Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 mei 2010 9:42
Als je alleen de koppeling en drukgroep moet betalen ben je gek als je het niet meteen doet. Als het over 25.000 km a 35.000 km ook moet dan ben je bijna een dag arbeidsloon kwijt naast het materiaal. Het ligt er ook aan wat je met de auto doet. Veel racen etc. kost je koppeling.
04 mei 2010 14:02
Wat heb je uiteindelijk gedaan?
04 mei 2010 14:31
Volgens mij istie nikx wijzer geworden.
04 mei 2010 15:01
Op mijn 968 was de koppeling by 90dKm nog goed, maar de drukgroep was helemaal kapot a.g.v een defect druklager. Dus met jou Km telling zou de koppeling aan vervangen toe kunnen zijn.
Voor de helft van de geld heb je nu de mogelijkheid om een nuwe koppeling te laten plaatsen.
Mijn advies: als je de geld voor hebt, gewoon doen. Zo nee, wacht nog een jaar of twee tot 'ie echt aan vervangen toe bent. Intussen zorg je dat je spaarvarken genoeg te eten krijgt.
04 mei 2010 18:44
Ik heb na al jullie adviezen besloten om de koppeling niet te vervangen.
Als de koppeling over 1 à 2 (of 3) jaar vervangen moet worden, dan zie ik dan wel weer...
Many thanks voor alle reacties!!
05 mei 2010 13:24
@Tim ik kan nu ook nog prima rijden met mijn koppeling. Maar mijn krukaskeerring lekt een beetje. Dan moet de bak er ook af. Dus nu ook maar de koppeling doen. Kan ik de komende paar jaar voort.
05 mei 2010 15:07
Hier nog een mening
Als je 10k/jr rijdt dan kan deze kop. nog zeker 4 jaar mee, als je een rustige Boxsterberijder bent, zoals de meeste.
Keus aan jou (er komt inderdaad vlot 600 Euro bij voor je).
Overigens is je oorspronkelijke probleem een aandrijfas of de krukaskeering?
In dat geval is er namelijk nul arbeid voor jou, alleen onderdelen
05 mei 2010 18:00
Dat bedoel ik er komt alleen een koppeling bij.
Rest is garantie. En ik vind de koppeling niet echt fris meer.
05 mei 2010 18:07
TimG schreef: Mijn 100.000 km beurt komt er ook aan, en met dit topic in gedachten heb ik ook aan de master mechanic gevraagd of de koppeling in die beurt ook vervangen moest worden. Was volgens hem niet nodig (toch niet voor mijn wagen), en is zeker geen standaard richtlijn...
Hangt dus volgens mijn bescheiden mening en zijn input puur van auto tot auto af en hoe er mee wordt gereden...
Het is wel een richtlijn (dwz gemiddeld om de 100K vervangen) en ja het hangt af van hoe die bereden wordt. Rustig optrekkend kan die wel 150K mee en zit je regelmatig op het racecircuit, dan kan je hem binnen 10K vervangen.
05 mei 2010 18:32
Ja en ben je een meisje uit Chicago(1e eigenaar) en een Ghost Whisperer (Derek Ogilvie 2e eigenaar) dan kun je blijkbaar niet rijden met een handgeschakelde (76/K km) Boxster.
06 mei 2010 15:16
De vrouw wordt gemiddeld 80 jaar oud. Mijn Oma werd 102 en mijn zus slechts 40. Mijn moeder is nu 78. Ik denk dat ze niet ouder dan 80 wordt. Ze heeft haar hele leven gerookt, nooit gesport, zij is te zwaar, eet het liefste spareribs met patat en eet geen groenten, fruit of salades. Ik denk dat jij dit een beetje met de richtlijn van de gemiddelde levensduur van de koppeling kan vergelijken.
06 mei 2010 15:26
if it isn't broken, leave it alone!
06 mei 2010 17:51
@ Paul II; het is de Rear Main Seal die lekt.
@ Horn; helemaal mee eens! If it ain't broken, don't fix it!
06 mei 2010 19:22
RMS = krukaskeering
06 mei 2010 19:39
Maar blijkt ook nog wel eens IMS probleem...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.