Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
20 apr 2010 22:45
@Diablo: misschien was mijn post idd niet helemaal duidelijk. Ik had bij RNR alleen gevraagd wat uitwegen zou kosten als ik mijn auto zelf al lager had gelegd. Over afstellen heb ik met hem niets besproken. Ik zal proberen de volgende keer wat duidelijker te posten

.
@Wim: ik kom zeker nog eens langs, maar daarvoor hoef ik niet eerst mijn auto te laten uitwegen

.
20 apr 2010 23:11
Hoi Double G,
Wat bedoel jij met uitwegen ?
Naar wat ik begrepen heb , rijden ze auto op de 4 weegschalen ,
controleren ze het gewicht en auto er terug van af ,
En dit zonder correctie van het gewichtsverdeling , wat nut heeft dan deze uitweging?
mijn auto is ook al verlaagd en uitgelijnd !!
Ik wil deze laten uitwegen en indien nodig corrigeren , snap ie ??
gr Diablo
20 apr 2010 23:20
Uitwegen en uitlijnen kunnen beide verwarrende benamingen zijn. Ik ken ook genoeg bedrijven die uitlijnen voor een relatief laag bedrag uitvoeren, maar in feite niets anders doen dan alleen aan de voorzijde de sporing afstellen. Als je dan wilt dat echt alles afgesteld wordt valt dat niet meer onder het vaste bedrag, maar zul je per uur moeten gaan betalen. Goed uitlijnen is onmogelijk in het half uurtje waarin een bandenboer alleen de sporing afstelt.
En met uitwegen geldt hetzelfde, de controle is niet veel werk, maar het uiteindelijk goed afstellen is vooraf moeilijk aan te geven in benodigde tijd.
21 apr 2010 9:35
Uitwegen
Nou, dát was moeilijk te vinden!
21 apr 2010 9:48
Eric,
ik weet goed genoeg wat het begrip uitwegen wil zeggen hoor !!
Heb alleen de 4 weegschalen niet , anders zou ik het wel zelf doen hoor !!
iemand ze miss. te leen ?
gr Diablo
21 apr 2010 11:17
Ik heb wel eens gelezen dat mensen het zelf doen met een weegschaal om een caravan goed te beladen. Je moet dan wel voor elk wiel een keer opnieuw wegen en een plankje onder het tegeoverliggende wiel doen ter correctie van de hoogte van de weegschaal.
http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/pc_main.nsf/web/4C5A695F439F876CC12576F7003F48F9Zelf laat ik het over aan de specialist.
21 apr 2010 12:06
Vandaag mijn 3.2 laten uitlijnen bij Paul Geeris en ook nog even met hem gesproken over het laten uitwegen.
Dit wordt voornamelijk gedaan als de auto vreemd reageert bij remmen en sturen (bijv. onderstuur). Heb je hier geen last van, dan is uitwegen volgens Paul Geeris niet noodzakelijk.
De kosten van het uitwegen zijn bij Paul Geeris EUR 180,00 ex BTW, mits er geen "gekke dingen" zijn zoals vastzittende ellende....
21 apr 2010 13:38
Nee Wimpie,
Het enigste probleem die ik ondervind is dat elfje boven 220/230 km/h
wat onrustig aanvoelt (wat ik zelden of nooit rij !!)
in ieder geval zijt ge bedankt om uw feedback
gr Diablo
ps: ga ik dan maar zo laten denk ik !!
21 apr 2010 14:20
Welke banden heb je eronder zitten?
21 apr 2010 14:39
wereld van verschil..erwin laten doen

vooral met fors aanremmen merk je of het nodig is.. mijn vorige 3.2 lag met 265 kmh nog heerlijk rustig..
aanrader..
21 apr 2010 16:15
Hoi Steef,
op wie is dat bedoeld "Erwin" ?
op mij ?
wat bedoel je nou met "laten doen" ?
toch uitwegen ?
gr Diablo , alias "Ennio"
21 apr 2010 16:20
ik heb het ook laten doen, en ook voor mij een wereld van verschil.
straks zal ik het weer laten doen.
En ook weer bij erwin (van renntech)
je zal niet de eerste belg zijn die zijn auto daar laat doen
21 apr 2010 16:24
Ik weet het Rob,
maar is echt wat te ver van hier , denk meer dan 200 km !!
Ik vertrouw Rentech lees Erwin voor 300% ?
Had ik korterbij gewoond ,was ik allang daar geweest !
ik denk dat ik ga proberen weegschaaltjes op de kop te tikken

Edit: net routeplanner geraadpleegd , 250 x2 = 500 km
21 apr 2010 16:38
ik weet het het is voor mij ook 169 km enkele reis,
kan me voorstellen dat die weegschaaltjes weer net niet goedkoop zijn.
misschien kan je ze huren bij een bedrijf
21 apr 2010 16:42
rob964.c4 schreef:ik weet het het is voor mij ook 169 km enkele reis ...
... 200 vanuit hier
21 apr 2010 16:47
Ja maar jullie zijn nog jonge mannen , ik daarentegen ?
Als jullie iemand weten die het verhoeren , bedoel verhuren , laat maar horen dan !!
21 apr 2010 16:48
je mag alvast mijn weegschaal wel effe komen lenen hoor ,dan nog maar 3 te gaan
21 apr 2010 16:51
Bedankt Richard
Maar ik denk , ben niet zeker ,maar ik denk dat het met 2 schaaltjes ook lukt !!
Eerst voorkant dan achterkant of andersom !
21 apr 2010 17:04
Waarom laat je de boel niet gewoon door Havik controleren en als hij 't niet kan door Paul Geeris? Is stuk dichterbij voor je en ik schat ze beiden hoog in!
Alnaargelang het meetresultaat kun je altijd nog beslissen wat te doen.... En ik heb begrepen dat alleen controle niet de wereld kost
21 apr 2010 17:09
Nee..
Dat gaat niet lukken.. Een verstelling van een wielhoogte aan de voor- of achterzijde is gelijk van invloed op de tegenovergestelde kant.
Dus heb je er echt wel 4 nodig.. Lijkt mij dan..
21 apr 2010 17:15
Wimpie67 schreef:Waarom laat je de boel niet gewoon door Havik controleren en als hij 't niet kan door Paul Geeris? Is stuk dichterbij voor je en ik schat ze beiden hoog in!
Alnaargelang het meetresultaat kun je altijd nog beslissen wat te doen.... En ik heb begrepen dat alleen controle niet de wereld kost

Naam + familienaam + wat heeft die gisteren gegeten ?
21 apr 2010 18:53
Ik nie begraip...

Overigens: onderstaande post van jou komt uit een ander, jou wel bekend draadje:
Ik rij met een 3.2 uit 1986 en 18inch velgen , met bandenmaat 255/35/18 en 215/40/18 en ik voel TOTAAL geen verschil met n-codering of zonder n-codering
Misschien toch een beetje enigszins ietsiepietsie van invloed op 't weggedrag van jouw 3.2

vooral omdat er zich geen vreemde dingen voordoen met remmen, onder/overstuur etc...
Laatst bijgewerkt door
Wimpie67 op 21 apr 2010 19:05, in totaal 1 keer bewerkt.
21 apr 2010 19:01
Wimpie !!
dat ik al zijn gegevens wil
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.