02 nov 2010 22:20
03 nov 2010 20:30
07 nov 2010 13:09
Robbe schreef:nee, het is een onderdeel dat de getande schakelgaffel in de bak geleid bij het schakelen zelf. Deze gaffel in de bak zit met een as aan de hefboom aan de buitenkant van de bak. De hefboom zit weer vast aan een van de kabels, en die weer aan de pook.
Het originele onderdeel blokkeerde de gaffel net iets teveel, waardoor de gaffel het "hobbeltje" naar de verste stand (versnellingen 2,4,6) niet altijd overwon, en weer terugschoot naar neutraal.
Het nieuwe onderdeel laat de gaffel beter in de verste stand komen, waardoor de versnelling wel ingelegd wordt in de rest van de bak.
Kijk, op een normale reactie kan ik wel normaal reageren.
07 nov 2010 14:06
07 nov 2010 21:19
lemotion schreef:Ik heb van de week ook een probleem gehad met de bak: ik wilde wegrijden bij een verkeerslicht en opeens pakte de 1 niet meer, toen naar de 2 geschakeld en deze deed het wel! vervolgens naar de 3 en deze pakte weer niet! Kortom alle bovenliggende versnellingen ( R, 1, 3, 5) pakte hij niet meer en de onderliggende wel (2,4,6). Oorzaak: vanuit de pook gaan 2 kabels ( een blauwe en een zwarte) naar de bak toe, 1 van de 2 was uit de bak geschoten, de klem die aan de kabel vastzat was een beetje poreus, kabel er weer ingeduwd en alles werkte weer!