Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

28 dec 2008 13:51

drknauf schreef:MB Quart QSD 216

16 cm? past dat onder de originele roosters?

28 dec 2008 17:16

Ik weet nog een 964 met hele mooie speakers (Jehnert) te koop staan: bij Carlo van Krey, zwarte C4...

Niet geheel toevallig mijn oude 964. :wink:

28 dec 2008 18:19

ja past zitten speciale originele MB opvulringen bij :idea:

rooster valt er precies mooi overheen zie je niks van 8)

30 dec 2008 10:53

16 cm is geen probleem. Ik heb 16,5 cm van Focal. Kost wat maar is echt de moeite waard. Had eerst de JBL maar na een paar dagen vervangen. Wat een slecht geluid zeg. Zorg wel voor een versterker voor die 16cm speakers want anders wordt het nooit wat. Als je toch je deurpaneel los hebt beplak meteen de binnenkant van je deur met loodbitumen voor een nog betere klank.

30 dec 2008 21:17

focal is ook heel goed spul had ik in m, kangoo 8)

31 dec 2008 10:57

Ik heb inmiddels de JBL GTI serie besteld. Deze kunnen aarig wat vermogen aan.
http://www.jbl.com/car/products/product ... OS&ser=GTI
Daarnaast komt er waarschijnlijk een kleine sub onder de vloerbedekking bij de passagier mooi uit het zicht. De voetenruimte is dan klankkast in de cabrio en genereerd toch wat mooie (geen beukende!) bas en neemt geen plaats in.
Als het klaar is post ik wat fototjes.

01 jan 2009 12:26

Ik heb afgelopen week de originele speakers ,die tot stof waren wedergekeerd, vervangen door Ground Zero's. Nu hoeft er in de 964 wat mij betreft geen supergeluid te zitten maar afgelopen week heeft Olaf er een Becker ingebouwd en was het geluid van de speakers niet om aan te horen zo slecht. De hoedenplank werd een probleem omdat de oude kapjes inmiddels een heuse afdruk hadden achtergelaten die je er niet meer uitkreeg. Ik heb dus de oude speakers gepakt en die met een decoupeerzaag bewerkt zodat ik de nieuwe speakers erop kon monteren en de oude kapjes er weer op konden.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

In totaal was ik maar 220 euro kwijt voor de complete speakerset incl. filters en het geluid klinkt geweldig goed met voldoende laag. Ik ben meer een liefhebber van het genre Radiohead, Pink Floyd enz. dus hoeft er bij mij geen extra sub in te liggen.

01 jan 2009 13:01

Een mooi stukje huisvlijt.

01 jan 2009 21:32

chique de swiebel 8)

02 jan 2009 9:58

Pink Floyd zonder laag :roll:

02 jan 2009 12:59

Mooi en de fotoos mogen wel groter.
Wat is dat voor een houten ding? (met barst)

02 jan 2009 12:59

porscheware schreef:Pink Floyd zonder laag :roll:

Waar lees jij dat :?:

Voldoende laag betekend gewoon voldoende laag. Voor het echte laag heb ik er namelijk een Cuprohr onder laten leggen. :D

02 jan 2009 13:01

NordRack2 schreef:Mooi en de fotoos mogen wel groter.

Foto's zijn gemaakt met een brakke iPhone dus die wil je niet groot zien. :wink: Dat gespleten houten ding is een lijmklem. Daar heb ik 'm namelijk mee vastgezet toen ik de randjes nog na bewerkt heb met een Dremel.

04 jan 2009 12:09

NordRack2 schreef:Mooi en de fotoos mogen wel groter.

Volgens mij gewoon en lijmtang als ik het goed zie.
Plaats een reactie