Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Backup accu Klasse 3 alarm: defect & vervangen

23 dec 2014 14:01

Dat was nog eens een goed idee Lindemans: bij mij blijken een paar vd knoopcellen helemaal opgezwollen te zijn... Zal weinig meer laden zo :-) Dus ook maar eens een nieuwe bij Conrad bestellen (samen met de transistor voor de CCU en dan hopelijk echt geen lekstroom meer):

Afbeelding

23 dec 2014 17:27

Ja dat zijn geplofte cellen !

27 dec 2014 20:46

Backup batterij binnen van Conrad, 2x 3,6 volt 300 Mah, 20 Mah minder dan dat er inzat.
Vanmiddag met mijn buurman Niels gesoldeerd en weer in elkaar gezet.
Het alarm kastje zit links naast de accu, met 1 stekker en 2 moertjes makkelijk te verwijderen.
Mijn buurman heeft het soldeerwerk gedaan en daarna heb ik alles weer gemonteerd.
Net even gekeken, heb 0.1 A stroomverlies, dit was 1.6-2.0 A.
Nadat ik de stekker had aangesloten, nog een keer losgemaakt, wat een herrie maakt dat alarm zeg.........
Foto's toevoegen alweer een tijdje geleden, hoop dat het lukt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

gr, Charles

01 jan 2015 19:44

Gister de nieuwe Conrad accuutjes (2 x 3,6v) erin gezet, geen problemen verder. Dacht m vandaag eens te testen door de sirene af te laten gaan via de nieuwe noodstroom accu. Dat deed ie echter maar een seconde of 10...... Zou ie heel langzaam laden?

02 jan 2015 0:49

Accutjes hebben wel een uurtje of 10-14 nodig om volledig op te laden ...

02 jan 2015 0:56

helaas mijn lekstroom probleem niet opgelost.........
het heeft in ieder geval met zekering c3 te maken, alarm, electrische ramen, cv en schuifdak......
dat wordt zoeken.........

02 jan 2015 2:06

Hoe groot is de lekstroom ?

02 jan 2015 10:49

Ongeveer 2 A, ik heb er niet zoveel verstand van maar kan het ook aan een defecte relais liggen?

29 mei 2015 20:03

Laatst nog eens gecontroleerd: accu's zijn prima opgeladen en hij loeit nu lange tijd zonder de hoofdaccu. En minstens zo belangrijk: ik heb de druppellader niet meer nodig! Dit bleek, naast t eeuwig draaiende ventilatortje in de CCU, de boosdoener!
Plaats een reactie