaal, kun je niet voorkomen) of doordat er ergens een verbruiker stroom blijft trekken die dat niet hoort te doen.
Als je systeem in orde is voegt zo'n schakelaar niets toe.
16 jun 2009 11:30
lindemans schreef:horn schreef:Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden?
Dit is juist de core-business van een Accu .....
16 jun 2009 11:31
maurice schreef:Bij een wat oudere auto misschien een oplossing maar bij de nieuwere generatie loopt de accu leeg doordat de boordelectronica aan de spanning blijft. Dat zijn onder meer alarm, PCM en de blackbox.
Laat mij dan maar iedere keer de stekker voor de druppellader in de 220 steken.
16 jun 2009 12:53
lindemans schreef:LongJohn schreef:@Bert
Ik heb er noodgedwongen een nieuw klasse 3 alarm in laten zetten, de nieuwe trekt slechts 13 mA.
Dat had je waarschijnlijk ook bereikt door de backup accu van je oude alarm te vervangen ...
16 jun 2009 13:20
LongJohn schreef:lindemans schreef:LongJohn schreef:@Bert
Ik heb er noodgedwongen een nieuw klasse 3 alarm in laten zetten, de nieuwe trekt slechts 13 mA.
Dat had je waarschijnlijk ook bereikt door de backup accu van je oude alarm te vervangen ...
Er waren nog meer problemen met het alarm, vandaar eigenlijk het vervangen ervan
16 jun 2009 13:25
lindemans schreef:weer helemaal fris en fruitig Klasse 3 aan boord !
16 jun 2009 20:57
16 jun 2009 21:16