Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

07 dec 2009 20:42

http://www.youtube.com/watch?v=qS0XHlPjUJM

En tja, wat is te erg. Het klinkt in het echt gewoon mega!!!!
Alleen als je er 500 km mee moet rijden zou ik persoonlijk gek worden van de gons die door de auto gaat. En eigenlijk is het voor dagenlijks gebruik ook net té. Een Katvervanger zitten wij ook erg over te dubben. Is misschien wel de gulde middenweg.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

07 dec 2009 20:43

100 cellen kat icm cuprohr - aanrader.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

07 dec 2009 21:33

tja... op clubevent ben je al snel hele dag op weg, en dan mag het nog enigzins comfortabel zijn. Dan hoor ik ook nog mijn nieuwe radio :-) Mijn buren zijn nu al wakker als ik 's morgens vertrek :-). euhm... misschien idiote vraag, maar een beetje meer uitleg horn omtrent "100 cellen kat"... ik heb geen flauw idee :?: :roll:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

07 dec 2009 21:47

http://www.cartronic-motorsport.de/pors ... ff_964.php
http://www.pocg.de/board/viewtopic.php? ... f363ba12aa

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

07 dec 2009 22:37

ziet er leuk uit... maar wel prijzig :evil: thx

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

07 dec 2009 23:48

ik heb deze laten monteren
Afbeelding

is een stuk vriendelijker geprijsd
lijkt op een kat is alleen leeg, extra geluid vond ik minimaal maar ik had ook een dubbele uitlat systeem met alle dempers nog.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

08 dec 2009 23:49

heb de indruk dat er weinig rond rijden met EN kat weg EN 1 van de dempers weg. Op youtube staat wel een filmpje van 964 met alles weg (kat en 2 dempers)
964 straight pipes intikken en je hebt 'm. maar het geluid uit speakertjes is nooit hetzelfde é om een idee te krijgen :?

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

09 dec 2009 2:15

ik heb dus een cuprohr laten monteren maar die gaat er weer af.
in het begin denk je -oh wat gaaf- maar na een tijdje begint de resonantie in de auto begint te irriteren, vooral tijdens het bellen etc. Ik had niet verwacht dat je deze pijp ook duidelijk hoort als je je gewoon aan de maximum snelheid houdt. Tijdens een potje gummen wil je graag die sound horen maar tijdens normaal gebruik (ik rij er gewoon iedere dag mee) is het snel teveel.

Ik zoek nu een uitlaat die wel vermogenswinst geeft, tevens een sportief geluid als je echt gas geeft maar ook normaal geluid bij braaf rijgedrag. Het klinkt als een schaap met 5 poten maar volgens mij bestaat het. Er zijn dempers die de twee originele vervangen door één sportdemper.
Bijvoorbeeld:
Afbeelding

Iemand hiermee ervaring ??????

Nu we toch weer gaan sleutelen lijkt die lege cat zowiezo een goed idee !

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

09 dec 2009 8:22

ik zou jouw setup eens goed na laten kijken! ik heb op al mijn vier 964's een cuprohr gehad en nog nooit last gehad van hinderlijke resonantie in de auto. In mijn coupe zat een carkit en daar kon ik echt met 160+ simpel mee bellen zonder enige last van mijn uitlaatsysteem te hebben. :idea:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

09 dec 2009 22:04

ook geen last met de g-pipe... bellen gaat perfect, en is doenbaar voor lange afstanden..

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

15 dec 2009 13:54

@horn.
Dank voor je reaktie.
Wat bedoel je precies met "setup nakijken" ?
Mijn 964C2 coupe is 100% origineel, behalve dus nu die cup-pijp.
Toch die vervelende resonantie....ik snap het niet.

Verder zag ik dat in mijn eerdere post een link niet was doorgekomen van een Fabspeed uitlaat, hierbij nogmaals een poging.

http://www.fabspeed.com/964_12.html

mijn idee bij deze uitlaat is:
- wel vemogenswinst, gewichtbesparing en een mooi geluid bij sportief rijden.
- geen extra geluid bij normaal rijden.

Wie heeft er ervaring met een Fabspeed uitlaat of vergelijkbaar ?
Vergelijking Cup-uitlaat versus sportuitlaat ??
(Cup-uitlaat uiteraard goedkoper met wellicht vergelijkbaar eindresultaat ?)

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

15 dec 2009 14:01

Als je de cup-pipe al te veel van het goede vind, ga je de Maxflo helemaal niet waarderen :!:

Weet je zeker dat je nu inderdaad 'n originele katalisator en einddemper hebt, met daar tussen alleen 'n cup-pipe :?:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

15 dec 2009 14:10

Olaf schreef:Weet je zeker dat je nu inderdaad 'n originele katalisator en einddemper hebt, met daar tussen alleen 'n cup-pipe :?:


Yep !

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

15 dec 2009 14:41

Dan zou ik de ophanging van je uitlaatsysteem eens (laten) nakijken. Had op mijn vorige 964's ook alleen een cuprohr en heb echt nóóit last gehad van resonantie. Tevens is het geluid van de cuprohr wat dieper maar zeer beschaafd nog. Ik herken je ervaringen met alleen een cuprohr dus helemaal niet en heb het vermoeden dat er iets anders niet oké is... Dus bedoelde te zeggen dat je, vóórdat je iets anders gaat aanschaffen, wellicht eerst goed moet kijken of alles wel goed is aangesloten en gemonteerd... wellicht een beugeltje dat mist o.i.d. wat je een grotere investering kan besparen.

Ik had overigens bij mijn cabrio recentelijk ook een vervelende resonantie, maar dat bleek een hitteschild (?) of afdekplaat onder motor te zijn die los zat aan één kant. Inmiddels weer gefixed door de forumtechniker. Het zou dus kunnen dat de resonantie daarvan komt. Iets dat na de montage van je cuprohr niet goed weer is vastgezet... :idea:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

15 dec 2009 15:21

@olaf: Maxfo dus echt veel meer herrie dan een Cuprohr i.c.m. overige uitlaat delen origineel ?

@ horn: wie is die forumtechnieker ?
Ik wil graag de Cuprohr behouden maar wel van die resonantie af. :drive:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

15 dec 2009 15:32

horn schreef:Dan zou ik de ophanging van je uitlaatsysteem eens (laten) nakijken. Had op mijn vorige 964's ook alleen een cuprohr en heb echt nóóit last gehad van resonantie.



+1

Vond ik juist 1 van de voordelen van een cuprohr, dat bij kruissnelheid het geluidsniveau niet merkbaar hoger is dan met de standaard demper. Daarnaast denk ik dat elke andere oplossing luider zal zijn.

Met de forumtechniker wordt overigens Rebel Engineering in Steenwijk bedoeld.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

06 okt 2014 21:45

Er zijn te veel opties beschikbaar voor Cuprohr's :bang:

Ik wil geen cuprohr die uit twee stukken bestaan, maar alle A-merken lijk nu deze kant op te gaan. Wie kan me helpen met de juiste specs (Diameter) en mischien een link naar een webshop met goeie spul.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

06 okt 2014 21:51

Het maakt het monteren wel een klein beetje eenvoudiger, wanneer de pijp uit 2 delen bestaat.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

06 okt 2014 21:53

Je huidige middendemper raak je wss toch niet aan de straatstenen kwijt .. en als je 'm ook niet wil laten verstoffen, zou je kunnen overwegen om de bochten die aan de demper zitten te gebruiken - en er (in plaats van de huidige demper) een buis van de juiste maat tussen te (laten) lassen :idea:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

07 okt 2014 8:18

Johannvb schreef:Er zijn te veel opties beschikbaar voor Cuprohr's :bang:

Ik wil geen cuprohr die uit twee stukken bestaan, maar alle A-merken lijk nu deze kant op te gaan. Wie kan me helpen met de juiste specs (Diameter) en mischien een link naar een webshop met goeie spul.


Ik heb sinds een paar maanden deze.
Kwaliteit is goed en ik vind t geluid prachtig.

http://www.custom-concepts.nl/nl/catalo ... ijp-detail
Plaats een reactie